کد خبر: 903577
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۴

مديركل آموزش‌و‌پرورش شهر تهران گفت: شهر تهران بيشترين مدارس فرسوده را در كل كشور دارد و ۲۶۴ مدرسه با قدمت ۶۰ سال در شهر تهران داريم كه اين مدارس در برابر طوفان هم مقاوم نيستند.
عباسعلي باقري در جشنواره خيران مدرسه‌ساز منطقه 6 شهر تهران و كلنگ‌زني ساخت مدرسه اظهار كرد: خانواده‌ها و خيران قرار است با مشاركت يكديگر مدرسه بسازند و در اينجا فرهنگ مشاركت و كارهاي خير رخ مي‌دهد. وي افزود: اينكه دولت براي ساخت مدرسه هيچ كمكي نكند كمتر مشاهده شده است و اميدوارم ساخت اين مدرسه كه با همراهي خانواده‌ها، دانش‌آموزان و خيران انجام مي‌شود در سطح كشور گسترش يابد.
مديركل آموزش‌و‌پرورش شهر تهران تصريح كرد: شهر تهران به لحاظ سرانه، متراژ و مقاومت مدارس جزو فقيرترين استان‌هاست و بيشترين مدارس فرسوده كشور در شهر تهران قرار دارند؛ قدمت برخي مدارس مانند رهنما و البرز به 100 يا 80 سال مي‌رسد.
باقري ادامه داد: 264 مدرسه با قدمت بالاي 60 سال در شهر تهران داريم که آسيب‌پذيرند. در سال‌هاي اخير طوفاني رخ داد و سقف برخي مدارس كنده شد يا آسيب ديد و اين مدارس در برابر زلزله طاقت نمي‌آورند. وي گفت: اميدواريم با كمك مسئولان كشور، نمايندگان مجلس، شهرداري و شواري شهر تهران، خيران و آموزش‌و‌پرورش بتوان مدارس فرسوده را حذف كرد. از 2 هزار و 500 مدرسه دولتي شهر تهران سالانه 10‌مدرسه به جمع فرسوده‌ها اضافه مي‌شود و ما در سال فقط سه يا چهار مدرسه مي‌سازيم و با اين روال نمي‌توان با مدارس فرسوده مقابله كرد. باقري افزود: نماينده استان سيستان و بلوچستان در مجلس گفته بود تهران و سيستان و بلوچستان در فرسودگي مدارس همانند يكديگر هستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار