کد خبر: 903074
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۲
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل:
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: ظرفیت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای بازسازی و احیای بناهای تاریخی استان اردبیل به‌کارگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، کریم حاجی‌زاده در جلسه بررسی واگذاری بناهای تاریخی اردبیل به بخش خصوصی در اردبیل اظهار داشت:‌11 بنای تاریخی در این استان امکان واگذاری به بخش خصوصی را دارد که این بناها شامل خانه و حمام‌های تاریخی است و برای جذب سرمایه‌گذار به این حوزه تلاش خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه بناهای تاریخی در استان به مراتب بیشتر از این تعداد است، تصریح کرد: بناهایی در لیست واگذاری است که مالکیت قطعی داشته باشد و برخی بناها که فعلا وضعیت مالکیت مشخصی ندارد امکان واگذاری ندارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: به عنوان مثال در حمام اوچ دکان میراث فرهنگی به همراه اداره کل اوقاف در مالکیت سهم دارند و به همین دلیل فعلا واگذاری این بنا مقدور نیست.

حاجی‌زاده هدف از واگذاری بناهای تاریخی را استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در توسعه صنعت گردشگری برشمرد و بیان کرد: طبق قانون تمامی بناهای تاریخی به غیر از نفایس در مالکیت صندوق حفظ و احیای آثار و بناهای تاریخی است.

وی افزود: پیش از این بناهای تاریخی یا از محل اعتبارات استانی یا ملی خریداری می‌شد و در نهایت در اختیار ادارات کل قرار می‌گرفت اما به منظور استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، مالکیت بناهای تاریخی به صندوق حفظ و احیای آثار تاریخی سپرده شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل اظهار کرد: در واقع از مسیر جدید قانونی از ظرفیت بخش خصوصی در تامین هزینه‌ها برای حفظ و احیای بنای تاریخی استفاده می‌شود.

حاجی زاده با اشاره به تعدد آثار تاریخی در استان اردبیل تصریح کرد: عمده آثار متعلق به دوره قاجار است و گروهی از بناها که مشکل مالکیت نداشته باشد برای واگذاری آماده سازی شده است.

وی در مورد حمایت از بخش خصوصی در راستای حفاظت و احیای بناهای تاریخی استان افزود: خانه صادقی در استان اردبیل تجربه موفقی از واگذاری بنای تاریخی به بخش خصوصی است و همچنان از مشارکت بخش خصوصی در این عرصه استقبال می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر