کد خبر: 903189
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
كتاب جديد گلعلي بابايي رونمايي مي‌شود
كتاب جديد گلعلي بابايي با نام «رؤياي امريكايي» روز سه‌شنبه در محل نخلستان اوج رونمايي مي‌شود.

اين كتاب كه توسط نشر ۲۷ بعثت چاپ شده، مرور تاريخ دفاع مقدس يا جنگ تحميلي عليه ايران با عنوان «بازخواني پرونده جنگ نيابتي ايالات متحده عليه ايران» است. از نظر نويسنده كتاب، جنگ هشت ساله ايران و عراق، فقط رويارويي ايران و عراق نبود بلكه ايران در اين جنگ با امريكا روبه‌رو شده بود. در انتخاب كتاب نيز از تشابه عنوان «رؤياي امريكايي» استفاده شده كه به رؤياپردازي مهاجران اروپايي به امريكا اشاره دارد.
مازيار حاتمي مدير نشر 27 بعثت درباره رونمايي از كتاب «رؤياي امريكايي» مي‌گويد: رؤياي امريكايي تازه‌ترين كتاب انتشارات نشر 27 است كه با نگارش و نگاهي نو توسط آقاي گلعلي بابايي تأليف شده و به ناگفته ها، نقش و حضور امريكا و غرب در جنگ تحميلي هشت ساله عليه ايران و حمايت و پشتيباني از رژيم بعث مي‌پردازد. وي ادامه مي‌دهد: اين كتاب جنگ نيابتي امريكا عليه ايران از ابتدا تا آخر جنگ و از جهات مختلف بررسي و در 13 عنوان فهرست بندي شده است.

حاتمي با بيان اينكه هدفگذاري نشر 27، بررسي كارنامه عملياتي لشكر 27 در دوران دفاع مقدس است، ادامه مي‌دهد: در بعضي از موارد و موضوعات دوران دفاع مقدس قطعاً بايد شفاف‌سازي هايي را انجام داد. به طور مثال كتاب شراره‌هاي خورشيد ارتباط تنگاتنگي با كتاب رؤياي امريكايي دارد و هر كسي كه كتاب شراره‌هاي خورشيد را بخواند و پس از آن كتاب رؤياي امريكايي را مطالعه كند، متوجه مي‌شود ما در هيچ يك از عمليات‌ها تنها با عراق نمي‌جنگيديم بلكه با يك رژيمي مي‌جنگيديم كه چندين تفكر پشت سر آن بود كه بايد ابعاد آنها بررسي شود. مدير نشر 27 بعثت همچنين در خصوص پرداختن ديگر انتشارات‌هاي دفاع مقدسي به موضوعات پشت پرده جنگ گفت: در دوران قبل، حين و پس از دفاع مقدس برهه هايي وجود دارد كه در آن مطالب و بحث‌هايی نهفته است كه بايد به آن پرداخته شود و ذهن مخاطب اقناع شود، البته لازمه ورود به اين حوزه پژوهش‌هاي زياد و حضور بلند مدت در اين موضوع و حمايت‌هاي همه جانبه از اين نوع موضوعات است تا به صورت عمیق به آن پرداخته شود تا بتواند ذهن پرسشگر جوانان را پاسخ دهد. حاتمي درباره مراسم رونمايي از كتاب توضيح مي‌دهد: مراسم رونمايي از كتاب رؤياي امريكايي فردا از ساعت 17 با حضور سردار محمدرضا يزدي فرمانده سپاه تهران بزرگ، نادر طالب زاده و محمدصادق كوشكي در كافه نخلستان سازمان هنري رسانه‌اي اوج واقع در خيابان شهيد طالقاني، خيابان شهيد برادران مظفر شمالي برگزار خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار