کد خبر: 903536
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۴
همزمان با روز جانباز و اعیاد شعبانیه؛
ویژه برنامه دردنوشان عشق همزمان با اعیاد شعبانیه و روز جانباز در فرهنگسرای رازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه 11،اکبر بختیاری مدیر فرهنگی هنری منطقه  و رئیس فرهنگسرای رازی اظهار کرد: حضرت ابوالفضل جانباز انسانیت بوده و جلوه ای از گذشت و ایثار را به نمایش گذاشت که بعد از سال ها نماد ایثارگری و رشادت شده است.


وی افزود: پدر حضرت ابوالفضل، مشتاق شهادت بود و از مرگ هراسی نداشته و در مقابل دشمنان اسلام تا پای جای ایستادند.
بختیاری با بیان اینکه جانباز کسی است که خود را در معرض خطر قرار می دهد، خاطر نشان کرد:کار و هدف جانبازان بسیار ارزشمند است چرا که عقل و عشق را با یکدیگر در هم آمیخته و برای دفاع از شرف و ناموس و وطن جان خود را فدا می کند.
وی گفت: حضور جانبازدر جامعه به اندازه انقلاب ارزشمند است چرا که نفاق و دشمنی ها را از بین می برد.


مدیرفرهنگی هنری مطقه 11 شهر تهران ادامه داد: با وجود اینکه سال ها از دوران دفاع مقدس می گذرد اما هنوز شاهد هستیم که جانبازان با مشکلات و سختی ها روبرو هستند اما صبورانه به هدف و راه خود پایبند بوده و تحمل می کنند که این موضوع قابل تقدیر است.
وی با بیان اینکه شهدا مهمان و جانبازان حجت خدا هستند، افزود: آرامش و امنیت و همچنین توسعه و پیشرفت کشور امروزه مدیون و مرهون خون شهدا و فداکاری جانبازان است.
بختیاری گفت: از جانبازان در تمامی عرصه های تحصیلی و اموزشی و فرهنگی و حتی مشاوره های نظامی می توان بهره گرفت و نباید هرگز آنها را فراموش کرد.
در ادامه مراسم بازیگر و کارگردان سینمای ایران ماشاالله شاهمرادی زاده گفت: خاطرات دوران دفاع مقدس باید برای نسل جوان عنوان شود تا بدانند در ان دوران چه اتفاقاتی رخ داده است.
وی ادامه داد: فقط نباید به خاطرات تلخ و جنگ و سختی ها اکتفا کرد بلکه باید از فضای معنوی و حتی خاطرات شاد رزمندگان هم برای نسل جوان بازگو کرد تا شیرینی ان روزها نیز گفته شود.
بازیگر فیلم اخراجی ها به بیان خاطرات خود در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و خاطرات جذابی را از ان دوران تعریف کرد.
همچین در پایان مراسم ازمقام شامخ جانبازان تجلیل شد و جانبازان مهدی طحانیان (شیر مردی که در دوران نوجوانی به اسارت در آمد و حاضر به گفتگو با خبرنگار هندی نشد)،قدرت ا... خان میرزایی مورد تقدیر قرار گرفته ولوح تقدیر دریافت کردند.
بر اساس این گزارش از خانواده های سه تن از جانبازانی که به خیل یاران شهیدشان پیوسته اند به نامهای جلیل علی شیری،غلام عباس فریدونی نیک،و امیر شمس آبادی قلعه نو نیزقدردانی و به انان لوح تقدیراهدا شد.

لازم بذکر است کتاب سرباز کوچک امام خاطرات مهدی طحانیان نیز در برنامه معرفی شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار