کد خبر: 903413
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۸
درنشست خبری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و دستگاه‌های اجرایی مطرح شد
معاون هماهنگی بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی گفت: در دور اول سفر رئیس جمهوری به استان آذربایجان‌شرقی 23 طرح با اعتبار بالغ بر 945 میلیارد و 500 میلیون تومان مصوب شده بود.

در آستانه سفر رئیس جمهوری به آذربایجان‌شرقی نشست خبری مشترک معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و برخی از مدیران دستگاه‌های  دولتی  استان با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار شد. 

وحید جلالی در نشست خبری تشریح  پروژه‌های نخستین سفر ریاست جمهوری اسلامی ایران به استان آذربایجان‌شرقی تعداد پروژه‌ها و مصوبات سفر اول را 23 طرح اعلام کرد.

وی افزود: در دور اول سفرهای رئیس جمهوری برای این 23 طرح اعتباری بالغ بر 945 میلیارد و 500 میلیون تومان اختصاص یافته بود.

جلالی با اشاره به اینکه  برای این پروژه‌ها بیشتر از اعتبار مصوب پرداخت شده است، افزود: برای 23 طرح مصوب شده دور اول سفرهای استانی 47 درصد بیشتر اعتبار پرداخت شده است، یعنی  یک‌هزار و ۳۹۳ میلیارد تومان بیشتر از اعتبار مصوب شده پرداخت گردیده است.

معاون هماهنگی بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی پیشرفت فیزیکی پروژه‌های مصوب شده را 94 درصد اعلام کرد و گفت: امیدواریم تا پایان سال مالی یعنی تا پایان تیرماه نیز 100 درصد پروژهها به اتمام برسد.

 بزرگ‌ترین تصفیه خانه ایران فاز دوم تصفیه خانه تبریز است

علیرضا ایمانلو، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی در این نشست در تشریح وضعیت فاضلاب استان آذربایجان‌شرقی و تبریز گفت: بزرگ‌ترین تصفیه خانه ایران فاز دوم تصفیه خانه تبریز است.

وی با اشاره به بهره‌مندی استان آذربایجان‌شرقی از  شبکه فاضلاب یادآور شد: سطح بهره‌مندی استان آذربایجان‌شرقی از شبکه فاضلاب بیشتر از 60 درصد بوده و شبکه فاضلاب در شهر تبریز بالای 70 درصد است.

ایمانلو با اشاره به مصوبات دور اول سفر رئیس جمهور بیان داشت: در دور اول سفر سه پروژه  برای شرکت آب و فاضلاب تعیین شده بود که پروژه اول تصفیه خانه تبریز بود و قرار شده بود 23 میلیارد تومان اعتبار به آن اختصاص دهند که این امر محقق نشد.

پروژه دوم تصفیه‌خانه بناب و پروژه سوم نیز تصفیه‌‌خانه شهرک اندیشه میانه بود که اعتبارات مصوب شده برای این پروژه‌ها نیز محقق نشد ولی این شرکت  به مصوبات دور اول سفر پایبند است و عمده مشکلات ما بحث ریالی است و سعی می‌کنیم که در طول سه چهار سال آتی این پروژه‌ها را به بهره‌برداری برسانیم.

بهره‌برداری از  بیمارستان 64 تختخوابی هریس

صالحی، نماینده دانشگاه علوم پزشکی نیز در این نشست مشترک در مورد پروژه‌های مصوب دانشگاه علوم پزشکی خاطرنشان ساخت: در دور اول سفر سه پروژه برای دانشگاه علوم پزشکی مصوب شده است که بیمارستان 64 تختخوابی هریس، دانشکده داروسازی و بیمارستان سوختگی سینا جزو این سه پروژه است.

وی تصریح کرد: بیمارستان هریس 6 هزار و 500 متربع زیربنا دارد که احداث آن 100 درصد به اتمام رسیده و تجهیزات آن نیز تکمیل شده است.

افتتاح دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تبریز دومین دانشکده داروسازی کشور

 صالحی در مورد اتمام دانشکده داروسازی نیز عنوان کرد: دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تبریز دومین دانشکده داروسازی کشور است که 17 هزار و 500 مترمربع زیربنا دارد در حال حاضر در مرحله  خرید تجهیزات این دانشکده هستیم.

نماینده دانشگاه علوم پزشکی تبریز در ادامه در مورد  بیمارستان ۶۴ تختخوابی سوختگی سینا گفت: بیمارستان سوختگی سینا یکی دیگر از مصوبات سفر نخست هیات دولت به آذربایجان‌شرقی است، قبلاً یک بیمارستان تخصصی که صرفاً به مسائل سوختگی پرداخت کند،  وجود نداشت .

وی با اشاره به بهره‌برداری از این بیمارستان افزود: بیمارستان تخصصی سینا با 64 تخت آماده بهره‌برداری است و آماده ارائه خدمات به بیماران استان‌های  آذربایجان‌غربی، کردستان و استان‌های همجوار بوده و  تمام اتاق‌ها تک تخته و وی. آی. پی است.

آزاد راه تبریز- مرند- بازرگان در ادامه آزادراه تهران-زنجان- تبریز است 

علیزاده، مجری طرح آزاد راه تبریز- مرند- بازرگان در تشریح این پروژه گفت: آزاد راه تبریز- مرند- بازرگان در ادامه آزادراه تهران-زنجان- تبریز است که مسیر تهران به تبریز کار شده و به اتمام رسیده است و ادامه مسیر این آزادراه  به مقصد بازرگان است.

وی افزود: 93 کیلومتر از این آزادراه در دستور کار وزارت راه و شهرسازی است که در جریان سفر دور اول  در دستور کار قرار گرفته است. 

علیزاده ادامه داد: فاصله تبریز تا مرند به طول 64 کیلومتر است که با یک شرکت ایرانی تفاهم‌نامه مشارکت در سال 94 به ارزش هزار میلیارد تومان منعقد شده  است.

مجری این طرح افزود: مدت زمان بهره‌برداری از این پروژه 15 سال است.در این طرح خرید اراضی مورد نیاز بر عهده دولت بوده و سهم  مشارکت دولتی 35 درصد و بخش خصوصی 65 درصد است.

زائر نماینده  قطار شهری تبریز نیز در این جلسه با اشاره به  تکمیل خط اول قطار شهری تبریز ابراز کرد: فاز اول و دوم خط یک قطار شهری تبریز  با اعتبار یک‌هزار و 700 میلیارد تومان افتتاح شده و در حال بهره‌برداری است که هم اکنون تا میدان ساعت مورد استفاده شهروندان قرار می‌گیرد.

وی افزود: در فاز سوم قطار شهری تبریز حدود 700 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که این اعتبار مصوب شده است و مشکلی از این جهت وجود نداشته و تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر