کد خبر: 903354
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۹
ليورپول – رم، امشب در نيمه ليگ قهرمانان
با آغاز دور رفت نيمه‌نهايي ليگ قهرمانان اروپا، امشب ليورپول در ورزشگاه آنفيلد ميزبان آث.رم است. نبرد دو تيم شگفتي‌ساز اين فصل كه يکي از آنها در پايان دو بازي رفت و برگشت يک پاي فينال خواهد بود.
سعيد احمديان

با شروع مرحله نيمه‌نهايي ليگ قهرمانان اروپا، هيجان در قاره سبز براي رونمايي از تيم قهرمان بالا رفته است. بايرن‌مونيخ، رئال‌مادريد، ليورپول و آث.رم چهار تيم حاضر در نيمه‌نهايي ليگ قهرمانان هستند که رقابت‌شان را امشب و فردا شب براي صعود به فينال آغاز مي‌کنند.

در انتظار يک فوتبال زيبا

در آغاز فصل 2017 – 2018 ليگ قهرمانان کمتر کسي پيش‌بيني مي‌کرد که دو تيم ليورپول و رم يک پاي فينال باشند. امشب اما اين دو تيم با مربيان جوانشان و در حالي که تيم‌هاي بزرگي مانند بارسا و يوونتوس از تلويزيون خانه‌هايشان ليگ قهرمانان را تماشا مي‌کنند، در مرحله نيمه‌نهايي مقابل هم قرار مي‌گيرند. آث.رم با حذف بارسا به اين مرحله رسيد و ليورپول هم منچستر‌سيتي را از پيش‌رو برداشت تا به يک قدمي فينال برسد. حالا قرمزهاي آنفيلد و گرگ‌ها امشب در بازي دور رفت براي رسيدن به فينال تلاش مي‌کنند. داور اين بازي چهره‌اي آشنا براي هواداران سرخابي‌هاست. فليکس بريچ آلماني که سال 1386، دربي استقلال و پرسپوليس را در ورزشگاه آزادي قضاوت کرد، مسابقه امشب را سوت مي‌زند. دو تيم رم و ليورپول پيش از اين در ديداري دوستانه قبل از شروع فصل ۲۰۱۷- ۲۰۱۸ به مصاف هم رفته بودند که 2 بر يك به سود ليورپولي‌ها به پايان رسيد.
يورگن کلوپ معتقد است، شاگردانش برخلاف بازي‌هاي ليگ جزيره در بازي با رم مي‌توانند نمايش بهتري داشته باشند: «آنها روي ضربات شروع مجدد خوب هستند، اما صرفاً به اين ضربات متکي نيستند. وقتي توپ روي زمين است مي‌توان فوتبال خوبي ارائه داد.» با اين حال به نوشته پائولو بانديني روزنامه‌نگار ايتاليايي، دي‌فرانچسکو، مربي جوان رم به خوبي مي‌داند که ليورپول يورگن کلوپ فرسنگ‌ها با يک تيم کلاسيک انگليسي که تنها به دنبال ارسال پاس‌هاي بلند و مستقيم است، فاصله دارد.

همه به دنبال مهار صلاح

بي‌شک بازيکن ويژه مسابقه امشب محمد صلاح خواهد بود، مهاجمي كه در بهترين شرايط خود به سر مي‌برد. اين بازيكن كه فصل گذشته در رم بازي مي‌کرد، امشب بايد مقابل تيم سابقش به ميدان برود، آن هم پس از اينکه يک‌شنبه شب توانست به عنوان مرد سال فوتبال انگليس انتخاب شود. ستاره مصري از انتخابش به عنوان بهترين بازيکن ليگ جزيره ابراز خوشحالي کرد و آن را هدفي از پيش تعيين شده براي خود دانست: «هميشه به بهترين شدن فکر مي‌کردم.» او در خصوص بازي با رم هم گفت: «نبايد از حالا به فکر فينال باشيم. تنها در يک صورت مي‌توانيم به اين رؤياپردازي ادامه‌ دهيم و آن اينکه در بهترين فرم خودمان باشيم.»
تابستان گذشته بود که صلاح پس از زدن 19 گل و دادن 15 پاس گل براي رم در 41 بازي، به انگليس آمد و لباس ليورپول را پوشيد. مهاجم مصري ليورپول اما در اين فصل آمار خيره‌کننده‌اي داشته و توانسته تا قبل از بازي با رم، براي ليورپول 41 گل به ثمر برساند. نبرد ستاره مصري با ادين ژکو که با 20 گل زده بهترين گلزن رم در فصل جاري بوده، ديدني خواهد بود. با توجه به درخشش صلاح در فصل اخير، حالا رمي‌ها سخت به دنبال مهار اين بازيکن به عنوان کليد پيروزي مقابل ليورپول هستند. دي‌فرانچسکو، سرمربي رم در اين باره مي‌گويد: «توانايي‌ و کيفيت بازي او کاملاً مشخص است. فراموش نکنيد که من تجربه مقابله با صلاح و ريختن طرح و برنامه‌هايي براي کنترل او را داشتم، اما اينکه بازيکنانم صلاح را خوب بشناسند هم مي‌تواند به ما کمک کند.»
برونو پرز، مدافع رم نيز در آستانه ديدار با ليورپول فاش کرده كه او و کنستانتينوس مانولاس نقشه دارند تا به شکلي ويژه از محمد صلاح استقبال کند: «خيلي از بازي‌هاي خانگي ليورپول را ديده‌ايم تا آماده شويم. اين بازي هم درست مثل بازي با بارسلونا سخت خواهد بود. ما به نتيجه خوبي در ديدار رفت نياز داريم.»
صلاح، همبازي سابق پرز حالا ستاره ليورپول است و براي اولين بار پس از ترک ايتاليا با رمي‌ها ديدار مي‌کند. مدافع رم به کنايه مي‌گويد: «کاستاس مانولاس دائم با او حرف مي‌زند. ما به صلاح هشدار داديم که کاري نکند، در غير اين صورت کتکش مي‌زنيم! راستش، مدتي است که کاستاس با او حرف نزده، پس اگر نياز باشد که ضربه‌اي به او بزند، مشکلي نداريم. بعد هم مي‌توانند دوباره با هم رفيق شوند! مي‌دانيم که الان چقدر خوب در ليورپول کار مي‌کند. او بازيکني است که مي‌تواند کارهاي متفاوتي انجام دهد، با اين حال رم لايق حضور در نيمه‌نهايي است.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار