کد خبر: 903341
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۷
جهانگيري خبر داد

معاون اول رئيس‌جمهور با بيان اينكه حدود هفت ماه است كه جلسات ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي را برگزار نكرده ام، گفت: در زمان خودش توضيح مي‌دهم كه چرا در اين مدت جلسات ستاد برگزار نشده است.
به گزارش خانه ملت، اسحاق جهانگيري معاون اول رئيس‌جمهور با بيان اينكه مسائل مهمي پيش روي كشور است كه نيازمند اين بوده كه با كمك ملت و دستگاه‌هاي مختلف اين مسائل حل و فصل شود، اظهارداشت: در بين اين مسائل برخي از لحاظ تكنيكال هيچ راهي براي رفع آن وجود ندارد، همانند مسائل آب و مسائل زيست محيطي، بين‌المللي و اقتصادي همچون ارز كه راهكارهاي فني براي رفع آن وجود دارد، اما مسائل كشور در حال حاضر به يك مرحله‌اي رسيده كه راهكار سياسي نقش اساسي و كليدي در آن دارد.
معاون اول رئيس‌جمهور با بيان اينكه راهكار سياسي به معناي اين است كه براي حل مسائل اصلي بايد انسجام و يكپارچگي داشته باشيم، افزود: مهم‌ترين پايه انسجامي كه تعريف مي‌شود اركان نظام تصميم‌گيري كشور است كه شامل قواي سه گانه مي‌شود، يعني اگر قواي سه گانه با يكديگر در يك راستا حركت كنند و در حل مسائل كليدي متحد باشند، مي‌توان با اطمينان به مردم گفت كه اين مشكلات رفع مي‌شود و آينده خوبي پيش روي كشور است.
جهانگيري ادامه داد: مي‌توان با اطمينان گفت كه با انسجام سه قوه مسئله آب، بيكاري، مسائل اقتصادي و معيشت مردم رفع مي‌شود.
رئيس ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي با بيان اينكه حدود هفت ماه است كه جلسات اين ستاد را برگزار نكرده ام، يادآور شد: در زمان خودش توضيح مي‌دهم كه چرا در اين مدت جلسات ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي را تشكيل ندادم، البته اميدوارم نخستين جلسه اين ستاد پس از مدت‌ها تعطيلي در ماه جاري تشكيل شده و بحث‌هاي جدي در آن مطرح شود.
معاون اول رئيس‌جمهور با بيان اينكه در سال ۹۵ براي مقابله با قاچاق جلسه‌اي تشكيل شده است، ادامه داد: در اين نشست براي ۱۰ قلم كالا كه در واقع بيشترين حجم قاچاق را داشته برنامه‌ريزي شده است كه يكي از آنها تلفن‌هاي همراه بود كه برنامه‌اي براي جلوگيري از قاچاق تلفن همراه و ساير كالاها تنظيم شد.
رئيس ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي، تصريح كرد: يكي از دستاوردها در حوزه ارز اين بود كه به هر كالاي غيررسمي اجازه ورود داده نشود به معناي اينكه ارزي براي قاچاق نبايد اختصاص داده شود و اگر كالايي وارد بازار شد و گفته شده كه با نرخ ارزي بالاي ۴ هزار و ۲۰۰ تومان وارد شده به معناي اين است كه ارز آن قاچاق بوده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار