کد خبر: 903091
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸
با برداشت قارچ تروفل به میزان  ۱۷۷ تن توسط روستانیشینان شهرستان مشگین‌شهر روستاییان ۱۰۰ میلیارد ریال درآمد کسب کردند.

شهامت هدایت مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل با عنوان کردن مطلب فوق گفت: به منظور ساماندهی  برداشت محصولات فرعی از مراتع، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در یک اقدام بی‌سابقه و برنامه‌ریزی شده توانست امسال بر داشت قارچ تروفل از مراتع استان را مدیریت کند.

وی افزود: تا کنون 177 تن قارچ تروفل از مراتع شهرستان مشگین‌شهر توسط روستانشینان برداشت شده که برای 105 تن مجوز صادرات از طرف این اداره کل صادر شده و با  برداشت این محصول در شهرستان مشگین‌شهر برای 280 نفر به صورت مستقیم موقعیت اشتغالزایی ایجاد شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل تصریح کرد: در این راستا 6 میلیارد و 600 میلیون ریال بهره مالکانه از صادرکنندگان دریافت و به حساب خزانه واریز شده است که از مزایای این محصول داشتن مشتری و بازار خوب بوده که می‌تواند ثمرات خوبی به دنبال داشته باشد.

هدایت با اشاره به درآمدزایی حاصل از برداشت این محصول در شهرستان مشگین‌شهر بیان کرد: با برداشت این میزان از قارچ تروفل بیش از 100 میلیارد ریال درآمد حاصل روستانشینان شهرستان مشگین‌شهر شده که امیدواریم این امر در سال آینده نیز تداوم داشته و بتوانیم شاهد کسب درآمد روستاییان از این محصول شویم.

وی گفت: این نوع قارچ در کشورهای اروپایی به عنوان الماس آشپزخانه معروف است و در ایران در شهرهای مرکزی و جنوبی کشور نیز از قارچ به عنوان غذایی مقوی و دارویی در درمان بیماری‎های چشمی یاد می‎شود ، بسیاری مصرف قارچ را در درمان عوارض پیری مؤثر دانسته و آن را به عنوان عامل جوانی می‎شناسند که در اصطلاح علمی به قارچ تروفل معروف بوده و در زبان آذری به دنبالان مشهور است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار