کد خبر: 903199
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۸
مجتبي جباري مي‌گويد 640 ميليون تومان طلبش را افتخاري، مديرعامل باشگاه استقلال بايد از جيبش بپردازد.
فريدون حسن

مجتبي جباري مي‌گويد 640 ميليون تومان طلبش را افتخاري، مديرعامل باشگاه استقلال بايد از جيبش بپردازد. اينكه جباري چگونه با استقلال قرارداد بسته كه حالا به خاطر چند دقيقه بازي چنين مبلغ هنگفتي را طلبكار شده، بحث ما نيست. اينكه آيا دريافت اين طلب نيز حق است يا نه، باز هم بحث ما نيست. حرف اين است كه آخرين اظهارنظر هافبك استقلال كاملاً درست است.
در روزهايي كه سوءمديريت حاكم بر فوتبال باشگاهي، چه مديران قبلي و چه مديران فعلي مدام در حال تراشيدن بدهي‌هاي جديد براي فوتبال است و مسئولان بالادست هم تنها شاهكارهاي مديران عامل‌شان را تماشا مي‌كنند، بيان اينكه افتخاري بايد طلب 640 ميليوني را از جيب خودش بدهد، حرفي كاملاً منطقي براي توبيخ و ادب شدن مديري است كه نه درست قرارداد مي‌بندد و نه درست آن را اجرا يا فسخ مي‌كند.
افتخاري و امثال او در پرسپوليس يا هر تيم ديگري اگر مجبور شوند فقط يك‌بار به خاطر سوءمديريت‌شان از جيب هزينه كنند، آن وقت ديگر به اين راحتي قراردادهاي پرعيب و ايراد نمي‌بندند و حواس‌شان را جمع مي‌كنند تا مثل امروز، كل فوتبال ايران نگران خطر محروميت و حذف از سوي AFC به خاطر عدم اجراي تعهدات مالي و بدهي‌هاي فراوان چند ميلياردي نباشد.
جاي تأسف است كه امروز امثال افتخاري در استقلال و ديگر باشگاه‌‌ها چشم به راه كمك‌هاي مسئولان بالادست ورزش هستند و از آنها انتظار دست‌درازي به بيت‌المال و حتي ارائه گزارش‌هاي اشتباه و نادرست به AFC را دارند تا هر طور شده سوءمديريت خود را لاپوشاني كنند، درست مانند اتفاق تأسف‌باري كه در ابتداي ليگ قهرمانان آسيا در اين فصل رخ داد و بدهي‌هاي سرخابي‌هاي بدهكار با حمايت‌هاي نابخردانه وزارت ورزش فوتبالدوست پرداخت شد!
جباري مي‌گويد افتخاري بايد طلبش را بدهد، اما هم او و هم ما خوب مي‌دانيم كه اين طلب چگونه پرداخت خواهد شد. جباري چنين آرزويي دارد، اما اي كاش او به جاي استقلال از خود افتخاري شكايت مي‌كرد تا حالا با خيال راحت مطالباتش را از جيب مديرعامل استقلال دريافت كند.
جباري درست مي‌گويد، اين اهرم فشار بر مديران همان حلقه گمشده سال‌هاي متمادي ورزش و مديريت آن است. البته ورزش و فوتبال دولتي نيازمند چنين اهرمي نيست، چراكه بيت‌المال هست و دست‌درازي به آن كاري ندارد. پس تاوان و بدهي سوءمديريت مديران هم از همين بيت‌المال و جيب مردم تأمين مي‌شود، نه از جيب مديران ناكارآمد، پرعيب و ايراد و پراشتباه.
شايد اگر كسي پيدا مي‌شد و ميلياردها تومان بدهي پرسپوليس را از رويانيان، طاهري يا ميلياردها بدهي استقلال را از فتح‌الله‌زاده و افشارزاده مي‌گرفت، امروز ديگر شاهد حجم عظيمي از بدهي دو باشگاه بدهكار پايتخت نبوديم، اما حقيقت اين است كه رويانيان، طاهري، فتح‌الله‌زاده و افشارزاده با سوءمديريت‌هاي خود ميلياردها بدهي براي سرخابي‌ها تراشيده‌اند و رفته‌اند پي كار و كاسبي‌شان، در اين بين كسي هم نپرسيد چرا بدهي بالا آوردند و رفتند؟!
حالا هم اوضاع فرقي نكرده، چند روزي سروصدايي به راه مي‌افتد و تمام مي‌شود. افتخاري و استقلال طلب جباري را از بيت‌المال مي‌دهند. گرشاسبي و پرسپوليس نيز همين‌طور بدهي‌شان را پرداخت مي‌كنند. براي نماينده AFC هم مي‌توان برنامه‌هاي زيادي تدارك ديد. فدراسيون فوتبال استاد پنهانكاري و دادن اطلاعات غلط است، پس باكي نيست و سوءمديريت‌ها ادامه خواهد داشت.
مگر براي مديران قبلي اتفاقي افتاد كه براي مديران امروز بيفتد؟! اين خانه از پاي‌بست ويران است و ما تنها به نقش ايوان آن دل خوش كرده‌ايم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار