کد خبر: 903181
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۱
محسن هاشمی: اگر فرد مطلوبی برای شهرداری پیدا نشود و بار دیگر به من رجوع کنند، مخالفت نمی‌کنم...
اكبر محمودي

درحالي‌كه رئيس شوراي شهر به كرات در سخنان خود اعلام كرده است توانايي شهردار شدن و اداره شهر را در شرايط كنوني دارد، اعضاي يكدست شوراي شهر به دليل نگاه‌هاي جناحي به پست شهردار حاضر نيستند در هيچ شرايطي از منافع سياسي جناح خود و احياناً لجبازي در انتخاب شهردار بگذرند. در اين خصوص حتي اعضاي شورا حاضر نشدند در رأي‌گيري استمزاجي هم محسن هاشمي را به‌عنوان نامزد شهرداري انتخاب كنند. محسن هاشمي در اين رابطه گفته است: «اجازه بدهيد راجع به شهردار شدنم توضيح ندهم‌!»
لجبازي و عدم تاب‌آوري 21 عضو شوراي شهر به حدي است كه واهمه حضور يك فرد غيرجناحي در بين خود را هم برنمي‌تابند.
شوراي پنجم پايتخت از ترس پا نهادن مهدي چمران به صحن شورا ظاهراً راضي نيستند به هيچ قيمتي محسن هاشمي از شورا برود؛ نفر بيست و دوم شوراي شهر تهران مهدي چمران است و در صورت تصدي شهرداري تهران توسط هاشمي، چمران به شوراي شهر تهران خواهد رفت. هر چند برخی معتقدند چمران حاضر به رفتن در شورا با این شرایط نیست و ممکن است نفر بعدی به شورا برود که علیرضا دبیر است. پس از پذيرش استعفاي شهردار وقت پايتخت در اولين روز‌هاي كاري شورا در سال جديد اعضاي شورا دوباره از صفر كار انتخاب شهردار را آغاز كرده‌اند تا بلكه بتوانند با انتخاب گزينه‌هاي جديد، ناكارآمد‌ي‌ها‌ي خود و شهردار مستعفي را جبران كنند.

سايه سنگين جناحي بر شهر و شهروندان

همواره از آغاز دوره پنجم شوراي شهر تهران نام محسن هاشمي به عناوين مختلف براي تصدي شهرداري مطرح بوده، به‌گونه‌اي‌كه در ماه پايان سال با مشخص شدن بيماري شهردار وقت و بحث استعفا در اذهان عمومي گزينه برتر رئيس شورا از سوي برخي اعضا و نزديكان به اصلاح‌طلبان مطرح شد، اما اعضاي شوراي شهر كه در انتخاب اولين گزينه براي شهرداري با شكست و ناكامي روبه‌رو شده بودند با دوگانه صحبت كردن بعضاً خواهان حضور هاشمي در اين پست شده، ولي در عمل ساز مخالف مي‌زدند و مي‌زنند. اگر محسن هاشمي شهردار تهران شود، مهدي چمران وارد شورا خواهد شد كه اين امر به مذاق اعضاي شورا خوش نمي‌آيد. اعضاي يكدست و جناحي شورا تحمل حتي يك فرد غيرجناحي را هم ندارند.

28 گزينه براي شهردار شدن

روز‌گذشته در جلسه هم‌انديشي اعضاي شوراي شهر تهران، بحث شهردار شدن محسن هاشمي مطرح شد و به درخواست او اعضا براي پذيرش استعفا رأي‌گيري استمزاجي كردند كه در نهايت مشخص شد شورايي‌ها با خروج او از شورا مخالفند. بنابر‌اين شهردار شدن هاشمي تا حدودي منتفي شده و حالا از بين 28 گزينه ديگر اعضاي شورا بايد يكي را به عنوان شهردار انتخاب كنند.
از ميان گزينه‌هاي پيشنهادي براي تصدي پست شهرداري مي‌توان به سيد‌محمد علي افشاني، علي اوسط هاشمي، محمد‌ابراهيم انصاري لاري، حبيب‌الله بيطرف، محمد‌رضا عارف و سميع‌الله حسيني مكارم نام برد. با اين وجود پيش از اين گفته شده بود كه هاشمي گزينه مورد وثوق جهانگيري براي شهرداري است و حتي قرار شده مديران شهري را با هماهنگي وي تعيين كند!
محسن هاشمي در نخستين اظهار‌نظر درباره حضور در شهرداري تهران گفت: وضعيت فعلي، شرايط مطلوب و مورد خواست شوراي پنجم نيست، دوره تغييرات در هر سيستمي اگر كوتاه و سريع نباشد به نگراني و بي‌ثباتي دامن مي‌زند. بايد هرچه سريع‌تر ثبات به مديريت شهري بازگردد، اما براساس يك رويكرد صحيح، بادقت و تأمل كافي تا مجدداً دچار التهاب نشود. هاشمي درباره دلايل موافقان و مخالفان شهردار شدن افزود: مهمترين دليل مخالفان اين است كه مردم به‌عنوان عضو شورا به بنده رأي دادند و با استعفاي من، يكي از افراد فهرست رقيب وارد شورا مي‌شود. موافقان موضوع هم پاسخ‌ داده‌‌اند انتخاب اعضاي شوراي شهر براي مديريت شهري بوده است و حضور در شهرداري هم بخش اجرايي اين مديريت و گامي در جهت نزديك شدن به انتخاب مستقيم شهردار توسط مردم است و حضور يك نفر از طيف ديگر موجب دموكراتيك شدن تركيب شورا مي‌شود.

هاشمي: تاكنون موفق نبوديم

رئيس شوراي شهر تهران افزود: اصلي‌ترين مسئله مديريت شهري تهران، كارآمدي و موفقيت آن است. ما طي مدت فعاليت خود آنگونه كه بايد موفق نبوديم و اگر بخواهيم فرصت محدود و كوتاه مسئوليت را صرف چانه‌زني‌هاي سياسي و كشمكش كنيم، به رأي مردم خيانت كرده‌ايم و يكي از موافقان حضور بنده در شهرداري تهران بعد از استعفاي آقاي نجفي، معاون اول رئيس‌جمهور است كه چند‌بار با بنده صحبت كرده و در جلسه سران اعتدال و اصلاحات نيز اين مسئله را مطرح كرده است.

محسن هاشمي ميثاق‌نامه را امضا نكرده است

روند انتخاب گزينه‌ها نيز همواره با حاشيه‌هاي زيادي همراه بوده است، به‌گونه‌اي‌كه گفته مي‌شود در جلسه هم‌انديشي ميان محسن هاشمي و چند تن از اعضا مشاجره لفظي نيز صورت گرفته است. در حاشيه‌هاي اين جلسه رئيس كميسيون عمران و حمل‌و‌نقل شوراي شهر تهران گفت: بر اساس اطلاعاتي كه من دارم، محسن هاشمي ميثاق‌نامه را امضا نكرده است. محمد‌عليخاني گفت: اما متعهدترين فرد به اين ميثاق‌نامه محسن هاشمي است كه مي‌گويد اگر جمع به حضور من رأي دهند در انتخابات شهرداري به‌عنوان كانديدای شهرداري برنامه ارائه مي‌كنم و اگر نه به نظر جمع احترام مي‌گذارم. وي افزود: من ميثاق‌نامه را امضا كرده‌ام و به آن پايبندم، اما ميثاق‌نامه چيزي جز توافق اعضاي شورا نيست و مي‌توان به توافق جديدي رسيد. عليخاني تأكيد كرد: كساني كه مي‌گويند ۲۱ عضو شورا اين ميثاق‌نامه را امضا كرده‌اند، آن را منتشر كنند. رئيس كميسيون عمران در پاسخ به اين پرسش كه بسياري از كارشناسان ليست ارائه شده را با توجه به حذف و انصراف برخي اسامي، ليستي ضعيف مي‌دانند، گفت: به نظر من قوي‌ترين گزينه هاشمي است و مي‌تواند مدير موفقي براي شهرداري باشد. در همین رابطه محسن هاشمی هم گفته است: اگر فرد مطلوبی برای شهرداری پیدا نشود و بار دیگر به من رجوع کنند، مخالفت نمی‌کنم

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
محمد راسخ نژاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
0
0
بنده سواد درست و حسابی ندارم . از سیاست هم چیز زیادی بلد نیستم . اما نمیدانم چرا از شهردار شدن اقای محسن هاشمی نگرانم . با خودم میگویم اگر ایشان شهردار شوند , کسانی که با مرحوم ایت الله هاشمی شدیدا کینه ورزی میکردند . دوباره دست به کار میشوند تا کینه ورزیها را ادامه دهند و تا انجا که بتوانند کارشکنی نموده و چوب لای چرخ کارها بگذارند . خلاصه اینکه تمام وقت و هوش و حواس ایشان را صرف حاشیه ها خواهند نمود . شاید هم بنده اشتباه میکنم . عفو بفرمایید .
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
0
0
اقای هاشمی "کم گوی وگزیده گوی " واقعا به خاطر وارد شدن یک فرد ازجناح دیگر " مردم تمایل ندارند شما شهردارشوید؟ شما پست شهردار تهران را با دست پیش می کشید " اما با پا پس می زنید "
شهردار شهر تهران باید دارای توانائی بالا در مدیریت شهرکلان مانند
تهران را داشته باشد " تا موفقیت نصیب ش شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار