کد خبر: 903102
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶
لیونل مسی

لیونل مسی به رکورد مهاجم پیشین ‌اسپانیایی در فینال‌های کوپا دل ری رسید.

به‌ گزارش ‌ایسنا ‌و ‌به نقل از آس، لیونل مسی در شب پیروزی بارسلونا مقابل سویا در فینال کوپا دل ری توانست یک  گل به ثمر برساند. مهاجم آبی اناری‌ها با این گل به رکورد تلمو سارا رسید. بازیکن پیشین اتلتیک بیلبائو پیش از این تنها بازیکنی بود که در پنج فینال کوپا دل ری گلزنی می‌کرد (۱۹۴۲، ۱۹۴۳، ۱۹۴۴، ۱۹۴۵ و ۱۹۵۰).

مسی با گلزنی در واندا متروپولیتانو توانست از سامیتیر و لاسکانو (چهار گله) عبور کند. مهاجم آرژانتینی در سه فینالی  که مقابل اتلتیک بیلبائو (۲۰۰۹، ۲۰۱۲ و ۲۰۱۵) به میدان رفت گلزنی کرد. او همچنین در سال ۲۰۱۷ دروازه آلاوس را باز کرد. ستاره بارسا در دو فینال مقابل رئال مادرید (۲۰۱۱ و ۲۰۱۴ ) و یک دیدار برابر سویا (۲۰۱۶) نتوانست دروازه‌ حریفانش را باز کند. جالب این‌جاست که سویا تیمی است که بیش از همه دروازه‌اش را باز کرده است. او در مجموع در همه رقابت‌ها ۳۱ بار برابر این تیم گلزنی کرده است.

با این حال مسی شکست برابر سویا را نیز تجربه کرده است. این اتفاق در سال ۲۰۰۶ در سوپر جام اروپا اتفاق افتاد. بارسا برابر این تیم در موناکو تحقیر شد و با سه گل شکست خورد. سویا همچنین تجربه کنار زدن مسی را از کوپا دل ری داشته است. این اتفاق در مرحله یک هشتم نهایی سال ۲۰۱۰ رخ داد. مسی یکی از این بازی‌ها پنالتی‌ مهمی را از دست داد و با اشک ورزشگاه سانچس پیسخوان را ترک کرد.

عملکرد مسی برای بارسلونا در فینال‌ها کلیدی است. او علاوه بر گلزنی در فینال‌های کوپا دل ری توانست در سه فینال لیگ قهرمانان اروپا، دو گل به ثمر برساند. مهاجم آرژانتینی در سه فینال جام جهانی باشگاه‌ها نیز چهار گل به ثمر رسانده است. او در چهار سوپر جام اروپایی سه بار توانست گلزنی کند. در مجموع ستاره بارسلونا در ۲۱ فینال خود ۱۴ گل به ثمر رسانده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار