کد خبر: 903159
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۹
فرمانده نيروي دريايي سپاه:

فرمانده نيروي دريايي سپاه عنوان كرد اطلاعاتي كه امريكايي‌ها از توان دريايي ايران دارند اطلاعات كمي است و آنها زماني متوجه قدرت واقعي ما مي‌شوند كه يا شناورهاي‌شان غرق شده باشد يا دچار وضعيت وخيم شده باشند.
به گزارش فارس، دريادار علي فدوي فرمانده نيروي دريايي سپاه در خصوص برخي اقدامات اين نيرو ازجمله دستگيري نظاميان متجاوز امريكايي در خليج فارس گفت: ما هيچ‌گاه برنامه‌ريزي نكرديم كه امريكايي‌ها را بگيريم. ما برنامه‌ريزي كرده‌ايم و آموزش ديده‌ايم كه تكليف خودمان را انجام دهيم. تكليف ما هم اين است كه آمادگي كامل براي پاسداري از انقلاب را داشته باشيم و يكي از آمادگي‌ها اين است كه اگر شناوري از هر كسي در جايي كه نبايد باشد، حضور پيدا كرد، آن را بگيريم. وي افزود: گرفتن امريكايي‌ها در سال 95 براي چهارمين بار بود كه اتفاق مي‌افتاد. ما دو بار امريكايي‌ها و دو مرتبه نيز انگليسي‌ها را بازداشت كرده‌ايم اما اين بار چون در زمان ويژه و خاصي بود، بروز بسيار زيادي پيدا كرد. دريادار فدوي درخصوص مواجهات سپاه با امريكايي‌ها در خليج فارس تصريح كرد: امروز اين جمله امام(ره) كه «امريكا را در خليج فارس به خاك مذلت مي‌كشانيم» اثر وضعي پيدا كرده و اين كار صورت گرفته است و خودشان هم به آن معترفند.
فرمانده نيروی دريايي سپاه در واكنش به برخي اظهار نظرهاي كشورهاي حاشيه خليج فارس و تهديد ايران گفت: ما الان در بهترين وضعيت ممكن در خليج فارس به سر مي‌بريم. وقتي امريكايي‌ها اذعان مي‌كنند كه نمي‌توانند در خليج فارس هيچ غلطي كنند و در برابر ما حالت انفعالي دارند، نبايد به اراجيف نوكران دست چندم منطقه‌اي آنها پاسخ داد. وي تأكيد كرد: خود امريكايي‌ها اعتراف مي‌كنند كه در خليج فارس تمكين كننده هستند و هركسي بخواهد اين روال را ببيند مي‌تواند با شناورهاي ما (سپاه) همراه باشد. فدوي در بخش ديگري از اين گفت‌وگو، پاسداري از انقلاب اسلامي را تنها پاسداري از يك كشور يا يك جغرافيا يا يك حكومت ندانست و افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامي هيچ كلمه‌اي را در ادامه خود ندارد حتي ايران و اين تدبير خاص حضرت امام(ره) بود كه از اول هم فقط «سپاه پاسداران انقلاب اسلامي» باشد زيرا انقلاب اسلامي محدود به يك جغرافيا نيست و الان مي‌بينيد دل‌هاي زيادي در دنيا همان روال انقلاب اسلامي را دنبال مي‌كنند و سپاه هم در همه جا پاسدار انقلاب اسلامي است. فرمانده نيروي دريايي سپاه همچنين درخصوص امكان حضور اين نيرو در آب‌هاي آزاد در آينده تصريح كرد: ما از قديم در خارج از خليج فارس و در درياي عمان حضور داشتيم و در آينده نيز بايد در آب‌هاي آزاد حضور پيدا كنيم. فدوي با اشاره به دستاوردهاي اين نيرو در حوزه شناوري گفت: ما امروز در حوزه تجهيزات شناوري در سقف تكنولوژي دنيا هستيم و در حالي كه شناورهاي دنيا عموماً سرعت‌شان ۳۵ نات است اما شناورهاي موشك‌انداز ما به سرعت ۸۰ نات رسيده‌اند. وي تصريح كرد: ما هيچ كشور مسلماني را دشمن خود نمي‌دانيم ولي متأسفانه از طرفي مي‌بينيم كه اراده‌اي هم در اين كشورها وجود ندارد و ما شرمنده مي‌شويم وقتي كه رئيس‌جمهور امريكا با برخي عبارات سخيف اين كشورها را مورد خطاب قرار مي‌دهد.
فدوي همچنين اظهار داشت: اطلاعاتي كه امريكايي‌ها از توان دريايي ايران دارند اطلاعات كمي است و آنها زماني متوجه قدرت واقعي ما مي‌شوند كه يا شناورهايشان غرق شده باشد يا دچار وضعيت وخيم شده باشند. فرمانده نيروي دريايي سپاه درخصوص اظهارات برخي افراد پیرامون سپاه گفت: آنچه من مي‌توانم بگويم اين است كه سپاه پاسداران يك نهاد ثابت است و اين ديگران هستند كه مي‌آيند و مي‌روند و در اين زمان كوتاه حضورشان ممكن است حرف‌هايي بزنند اما سپاه براساس اهداف انقلاب و پاسداري از انقلاب عمل مي‌كند و خيلي حيف است كه وقتي امريكا بالاترين دشمني‌ها را با سپاه دارد برخي از دوستان نيز گاهي در داخل همان حرف‌ها را بزنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار