کد خبر: 903142
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۱

کمیته بین المللی المپیک از کمیته ملی المپیک ایران خواست تاریخ برگزاری نشست در مورد اتفاقات پیرامون حاشیه‌های مطرح شده در کشتی ایران را اعلام کند. با توجه به اتفاقات اخیری که در مورد کشتی رخ داد، قرار بود ایران نشستی را با مسئولان کمیته بین‌المللی المپیک و اتحادیه جهانی کشتی در لوزان سوئیس داشته باشند.

اما اصل این قضیه از کجا کلید خورد.سوم آذر ماه در مسابقات قهرمانی جهان وقتی کشتی گیر ما برای اینکه برابر نماینده صهیونیستی قرار نگیرد باخت مصلحتی را انجام داد کلید تمام این ماجرا ها آنجا کلید خورد.موضوعی که بازتاب گسترده ای را در دنیا بوجود آورد .ورود IOC به این پرونده کار را سخت تر کرد و خطر محرومیت کشتی ایران ورد زبان ها شد.

خادم برای رهایی از خطر محرومیت ٢ بار راهی سوئیس مقر اتحادیه جهانی کشتی شد و مذاکراتی را با مسئولان بلندپایه کشتی جهان داشت و به رقم تمام فشار و هجمه های رسانه های خارجی و داخلی برای محرومیت کشتی ایران اما اتحادیه جهانی فقط مربی و کشتی گیر را محروم کرد تا خطراصلی از بیخ گوش کشتی بگذرد اما شایعات درباره خطر محرومیت کشتی ایران همچنان وجود دارد چرا که کمیته بین المللی المپیک به شدت تحت نفوذ صهیونیست‌ها قرار دارد.

بعد از این اتفاقات بود که رسول خادم بعد از 52 ماه حضور در فدراسیون کشتی از سمتش استعفا داد.هر چند عواملی چون مسائل مادی و عدم حمایت وزارت ورزش هم چاشنی استعفا شد اما بی شک درخواست خادم از مسئولان وزارت ورزش درباره راهکاری برای رویایی با کشتی گیران اسرائیلی برای جلوگیری از محرومیت کشتی بود که با بی اعتنایی مسئولان در وزارت ورزش همراه بود.بعد از این موضوع خادم به خاطر بی اعتنایی ها تصمیم به استعفا می گیرد تا شاید تلنگری برای کشتی و وزارت ورزش باشد اما غیبت ۴۲ روز او و مخالفت مجمع فدراسیون کشتی با استعفای خادم بعد از 42 روز غیبت در فدراسیون بالاخره در دفتر کارش آفتابی شد .

 حالا بعد از تمام این فراز و نشیب ها کمیته بین المللی المپیک از ایران خواسته در مورد اتفاقات اخیر کشتی ایران جلسه ای را در اتحادیه جهانی کشتی در لوزان سوئیس برگزار کند. اولین نامه IOC به کمیته ملی المپیک ایران حدود یکی دو ماه قبل زده شده بود و حالا IOC بار دیگر از کمیته ملی المپیک ایران خواسته است که زمان این نشست را مشخص کند.کمیته ملی المپیک ایران هم اعلام کرده که پس از انجام بررسی‌ها این تاریخ را به اطلاع IOC خواهد رساند.

آنچه مشخص است این که کشتی سال شلوغی را در پیش دارد و با این نامه نگاری هایی که اتحادیه جهانی کشتی انجام داده به نظر می‌رسد باید منتظر هر احتمالی درباره مسابقات جهانی و حضور نمایندگان ایران و احتمال محرومیت برای آنها بود. 

 

وحید صابری

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار