کد خبر: 903222
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۷
نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی خبر داد:
نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: کمبود آب و اشتغال دو چالش مهم این سه شهرستان است.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: کمبود آب و اشتغال دو چالش مهم این سه شهرستان است.

محمد حسینی نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با توجه به شرایطی که در بخش مرکزی حوزه انتخابیه تفرش، آشتیان و فراهان به دلیل محدودیت منابع آبی حاکم است، اصلی ‌ ترین اولویت در این شهرستان ها تکمیل پروژه ‌ های انتقال آب شرب شهری و روستایی در سه شهرستان است. 

وی با اشاره به مشکلاتی که به لحاظ کمبود آب در برخی از روستاهای شهرستان وجود دارد، گفت: محدودیت منابع آبی در این سه شهرستان طی جلسه ‌ ای با مقامات وزارت نیرو مطرح و مقرر شده است تا اعتبارات لازم برای جبران کمبود منابع آب شرب بویژه در روستاها تخصیص یابد. 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در ادامه، بررسی نحوه مدیریت مصرف آب و شیوه ‌ های استفاده از آب در حوزه کشاورزی را از دیگر اولویت ‌ های سال جاری برشمرد و گفت: با توجه به اینکه اقتصاد این سه شهرستان بر مبنای کشاورزی است نیازمند تامین اعتبار برای لایروبی قنوات و احداث کانال ‌ های بتونی جهت مصرف بهینه منابع آبی موجود هستیم. 

وی تغییر شیوه های آبیاری و تجهیز مزارع و باغات به سیستم ‌ های نوین آبیاری را مورد تاکید قرار داد و گفت: تغییر شیوه ‌ های آبیاری از سنتی به نوین موجب افزایش بهره‌وری و ایجاد درآمد بیشتر برای مردم خواهد شد. 

حسینی به پروژه های نیمه تمام در حوزه محورهای ارتباطی تفرش، آشتیان و فراهان اشاره کرد و گفت: آسفالت کردن محورهای ارتباطی روستایی و ساماندهی سایر راههای ارتباطی شهرستان از دیگر اولویت ‌ ها به شمار می رود. 

وی به سابقه تاریخی این سه شهرستان و پتانسیل موجود در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری اشاره کرد و گفت: متاسفانه در سنوات گذشته اقدام خاصی در این حوزه صورت نگرفته است و تلاش خواهیم کرد تا اقدام اساسی برای رونق گردشگری و صیانت از آثار تاریخی و معرفی آن به علاقمندان صورت گیرد. 

این نماینده مردم در خانه ملت با تاکید بر حمایت از سرمایه ‌ گذاران بخش خصوصی و جذب سرمایه ‌ گذاران خارجی به منظور ایجاد اشتغال در این سه شهرستان گفت: از تمامی فرصت ‌ های سرمایه ‌ گذاری در شهرک ‌ های صنعتی شهرستان برای ایجاد اشتغال و رفع بیکاری به عنوان مهمترین اولویت حوزه انتخابیه استفاده خواهیم کرد. 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر