کد خبر: 903219
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۰
در نشست مشترک سران قوا در سال جاری
نخستین جلسه مشترک سران سه قوه در سال 97 روز گذشته به میزبانی مجلس شورای اسلامی در بهارستان برگزار شد...

نخستین جلسه مشترک سران سه قوه در سال 97 روز گذشته به میزبانی مجلس شورای اسلامی در بهارستان برگزار شد؛ جلسه‌ای که البته با حاشیه‌‌هایی درباره چینش سخنرانان نماینده همراه بود. براساس تصمیم هیئت رئیسه مقرر شد، رؤسای فراکسیون‌های سیاسی سخنرانی کنند که این با اعتراض برخی نمایندگان همراه بود و آنها معتقد بودند که می‌بایست بر اساس قرعه نمایندگان انتخاب‌‌ می‌شدند، اعتراضی که البته راه به جایی نبرد و در نهایت نمایندگانی از سه فراکسیون سیاسی مجلس (ولایی، مستقلین و امید) درمورد چالش‌‌ها و مسائل کشور صحبت کردند.
در ابتدای نشست سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: شاهد حضور یکدست جمیع رؤسای محترم قوای سه‌گانه، اعضای محترم هیئت دولت و مقامات محترم قوه قضائیه برای طرح و بررسی مباحث مهم پیرامون مشکلات مردم در جهت حفظ‌، تداوم و ارتقای دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستیم. وی خطاب به حضار جلسه ادامه داد: میهمانان بزرگوار که با قبول دعوت خواهران و برادران‌تان در مجلس شورای اسلامی به ندای همگرایی برای حل مسائل و مشکلات مهم کشور لبیک گفته‌اید، همه با حضور در این جلسه که با هدف همدلی قوای سه‌گانه برگزار می‌شود، این بار در قاموس فرهنگ، وحدت و همدلی و مشارکت بیش از گذشته را شرط برون رفت از مشکلات فعلی دانستیم. قاضی زاده هاشمی گفت: ناگفته پیداست که در این مقطع حل مسائل کشور نیازمند همدلی، همکاری و هماهنگی همه نیروهای درون نظام است، همه دلسوزان فارغ از اینکه به کدام دستگاه، حزب یا جریان سیاسی وابسته هستند یا دلبستگی دارند، اولویت اصلی‌شان حل مسائلی است که کشور و به تبع آن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را دچار چالش‌‌‌هایی کرده است. یکی از موضوعات مهم و ارزشمندی که در قرآن مبین و کلام اهل‌بیت‌(ع) به آن اشاره شده است وحدت و همدلی در جامعه اسلامی است که موجب اقتدار مسلمانان می‌شود. وی ادامه داد: ملت بزرگ ایران با رهبری آن بزرگ مرد الهی حضرت امام خمینی‌(ره) توانست بعد از سالیانی جانفشانی و پایمردی سرنوشت خویش را در دست گیرد؛ حاکم شدن ملت ایران بر سرنوشت خویش در سایه توکل بر خدا و ایثار جان و همفکری و همدلی و وحدت کلمه بود. امام می‌فرمود با هم باشید، دست واحد باشید و همه را دعوت کنید به وحدت و بحمدالله وحدت حاصل است، حفظ کنید این وحدت را، مادامی که حفظ کنید وحدت خودتان را، خدا با شماست. وقتی اعتصام به حبل خدا کنید خداوند با شماست. این عضو هیئت رئیسه مجلس افزود: مقام معظم رهبری نیز یکی از امیدهای دشمن به ناکام‌سازی انقلاب را در تفرقه‌سازی بین مردم می‌داند و می‌فرماید دشمنانی که هنوز درصددند نسبت به انقلاب و جمهوری اسلامی نیات خصمانه و شومشان را اعمال کنند، چشم امید به اختلافات بستند. آنها از وحدت و یکپارچگی مردم می‌ترسند. قاضی زاده هاشمی گفت: جمع حاضر در این روز عزیز گرد هم آمدند تا به میمنت این ماه مبارک در سال جدید با هم تجدید پیمان کنند که تمام تلاش خود را برای تحقق خواسته‌های مردم شریف به کار ببندند. مردم شریف ایران، نمایندگان مجلس، اعضای هیئت دولت و شورای عالی قضایی مصمم هستند تا با اتحاد و همدلی، هم‌افزایی برای رفع مشکلات امروز کشورمان انجام دهند.

مطالبات مردم محور سخنان نمایندگان

عضو هیئت رئیسه مجلس ضمن تشریح جزئیات مطرح شده در نشست دیروز قوای سه گانه، گفت: رؤسای فراکسیون‌های سه گانه مجلس دغدغه‌های مردم را مطرح کردند. غلامرضا کاتب در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت در تشریح نشست مشترک قوای سه گانه در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در ابتدای نشست نمایندگان فراکسیون‌های سیاسی مجلس و پس از آنها رؤسای قوای سه گانه به بیان دیدگا‌‎ه‌‌‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند. نماینده مردم گرمسار افزود: در سخنان نمایندگان فراکسیون‌های سیاسی عمدتاً مطالبات و دیدگاه‌های مردم مطرح شد که هر یک از نمایندگان فراکسیون‌‌‌ها از زاویه دید خود مسائل و مشکلات مردم را بیان کردند. وی ادامه داد: رؤسای قوای سه گانه نیز به تشریح آخرین تحولات مهم بین‌المللی، توطئه‌‌‌ها و برنامه‌ریزی‌های دشمنان علیه انقلاب اسلامی پرداختند و در این باره نکات مهمی را یادآور شدند. کاتب محور اصلی‌ مباحث مطرح شده در نشست قوای سه گانه را مسائل اقتصادی خواند و گفت: نحوه مواجه شدن با بحران آب، اشتغال، سیستم نظام بانکی و لزوم حمایت این سیستم از تولید و چگونگی حمایت هر یک از نهاد‌‌ها از تولید داخلی مطرح شد. عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه برنامه‌ریزی منسجم برای آینده کشور نیز یکی دیگر از نکات مهم مطروح در نشست بود، گفت: برای صیانت از منافع ملی کشور نیاز به وحدت ملی داریم و باید به مردم و اقلیت‌های کشور احترام بگذاریم تا شاهد تحولات بزرگی در کشور باشیم. ناصر شریفی، نماینده مردم بندر لنگه در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به نشست قوای سه‌گانه در مجلس گفت: در این نشست پروانه سلحشوری به عنوان نماینده فراکسیون امید مطالب خود را مطرح کرد‌. وی افزود: در ادامه این جلسه حمیدرضا حاجی‌بابایی به عنوان رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با تأکید بر حل مشکل بیکاری در کشور گفت که ما با مشکل منابع مواجه نیستیم و دولت باید برای بحث اشتغال فکر اساسی کند. نماینده مردم بندر لنگه اظهار داشت: حاجی‌بابایی خطاب به رئیس‌جمهور عنوان کرد که ما شاهد هستیم فردی یک میلیارد و 200 میلیون تومان پاداش پایان خدمت می‌گیرد و در مقابل یک معلم یا یک کارمند ماهانه یک میلیون و 200 هزار تومان حقوق می‌گیرد. کجای این عدالت است؟ شریفی خاطرنشان کرد: رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با اشاره به مشکلات معیشتی مردم افزود: همه ما در ارتباط با این مشکلات مقصریم و باید برای حل آنها چاره‌اندیشی کنیم. در ادامه نیز کاظم جلالی به عنوان رئیس فراکسیون مستقلين مجلس بر حفظ وحدت بین قوای سه‌گانه تأکید کرد و گفت: پیامی که از قوای سه‌گانه به جامعه داده می‌شود، باید پیام وحدت، همدلی و همچنین ایجاد امید در جامعه باشد.

نزدیکی نگاه قوا در مسائل حساس کشور

پس از بحث و تبادل نظر قوا در مجلس که بدون حضور خبرنگاران برگزار شد، رؤسای سه قوه در نشست خبری حاضر شدند و به تشریح جلسه مشترک و مباحث مطروح پرداختند. در ابتدای این نشست دکتر علی لاریجانی به عنوان میزبان طی سخنانی از نزدیکی نگاه‌های مسئولان برای حل مشکلات کشور در نشست مشترک قوا ابراز رضایت کرد.
لاریجانی در نشست خبری مشترک سه‌قوه ضمن قدردانی از قوه مجریه و قوه قضائیه برای قبول دعوت مجلس برای این نشست گفت‌: اقدام خوبی بود که همه امنای کشور در این شرایط حساس در این جلسه حضور داشتند و همان طور که بحث شد مسائل حساس و مهم مردم مورد بحث قرار گرفت. وی در ادامه این مطلب افزود: در این جلسه متوجه شدیم که نگاه‌‌ها برای حل مشکلات به هم نزدیک است، سازوکار‌‌هایی هم بحث شد تا برای پیگیری امور به حل نزدیک‌تر شویم. لاریجانی تصریح کرد: تصور می‌کنم این جلسه یک شروع خوب برای سال جدید با توجه به نکات رهبری برای تولید ملی بود و ان‌شاءالله آهنگ سرعت بخشی در کار‌‌ها در پیش گرفته می‌شود.

همدلی مسئولان برای حل مسائل کشور

رئیس‌جمهور نیز ضمن تشریح مباحث مطرح شده در نشست مشترک قوای سه‌گانه تصریح کرد: مسئولان برای حل مسائل کشور همدل و همفکر هستند. روحانی ضمن تشکر از رئیس مجلس شورای اسلامی به دلیل میزبانی جلسه ارزشمند قوای سه‌گانه در محل مجلس شورای اسلامی با حضور مسئولان عالیرتبه قوه قضائیه، دولت و نمایندگان مجلس گفت: در نشست همفکری بسیار خوبی میان مسئولان کشور صورت گرفت و این نشست جلسه‌ای بود که تمام مسائل و مشکلات مردم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
وی با بیان اینکه نکته مهم در نشست این بود که مسئولان قوای سه‌گانه هم نظر و هم‌فکر بودند و در مواجهه با مشکلات عزمی راسخ دارند، افزود: مشکل بحران آب، مشکلات منطقه‌ای، مسائل پیش آمده درخصوص موضوع برجام و بدعهدی‌های صورت گرفته در این خصوص از جمله مباحثی بود که در نشست روز گذشته مورد بحث قرار گرفت. رئیس کابینه دوازدهم با بیان اینکه دولت در این نشست نظرات خود را در این زمینه‌‌ها مطرح کرد، تصریح کرد: در زمینه مواجهه با بحران آب، دولت کارگروهی تشکیل داده که به صورت منظم جلساتی برای نحوه مواجهه با این بحران برگزار می‌کند و در این زمینه به صورت متناوب اطلاع‌رسانی انجام خواهد گرفت.
وی یادآور شد: در زمینه مسائل اقتصادی نیز دولت تصمیمات بسیار خوبی اتخاذ کرده است و در مسئله ارز دولت پیشقدم شد، به طوری که اگر با مشکلی روبه‌رو شویم، پیشاپیش این مسئله را پیش‌بینی کرده و در این زمینه برنامه‌ریزی داریم. مردم ما کاملاً مطمئن باشند که نیاز ارزی مردم در زمینه واردات و خدمات مورد نیاز تأمین خواهد شد، دولت ارز لازم را در اختیار دارد و در اختیار مردم قرار می‌دهد. رئیس‌جمهور ادامه داد: شرایط فعلی در بازار ارز شرایط جدیدی است که در برخی از امور نیاز به آیین‌نامه‌‌هایی دارد که به طور منظم هر روزه جلسات در دولت تشکیل و آیین‌نامه‌‌ها ابلاغ می‌شود، لذا مردم هیچ‌گونه نگرانی در این زمینه نباید داشته باشند.
روحانی تصریح کرد: امسال سالی است که دولت در زمینه اشتغال قدم‌های بسیار بهتری برمی‌دارد، سال گذشته آمار اشتغال خالص 790 هزار شغل بود که این عدد با توجه به افزایش سرمایه‌گذاری‌‌ها در سال پیش رو بیشتر خواهد شد. رئیس کابینه دوازدهم در پایان نشست را بسیار مثبت و سازنده‌ ارزیابی و اظهار امیدواری کرد که چنین جلساتی در سال پیش رو نیز ادامه یابد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
0
0
جناب روحانی و مسئولین محترم کشور بله شما از اول انقلاب ارز کافی داشتید و بدلیل سیاست های غلط و ستیز با عالم ارز 7 تومانی را کردید 6000 تومان. بابا به والله من سنی دارم و انقلاب شکوهمند ایران واقعا با خیزش مردمی همراه بود و اوایلش واقعا انقلاب بود تا عده ائی رفتند بدنبال حاشیه ها. شما ارز را خود گران میفروشید تا هزینه ها را تامین کنید. چون پول حلال خودمان را قاچاقی وارد کشور میکنید یعنی تخریمها را دور میزنید. بابا مطمئن باشید بخدا به پیغمبر هنوز در مواقع حساس مردم موی مردار مسئولین کشور را به هزار دلقکی مانند ترامپ نمیدهند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
0
0
خلبانه پیج هواپیماراروشن کرد وگفت مسافرین محترم طبق اطلاع مهندس پرواز موتورهای هواپیماراازدست دادیم ولی جای نگرانی نیست من ازروی قایق نجات باشما صحبت میکنم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار