کد خبر: 903434
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۷
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از آغاز اجرای تفاهم نامه مشترک با نیرو‌های مسلح برای مهارت آموزی سربازان از اوایل سال ۹۷ خبر داد.
 
ایسنا: معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از آغاز اجرای تفاهم نامه مشترک با نیرو‌های مسلح برای مهارت آموزی سربازان از اوایل سال ۹۷ خبر داد.

علی زرافشان جزئیات برنامه مهارت آموزی سربازان را تشریح و اظهار کرد: ما مستقیما کاری برای آموزش مهارت به سربازان انجام نمی‌دهیم، بلکه تفاهم نامه‌ای را با ستاد مشترک نیرو‌های مسلح تنظیم کرده و کارگروه ویژه‌ای را برای انجام امور مشترکی تعریف کرده‌ایم.

وی افزود: ۶۳ درصد سربازان، فارغ‌التحصیلان مدارس ما هستند، به عبارتی دارای مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی‌اند و می‌توان گفت که ورودی اکثر پادگان‌ها را دانش‌آموزان ما تشکیل می‌دهند. ضمن آنکه بخشی از این افراد، فارغ التحصیلان هنرستان‌ها در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش هستند که باید طبق تفاهم نامه از اولویت‌هایی برخوردار شوند. همچنین پیگیری می‌کنیم تا فارغ التحصیلان کاردانش و فنی و حرفه‌ای، خدمت سربازی را در تخصصی که گذرانده‌اند طی کنند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بکارگیری ظرفیت‌های مشترک دو دستگاه از دیگر موکدات تفاهم نامه مذکور است عنوان کرد: به عنوان مثال اگر نیرو‌های مسلح بخواهند کارگاهی دایر کنند توصیه ما این است طوری کارگاه بزنند که دومنظوره باشد یعنی هم سرباز‌ها و هم دانش‌آموزان بتوانند از آن استفاده کنند. از سوی دیگر ما هنرآموزانی داریم که می‌توانند ساعات آزادشان را برای نیرو‌های مسلح کار کنند.

زرافشان ادامه داد: یکی دیگر از سرفصل‌های این تفاهم نامه انتقال تجربیات در حوزه کارآفرینی است. یکی از پیشنهادات ما این بود که از تجربه کارآفرینی و آموزش همراه با تولید ما استفاده کنند، بخصوص تشکیل بازارچه‌های کسب و کار و مشارکت دادن سرباز‌ها در درآمدی که از کار تولیدی دارند باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه کلیه این موارد در دست پیگیری در کارگروه ویژه است گفت: در آخرین جلسه که با حضور وزراء و رئیس ستاد مشترک نیرو‌های مسلح برگزار شد، قرار بود اجرای طرح از اوایل امسال شروع شود. کار‌های مقدماتی انجام و همایشی ملی برگزار و برنامه تبیین شده است. اکنون آمادگی‌های زیرساختی برای شروع کار فراهم است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار