کد خبر: 903563
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۴
تيمي که مدير دارد، سرمربي نه!
کمتر از سه ماه ديگر تا بازي‌هاي آسيايي جاکارتا و بعد از آن زمان داريم. اواخر سال جاري و اوايل سال آينده بايد براي المپيک 2020 آماده شويم و باز هم داستان پايان دادن به حسرتي که ديگر کم‌کم سنش به دست به عصا شدن رسيده، با اين حال خبري از پايان يافتنش نيست.
دنيا حيدري

نيمکت خالي اميدهاي ايران اين روزها دغدغه بسياري است. بسياري جز آنهايي که در رأس امور و تصميم‌گيرنده هستند. آنهايي که مدير تيم را انتخاب کرده‌اند، اما سرمربي آن را با وجود گذشت ماه‌ها هنوز انتخاب نكرده‌اند، شايد چون حرف عضو سابق تيم بزرگ تهراني و رفاقت و نزديکي‌اش با نزديکان فدراسيون‌نشين‌ها بيشتر برو دارد تا توصيه‌ها براي روشن شدن تکليف اميدهايي که قرار است سه ماه ديگر عازم مسابقات مهم آسيايي شوند و بعد از آن هم براي المپيکي بجنگند که شکستن حسرتش ساليان سال است که به آرزو و رؤيا تبديل شده است.

جواب‌هاي سربالا

کميته‌اي‌ها مي‌گويند خيلي وقت است که توافق‌هاي نهايي انجام و تأکيد شده كه فدراسيون هر‌چه سريع‌تر سرمربي جديد تيمي را که طي چند سال قبل هدايتش را خاکپور و سپس اميرحسين پيرواني برعهده داشت، معرفي کند. فدراسيون اما دغدغه‌اي براي اعلام اين نام ندارد. اين را مي‌توان از آرامش رئيس آن دريافت، وقتي در مقابل دغدغه اصحاب رسانه و افکار عمومي که در خصوص نام‌هاي مطرح شده سؤال‌پيچش مي‌کنند با آسودگي خاطر مي‌گويد تمام نام‌هاي مطرح شده جزو گزينه‌ها هستند و چند گزينه خارجي را هم مي‌چسباند تنگش تا ليست گزينه‌ها سر به فلک بزند!

بازي با افکار عمومي

پرواضح است که تأييد نام‌هاي مختلف فرار از پاسخگويي به افکار عمومي است، چراکه هيچ عقل سليمي نمي‌پذيرد كه نام علي کريمي در کنار نفراتي چون جواد نکونام و اسکوچيچ از جمله گزينه‌هاي فدراسيون فوتبال براي اميدها باشد، وقتي کريمي صراحتاً گفته كه با تاج به بهشت هم نمي‌رود و ديگر کمتر کسي است كه نداند درگيري‌هاي سرمربي سپيدرود رشت با فدراسيون تاج تا چه اندازه بيخ پيدا کرده، با وجود اين حضور او در بين گزينه‌هاي هدايت اميد چيزي شبيه جوک يا شايد هم به سخره گرفتن افکار عمومي است!

آخر هفته تکليف روشن مي‌شود

تاج مي‌گويد برنامه‌ريزي‌ها براي امسال انجام شده، اما استيلي مدير تيم‌هاي اميد از مشکلات مالي مي‌گويد و مشکلات ديگري که حاضر نيست نامي از آنها ببرد و تنها به اين بسند مي‌کند که در حال حل و فصل آنها هستند. او هم به طور قطعي نمي‌گويد که کادر فني اين تيم خارجي خواهد بود يا ايراني: «براي انتخاب سرمربي خارجي به توافق رسيديم و در حال مذاکره با مربيان مدنظرمان هستيم. اگر هم به هر دليلي با سرمربي خارجي توافق نکنيم با مربيان داخلي وارد مذاکره خواهيم شد. اسکوچيچ و کرانچار جزو گزينه‌ها هستند، اما براي انتخاب سرمربي خارجي بايد همه جهات را در نظر گرفت و نمي‌توان بي‌گدار به آب زد. تا پايان اين هفته به گزينه نهايي‌مان می‌رسیم و تکليف سرمربي تيم المپيک را مشخص مي‌کنيم.

فشار براي انتخاب نکونام

اگرچه استيلي از معرفي سرمربي اميدها در پايان هفته خبر مي‌دهد، اما از حرف‌هايش اينطور برمي‌آيد که در صورت عدم توافق با گزينه‌هاي خارجي قرار است يک بار ديگر بررسي روي نفرات داخلي آغاز شود که در اين بين گفته مي‌شود محتمل‌ترين گزينه جواد نکونام، سرمربي نساجي مازندران است. گزينه جواني که بعيد است تجربه لازم براي هدايت اميدها و شکست طلسمي 44ساله را که بسياري باتجربه‌تر از او پيش از اين موفق به شکستنش نشدند، داشته باشد. با وجود اين و از آنجايي که يکي از نفرات مهمي که قرار است در انتخاب کادر فني اميد نقش اصلي را ايفا کند، کرش است، شانس نکونام از ديگر گزينه‌هاي ايراني بيشتر خواهد بود. ضمن اينکه گفته مي‌شود برخي نيز از فدراسيون براي انتخاب اين گزينه داخلي فشار مي‌آورند. البته استيلي با تأکيد بر اينکه سرمربي تيم المپيک به‌صورت جمعي انتخاب مي‌شود، اعمال هرگونه فشاري را رد مي‌کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار