کد خبر: 903240
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۳
فرمانده سپاه عاشورا:
فرمانده سپاه عاشورا گفت: دوره پوپولیسم به پایان رسیده است و حالا باید دنبال کار کردن و خدمت بیشتر به مردم باشیم.

عابدین خرم به مناسبت روز پاسدار در صحن علنی شورای شهر حضور یافته بود با بیان اینکه قدرت نرم نظام جمهوری اسلامی در سطح دنیا در حال تبدیل به یک مکتب است، اظهار داشت: بدون آنکه قدرت فرهنگی‌مان بر سایر قدرت‌ها برتری داشته باشد، توفیق نخواهیم یافت. 

وی ادامه داد: قدرت نرم ما در انقلاب اسلامی نشأت گرفته از تفوق مکتبی از نوع دین‌گرایی بود و همین عامل باعث پیروزی انقلاب شد. 

فرماندار سپاه عاشورا صداقت، صراحت و صمیمت را سرلوحه همه همکاری‌ها خواند و افزود: دوره و فرصت شورای شهری فرصت زودگذر است، اعضای شورای شهر اهل ایده و تفکر و نوآوری هستند و از این فرصت باید استفاده کنند.

وی توجه به هویت ایرانی، انقلابی و اسلامی در مدیریت شهرها را ضرورت دانست و تاکید کرد: تندیس مشاهیر بزرگ ما در سازمان‌های بین‌المللی نصب شده و این خلاء توجه به مشاهیر را در داخل کشور نشان می‌دهد.

خرم با بیان اینکه تبریز تاریخ سترگی دارد و همیشه به عنوان نگین در حوزه‌های مختلف تاریخی و تمدنی شناخته شده است، تصریح کرد: شورای شهر برای جلا بخشیدن به این تاریخ باید پیشقدم باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: شهدای خطه آذربایجان به عنوان چهره‌های ماندگار باید بیش از قبل در تبریز مورد توجه قرار گیرند و در المان سازی‌های هنری به آنان پرداخته شود.

خرم خاطرنشان ساخت: هنرمندان این شهر آمادگی دارند تا آثارشان را برای نمایش در اختیار مدیریت شهری قرار دهند کار فرهنگی هزینه بر نیست، بلکه عقلانیت می‌طلبد. 

وی ادامه داد: می‌توانیم بدون هزینه‌های کمرشکن، با استفاده از خرد جمعی اقدامات ماندگار و اثرگذار داشته باشیم.

فرمانده سپاه عاشورا با تاکید بر اینکه دوره پوپولیسم دیگر به انتها رسیده است به موضوع قومیت‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: جریانات قومی یک تهدید برای کشور به شمار نمی‌روند، همه اقوام متعلق به ایران واحد هستند و دارای فرهنگ و تاریخ مشترک هستند و کسی نمی‌تواند در این موضوع تعرض داشته باشد.

وی افزود: قومیت‌ها نباید به قدری از تعادل خارج شوند که منافع ملی را تهدید کنند.

خرم افراطی‌گیری در همه ابعاد آن برای بشریت خطرناک و مضر دانست و تاکید کرد: باید اعتقاد به بسط فکری و بسط علمی داشته باشیم تا در مسیر انحراف نیفتیم. 

فرمانده سپاه عاشورا به موضوع حاشیه نشینی در تبریز اشاره کرد و با بیان اینکه این شهر قریب به 500 هزار نفر حاشیه‌نشین دارد گفت: در صورت عدم توجه به آنها در آینده نزدیک شرایطی بوجود خواهد آمد که هیچ تدبیری جوابگو نخواهد بود. سپاه در این مسیر اقداماتی را آغاز کرده است اما باید همه برنامه‌ها را با هم افزایی به پیش ببریم.

خرم گفت: اگر با مردم شفاف نباشیم، یک روز دچار مشکل خواهیم شد بر این اساس پیشنهاد می‌کنم جلسات شورای شهر از رادیو به صورت مستقیم پخش شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر