کد خبر: 903194
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۴
نفت سقوط کرد، سپاهان، سپیدرود و استقلال خوزستان ماندنی شدند
هفته بیست و نهم لیگ برتر پر از هیجان و جذاب از کار در آمد، هرچند تکلیف قهرمان چند هفته‌ای است مشخص شده و کسی دیگر منتظر رونمایی از قهرمان نیست اما...
سعید احمدیان

هفته بیست و نهم لیگ برتر پر از هیجان و جذاب از کار در آمد، هرچند تکلیف قهرمان چند هفته‌ای است مشخص شده و کسی دیگر منتظر رونمایی از قهرمان نیست اما جدال تیم‌‌ها در بالای جدول برای رده‌های دوم و سوم و کسب سهمیه آسیا و در انتهای جدول هم جنگ سقوط بین تیم‌‌هایی که خطر رفتن به دسته اول را احساس می‌کنند، باعث شد تا تماشاگرانی که دیروز بازی‌های لیگ را تماشا کردند، از دیدن بازی‌ها لذت ببرند.
سرخابی‌های پایتخت دیروز در اصفهان و تهران به مصاف ذوب و پیکان رفتند. شاگردان برانکو که خودشان را برای جشن قهرمانی آماده می‌کنند، دیروز در فولادشهر مهمان تیم ذوب آهن بودند. هر چقدر قرمز‌‌ها بدون استرس و با خیال راحت وارد بازی شدند اما آن سو سبزپوشان اصفهانی برای اینکه نایب قهرمانی را به نام خودشان ثبت کنند، به دنبال پیروزی خانگی و البته انتقام شکست دور رفت بودند. ابتدا علی علیپور پس از اینکه چند هفته پایش به گلزنی باز نشده بود، پرسپولیس را در دقیقه 48 یک بر صفر پیش انداخت اما میلاد فخرالدینی در دقیقه70 گل مساوی را وارد دروازه بیرانوند کرد. این اما پایان کار نبود، چرا که خالد شفیعی در دقایق پایانی گل دوم را زد تا ذوبی‌‌ها به رده دوم جدول صعود کنند و شانس اول نایب قهرمانی در فاصله یک هفته تا پایان لیگ باشند.
استقلال هم در تهران میزبان پیکان بود، آبی‌‌ها برای اینکه به نایب قهرمانی امیدوار بمانند، باید با سه امتیاز از زمین بازی خارج‌‌ می‌شدند و شاگردان مجید جلالی هم برای اینکه سهمیه آسیا را کسب کنند، چندان حریف دست و پا بسته‌ای نبودند. بازی استقلال و پیکان از همان دقایق اول تماشایی و پر زد وخورد از آب در آمد و دو تیم نمایشگر یک رالی هندبالی بودند، طوری که در این بازی چند بار جای برنده و بازنده عوض شد و در نهایت این استقلال بود که در این بازی پرگل که پنج گل داشت، 3 بر 2 برنده بازی بود. تیام، وریا غفوری و امید ابراهیمی برای استقلال گل زدند تا گل‌های آرمان قاسمی و فراز امام علی برای پیکان نتیجه‌ای نداشته باشد. برد آبی‌پوشان در حالی به دست آمد که استقلال در نیمه دوم با اخراج داریوش شجاعیان 10 نفره به بازی ادامه داد. با این برد استقلال به رده سوم جدول صعود کرد تا برای نایب قهرمانی امیدوار به پیروزی در روز آخر و توقف ذوب برای نایب قهرمانی باشد.
در دیگر بازی‌های مهم دیروز سایپا که تا قبل از آغاز بازی‌های هفته بیست و نهم رده دوم را در اختیار داشت، مقابل گسترش فولاد کاری از پیش نبرد و این مسابقه با تساوی بدون گل به پایان رسید. توقف نابهنگام شاگردان دایی سبب شد تا هم رده دوم را از دست بدهند و هم با دو پله سقوط به رده چهارم جدول سقوط کنند.

مثلث نایب قهرمانی و کسب سهمیه

با توجه به نتایج دیروز رقابت در بالای جدول برای قرار گرفتن در رده‌های دوم و سوم میلیمتری شده است. در پایان مسابقات هفته بیست و نهم ذوب آهن با 52 امتیاز در رده دوم قرار دارد. شاگردان قلعه نویی در هفته پایانی به مصاف نفت تهران خواهند رفت و در صورت برد می‌توانند جشن نایب قهرمانی بگیرند. استقلال با 51 امتیاز و تفاضل گل بهتر در رده سوم قرار دارد. سایپا هم با 51 امتیاز و تفاضل گل کمتر از استقلال در رده چهارم ایستاد تا ذوب، استقلال و سایپا در هفته پایانی برای نایب قهرمانی و قرار گرفتن در رده‌های دوم وسوم و آسیایی شدن بجنگند. استقلال در هفته پایانی مهمان سپاهان است و سایپا با پیکان روبه‌رو می‌شود.

نفت دسته اولی شد

در پایین جدول هم نبرد تیم‌‌ها در هفته ماقبل پایانی برای سقوط نکردن دیدنی بود و تکلیف دومین تیم سقوط‌کننده هم مشخص شد. در بازی‌های دیروز نفت تهران 3 بر صفر به پارس جنوبی باخت و 25 امتیازی باقی ماند تا پس از سیاه جامگان دومین تیم سقوط‌کننده به لیگ دسته اول باشد. نفتی‌‌ها که با هومن افاضلی در میانه نیم فصل دوم شروع خوبی داشتند اما هفته به هفته با توجه به وضعیت نامشخص مالکیت‌شان افت کردند تا آنها هم به سرنوشت تلخ تیم‌های واگذار شده دچار شوند و راهی دسته اول شوند. سپاهان هم 3 بر 2 به استقلال خوزستان باخت اما با توجه به سایر نتایج در لیگ برتر ماندنی شد. پدیده هم 2 بر یک سایه جامگان را برد تا از منطقه سقوط فاصله بگیرد. تراکتور با صنعت نفت یک – یک مساوی کرد و سپیدرود هم با فولاد بدون گل مساوی کرد تا شاگردان کریمی در لیگ ماندنی شوند.
با توجه به نتایج دیروز سپاهان با 29 امتیاز در رده چهاردهم، استقلال خوزستان و سپیدرود رشت با 30 امتیاز در رده سیزدهم و دوازدهم و تراکتورسازی با 31 امتیاز در رده یازدهم قرار گرفتند تا در لیگ برتر ماندنی شوند و بازی های هفته پایانی برای تیم های ته جدولی جنبه تشریفاتی داشته باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار