کد خبر: 903085
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۸
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: در سطح استان اردبیل یک هزار و ۸۰۰ تخت بیمارستانی وجود دارد که باید تعداد تخت‌های بستری تا سال ۱۴۰۰ به سه هزار و ۴۰۰ تخت برسد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، قدرت اخوان اکبری در نخستین مجمع سلامت استان اردبیل اظهار داشت:‌ در حال حاضر استان اردبیل با کمبود تخت‌های بیمارستانی مواجه است به طوری که تخت‌های موجود بیمارستانی پاسخگوی نیاز مراجعان نبوده و باید در این زمینه اقدامات لازم انجام شود تا شاهد رفع مشکلات در این زمینه باشیم.

وی با اشاره به وجود یک هزار و 800 تخت بیمارستانی در سطح استان اردبیل بیان کرد: باید تعداد تخت‌های بستری تا سال 1400 به سه هزار و 400 تخت برسد تا بتوانیم مشکلات در حوزه کمبود تخت‌های بیمارستانی را کاهش دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: مجمع سلامت استان اردبیل در سال 95 به دستور رئیس جمهور و به ریاست استاندار تشکیل شده که در راستای جلب مشارکت مردم و سازمان‌های مردم‌نهاد در سیاست‌گذاری ارتقا سلامت جامعه، تامین سلامت جسمی و روحی و آشنا کردن مردم با سبک زندگی سالم فعالیت می‌کند.

اخوان اکبری در مورد اجرای طرح تحول سلامت تصریح کرد: اجرای این طرح زمینه‌ساز جلب 91 درصدی رضایت مردمی شده است و با توجه به این امر بر خلاف شایعات موجود اجرای این طرح متوقف نشده و تمامی مراکز درمانی دولتی به ارائه خدمات در قالب این طرح می‌پردازند.

وی با اشاره به کاهش پرداختی مردم بعد از اجرای این طرح افزود:‌ اجرای این طرح زمینه‌ساز کاهش پرداختی‌های از 33 درصد به 7.5 درصد از سوی بیمارانشده که همینامر زمینه‌ساز افزایش مراجعات مردمی به مراکز درمانی شده است به طوری که میزان مراجعه به اورژانس بیمارستان‌ها با بیش از 23 درصد و میزان بستری نیز بیش از 16 درصد افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل انجام رایگان زایمان طبیعی را از دیگر خدمات طرح تحول سلامت برشمرد و اظهار کرد: به دنبال اجرای این طرح میزان عمل سزارین در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی 11.5 درصد کاهش یافته به طوری که سالانه 39 هزار و 740 مورد زایمان طبیعی در این مراکز انجام می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر