کد خبر: 903370
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۱
اخطار غیر رسمی مسكو به تل‌آویو
روس‌‌‌ها از مبادی غیر رسمی به اسرائیل هشدار داده‌اند كه چنانچه بخواهد محموله‌های اس-300‌ تحویلی به دمشق را هدف قرار دهد،با نتایجی فاجعه بار روبه‌رو خواهند شد.

به گزارش جوان، منابع غیر رسمی روس دیروز به روزنامه «تایمز آو اسرائیل‌» گفته‌اند اگر اسرائیل تلاش كند آتش بارهای اس-300 تحویلی به سوریه را هدف قرار دهد «برای همه طرف‌‌‌ها فاجعه‌بار خواهد بود.» ‌بعد از هشدار رسمی دو هفته قبل روس‌‌‌ها به رژیم صهیونیستی به خاطر هدف قرار دادن پایگاه نظامی «تی 4» سوریه، این دومین بار است كه روسیه البته از طریق غیر رسمی به اسرائیلی‌‌‌ها درباره تبعات هدف قرار دادن محموله اس-300 ارسالی به سوریه هشدار می‌دهد ولی جزئیاتی درباره واكنش احتمالی روسیه بیان نشده است. پیش از این، اموس یادلین، فرمانده سابق اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی كه اكنون رئیس مؤسسه مطالعات امنیت ملی است در گفت‌وگو با بلومبرگ گفته بود كه تل‌آویو قادر است با استفاده از نیروی هوایی خود،سامانه اس-300 را قبل از فعال شدن، هدف قرار دهد، ولی مشخص نیست كه گزینه كنونی اسرائیلی‌ها در صورت عملی شدن انتقال سامانه‌های اس-300‌‌‌ به سوریه چیست. دیروز روزنامه روسی کامرسانت از قول منابعی در ارتش روسیه نوشت: «احتمالاً روسیه در آینده بسیار نزدیک سامانه‌های پدافند موشکی اس - 300 را به سوریه تحویل می‌دهد تا از دمشق و پایگاه‌های استراتژیک ارتش سوریه در برابر حملات اسرائیل و امریکا دفاع کند.»‌کامرسانت به نقل از منابعی در ارتش روسیه نوشت که بخش‌‌‌‌هایی از سامانه‌های اس- 300 به زودی از طریق هواپیماهای ترابری یا کشتی‌های نیروی دریایی به سوریه انتقال داده خواهد شد. ساعتی بعد از این گزارش كامرسانت، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه تأکید کرد مسکو هنوز درباره تحویل سامانه اس-300 به سوریه تصمیمی نگرفته است. وزیر امور خارجه روسیه گفته كه مسکو نگران طرح‌های غربی‌‌‌‌ها در مورد سوریه است و معتقد است که حملات به خاک سوریه ممکن است تکرار شود. لاوروف افزود: بی‌تردید، باید خود را برای تکرار این اقدامات تحریک‌‌آمیز آماده کرد، هرچند ما به شدید‌‌‌ترین نحو به همکاران امریکایی و اروپایی خود که در این حملات شرکت داشتند در مورد این ماجراجویی هشدار دادیم. لاوروف هفته قبل بعد از حمله موشکی امریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه، گفته بود دیگر مانعی برای فروش سامانه‌های اس - 300 به سوریه وجود ندارد، موضوعی كه نگرانی تل‌آویو را به دنبال داشت.

ماه می ‌اتفاقات زیادی رخ خواهد داد

«آموس یادلین‌» که اکنون رئیس مرکز مطالعات امنیت ملی رژیم صهیونیستی است، گفته كه در ماه می ‌اتفاقات زیادی رخ خواهد داد، از جمله اینکه مصادف است با تظاهرات بازگشت فلسطینیان در مرزهای غزه همزمان با عملی شدن تصمیم امریکا مبنی بر انتقال سفارت خود از تل‌آویو به قدس، اتخاذ تصمیم نهایی واشنگتن در مورد برجام و تمایل تهران به انتقام‌گیری از تل‌آویو پس از حمله اخیر جنگنده‌های اسرائیلی به سوریه.
به گزارش مهر، یادلین گفته که ماه می ‌از زمان جنگ شش روزه در سال ۱۹۶۷ خطرناک‌تر از هر وقت دیگری برای این رژیم خواهد بود. یادلین مدعی شد که ایران خطری جدی برای اسرائیل نیست، اما نمی‌توان قدرت نظامی این کشور را نادیده گرفت. وی از مقامات رژیم صهیونیستی خواست نسبت به تهدیدات ایران بی‌اعتنا نباشند. وی اظهار داشت که همزمان شدن این اتفاقات و رخدادهای مهم در یک ماه موجب شده است رژیم صهیونیستی شاهد خطرناک‌‌‌‌ترین دوره از زمان جنگ شش روزه باشد. آموس یادلین از مقامات سیاسی رژیم صهیونیستی خواست مغرور نشوند و از شکست‌های گذشته درس بگیرند و اشتباهات قبلی از جمله غروری را که قبل از جنگ اکتبر ۱۹۷۳ گریبانگیرشان شد، تکرار نکنند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
0
0
روسیهبزدل تر از اونه که بخواد کاری کنه ببر پوشالی
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار