کد خبر: 903566
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۶
بايرن- رئال، نبرد سنتي فوتبال اروپا
مصاف رئال‌مادريد و بايرن‌مونيخ نبرد سنتي فوتبال اروپاست. لازم به توضيح نيست كه جدال دو قدرت فوتبال ژرمن‌ها و ماتادورها تا چه حد حساس است.
فريدون حسن

مصاف رئال‌مادريد و بايرن‌مونيخ نبرد سنتي فوتبال اروپاست. لازم به توضيح نيست كه جدال دو قدرت فوتبال ژرمن‌ها و ماتادورها تا چه حد حساس است. باواريايي‌ها و كهكشاني‌ها سال‌هاست كه با هم رقابت دارند، رقابتي ديدني و چشم‌نواز. حالا امشب و در مرحله نيمه‌نهايي اين فصل ليگ قهرمانان اروپا اين دو حريف قديمي دوباره به هم رسيده‌اند.
همين فصل قبل بود كه اين دو تيم در مرحله يك‌چهارم نهايي رقابت‌ها به مصاف هم رفتند، هرچند رئال در مجموع 6 بر 3 حريف خود را شكست داد، اما جنجال داوري به خصوص در ديدار برگشت باعث اعتراض ژرمن‌ها شد. بايرن حالا اين فرصت را دارد تا جبران مافات كند، بايرني كه در شرايطي كاملاً متفاوت با دو فصل پيش رودرروي حريف قديمي خود قرار مي‌گيرد.

برنامه‌هاي خاص هاينكس

بازگشت يوپ هاينكس به نيمكت بايرن‌‌مونيخ به تيم اول آلمان جاني دوباره بخشيد. پپ گوارديولا و كارلو آنجلوتي به‌رغم موفقيت‌هايي كه با بايرن در بوندس‌ليگا كسب كردند، اما هيچ‌گاه نتوانستند در اروپا حرف زيادي براي گفتن داشته باشند، ولي بازگشت مردي كه در آخرين حضورش براي باواريايي‌ها در كسب جام هت‌تريك كرد، نشان از عزم جدي قرمزپوشان آلماني براي تكرار موفقيت با سرمربي محبوبشان دارد. مردي كه در آخر فصل دوباره از جمع بايرني‌ها جدا خواهد شد، فعلاً بوندس‌ليگا را فتح كرده است. شنيده‌ها حاكي از آن است كه هاينكس براي بازي امشب برنامه خاصي براي كنترل لوكامودريچ، توني كروس و ايسكو دارد. او مي‌خواهد كنترل بازي را از حريف بگيرد و به اختيار خود درآورد. سرمربي كهنه‌كار بايرن كه از بد قرعه‌ در ديدار اول ميزبان است، خوب مي‌داند كه دست‌كم گرفتن حريف و اشتباه مقابل تيمي كه پرستاره است، سرنوشتي مانند آنچه نصيب يوونتوس شد برايش رقم مي‌زند. ايتاليايي‌ها در بازي برگشت تمام توان خود را به كار گرفتند، اما حريف پنالتي دقيقه 93 نشدند و بايرن و هاينكس اصلاً نمي‌خواهند دچار چنين اشتباه بزرگي شوند. بايرن امشب در آليانس آره‌نا براي صعود به فينال بايد كار رئال را تمام كند تا با خيالي آسوده گام به سانتياگوبرنابئو بگذارد.

آمار فوق‌العاده زيدان

در آن سوي ميدان اما اوضاع متفاوت است. رئال با زيدان در اسپانيا موفق نبود و ميدان بزرگ لاليگا را خيلي زود به بارسلون تقديم كرد، اما مردان زيدان چهره‌اي كاملاً متفاوت از خود در اروپا به نمايش گذاشتند. البته كهكشاني‌ها خوش‌شانس بودند كه از مهلكه يوونتوس آن هم در سانتياگوبرنابئو جان سالم به در بردند، با اين حال عملكرد آنها در ليگ قهرمانان كاملاً متفاوت با نوع بازي آنها در اسپانيا بوده است. رئال حالا با تجربه بازي برابر يوونتوس مي‌داند كه هر نتيجه‌اي قابل برگشت است. بنابراين امشب هوشيارتر از آنچه تاكنون بوده به ميدان مي‌رود. برگ برنده كهكشاني‌هاي اسپانيا در اين بازي علاوه بر وجود ستاره‌ها و بازيكنان تأثيرگذارشان، عملكرد فوق‌العاده زيدان مقابل بايرن‌مونيخ است. سرمربي رئال‌مادريد تاكنون 9 بار در برابر بايرن قرار گرفته است؛ زيدان در زمان بازيگري، در دوران كمك‌مربي بودن و حالا كه به عنوان سرمربي در رئال فعاليت دارد، تنها دو بار مقابل بايرن‌مونيخ تن به شكست داده، هرچند كه اين آمار و تكيه بر آن نمي‌تواند سند پيروزي رئال‌مادريد باشد، اما مي‌تواند به لحاظ روحي و رواني تأثير زيادي بر عملكرد و نحوه تفكرات مرد اول نيمكت رئال داشته باشد. زيدان خوب مي‌داند كه هاينكس نه گوارديولاست و نه آنجلوتي، او هاينكس است و تاكتيك‌هاي خاص خودش را دارد و عبور از سد تيم او نيز بسيار سخت‌تر از آني است كه بخواهد دلخوش به حوادث يا حتي اشتباهات تأثيرگذار داوري باشد. زيدان مي‌داند كه هاينكس سنگ محك جدي توانمندي و لياقت او براي هدايت فصل بعد رئال‌مادريد است.

۷ ستاره مشترک رئال و بايرن!

روزنامه ورزشي مارکا به بهانه تقابل مجدد رئال و بايرن، به اين نکته اشاره کرده که خامس رودريگس آخرين ستاره مشترک رئال و بايرن‌مونيخ است. ستاره تکنيکي کلمبيايي تا سال ۲۰۱۷ در رئال‌مادريد توپ زد و اکنون به صورت يار قرضي در اختيار ژرمن‌هاست. مارکا با در نظر گرفتن اين نکته عنوان کرده، تاکنون هفت بازيکن موفق شده‌اند پيراهن رئال و بايرن را به تن کنند. پائول برايتنر(آلماني)، زي‌روبرتو( برزيلي)، آرين روبن(هلندي)، حميد‌آلتين توپ(ترکيه‌اي)، توني کروس(آلماني)، ژابي آلونسو(اسپانيايي) و خامس رودريگس(کلمبيايي) بازيکناني هستند که هم در رئال و هم در بايرن بازي کرده‌اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار