کد خبر: 903201
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰

رئيس كل بانك مركزي از احتمال آغاز حراج سكه در آينده خبر داد و گفت: بانك مركزي با عرضه سكه، حباب پيش آمده را از بين مي‌برد. همين جمله كافي بود تا امروز روند افزايشي قيمت سكه را نزولي كند.
به گزارش «جوان»، در بازار آزاد تهران قيمت انواع سكه كاهش يافت و طرح جديد يك‌ميليون و ۸۳۰هزار تومان شد.
در جريان معاملات بازار آزاد تهران، قيمت انواع سكه روز گذشته با كاهش پنج تا 10هزار توماني مواجه شد و نرخ سكه تمام بهار آزادي طرح جديد به يك ميليون و ۸۳۰هزار تومان رسيد.
هر قطعه سكه تمام بهار آزادي طرح قديم با 10 هزار تومان كاهش يك‌ميليون و ۷۶۰هزار و ۵۰۰تومان، نيم‌سكه با 3هزار تومان كاهش ۸۸۸ هزار تومان، ربع سكه با كاهش 2 هزار توماني به ۵۵۳ هزار و ۵۰۰ تومان و سكه يك گرمي به ۳۵۵ هزار تومان رسيد. بنا بر شنيده‌ها طلا در بازار معادل هر دلار 5 هزار و 200تومان و سكه با قيمت‌هاي موجود معادل هر دلار 5 هزار و 300 تا 400 تومان قيمتگذاري مي‌شود.
«ولي‌اله سيف» رئيس كل بانك مركزي در گفت‌و‌گو با «ايرنا» درباره اينكه چرا بازار طلا از دلار 4 هزار و 200 توماني تبعيت نمي‌كند و قيمت سكه طلا بالاتر از ارزش واقعي آن است، گفت: سكه شرايط خاص خود را دارد. وي افزود: در گذشته نيز شاهد حباب در نرخ سكه بوديم و بانك مركزي از طريق پيش‌فروش و حراج سكه را به بازار عرضه مي‌كرد تا حباب از بين برود و با دلار هماهنگ شود.
رئيس بانك مركزي گفت: ممكن است در آينده بحث حراج سكه را نيز داشته باشيم.
پيش‌فروش سه ماهه سكه هم متوقف شد
اين در حالي است كه پس از توقف پيش‌فروش يك‌ماهه، پيش‌فروش سكه با سررسيد سه ماهه نيز در شعب بانك ملي متوقف شده و با اظهارات جديد سيف مي‌توان اميد جديد در عرضه بيشتر سكه ديد.
گفتني است، هفته گذشته پيش‌فروش سكه يك‌ماهه كه با قيمت يك ميليون و 590 هزار تومان انجام مي‌شد، متوقف شده بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار