کد خبر: 903203
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۸
رحيمي خبر داد

مديرعامل شركت كالسيمين از صادرات شمش روي به بيش از ۱۲كشور از جمله تركيه، امارات، كره، ايتاليا، چين، هند و افغانستان خبر داد و گفت: اصل وجود شركت كالسيمين به خاطر معدن انگوران بوده و طبق توافق سه‌جانبه بين شركت تهيه و توليد موادمعدني، بانك تجارت و كالسيمين توانستيم ۷۰ هزار تن خاك كم‌عيار از معدن انگوران خريداري كنيم كه طي سه روز آينده اين خاك وارد كارخانه مي‌شود.
امير رحيمي در نشست خبري، درخصوص نوسانات نرخ ارز و تأثير آن بر روند توليد تأكيد كرد: بودجه سال ۹۷ كالسيمين براساس نرخ ارز 4هزار و 200تومان و سود پيش‌بيني شده براي امسال قطعاً محقق خواهد شد و مشكلي در اين خصوص وجود ندارد. وي درخصوص ميزان توليد شركت گفت: اين شركت سال قبل ۳۷هزار تن شمش روي توليد كرد و برنامه ما صادرات ۶۵ تا ۷۰درصدي محصول توليدي‌ است. بيشترين توليد روزانه شمش روي كالسيمين در سال ۹۰ معادل 104/5تن بود كه توانستيم در ۳۰فروردين امسال اين ركورد را شكسته و به ۱۰۹تن برسانيم. رحيمي با تأكيد بر اينكه فروش شركت كالسيمين در سال قبل 5هزار و 921 تن معادل ۲۰درصد بيشتر از سال ۹۵ بود، گفت: نرخ فروش شمش روي هم در سال قبل ۳ميليون و ۳۱۵هزار تومان بود كه حدود ۳۷درصد نسبت به سال ۹۵ افزايش نشان داد‌. مبلغ كل فروش شمش روي هم رشد ۶۶درصدي را در سال قبل تجربه كرد. به گفته وي از كل فروش كالسيمين در سال قبل 3 هزار و 501تن مربوط به فروش داخلي و 2 هزار و 420تن مربوط به فروش صادراتي بود‌.
وي تأكيد كرد: يكي از اهداف ما توليد محصولات جانبي در كالسيمين از جمله نيكل و كبالت است كه به صورت پايلوت انجام‌شده و بايد يك‌سري استانداردها را رعايت كنيم. رعايت مسائل محيط‌زيستي اولويت كالسيمين است و در همين راستا هم پروژه‌هاي متعددي اجرا شده يا در دست اجرا هستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار