کد خبر: 903073
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۲
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل:
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت:210 کیلومتر از حاشیه جاده‌های استان اردبیل به مساحت ۵۴ کیلومتر جنگل‌کاری می‌شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، شهامت هدایت در بازدید از عملیات جنگل‌کاری حاشیه جاده‌های اردبیل اظهار داشت: جنگل‌کاری و توسعه فضاهای سبز یکی از خواسته های مسئولان استانی به ویژه امام جمعه و استاندار اردبیل است و بر این اساس تا سه سال آینده 210 کیلومتر از حاشیه جاده‌های اصلی استان جنگل‌کاری خواهد شد.

 وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در راستای جلوگیری از تخریب جنگل‌ها و مهیا کردن زمینه برای توسعه فضای سبز خروجی تمام شهرستان‌های استان در قالب طرح نهضت جنگل‌کاری به همدیگر وصل خواهد شد و در این زمینه تلاش می‌کنیم تا براساس برنامه‌ریزی‌ها اقدامات لازم را انجام دهیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل با اشاره به میزان جنگل‌کاری انجام شده در حاشیه جاده‌ها بیان کرد: تاکنون عملیات جنگل‌کاری در حاشیه جاده‌های استان اردبیل به مساحت 54 کیلومتر انجام شده و در زمینه جنگل‌کاری بقیه مسیرهای هدفگذاری‌شده نیز پیگیری‌ها و اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.

هدایت با بیان اینکه سعی کردیم نهال‌هایی را برای غرس در این مناطق انتخاب کنیم که سازگاری خوبی با منطقه داشته باشد، گفت: گونه‌های کاشته شده در این طرح شامل گونه‌های سوزنی برگی، آیلان، ون، اقاقیا، افرا و سنجد است که در حاشیه جاده‌های مشگین‌شهر به اردبیل، گرمی به اردبیل، پارس‌آباد به اردبیل، سرعین به اردبیل و اردبیل به نمین انجام شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل تعداد نهال‌های غرس شده در این طرح را 45 هزار و 100 اصله برشمرد و اظهار کرد: برای توسعه جنگل‌کاری در استان و رسیدن به شرایط مطلوب، نیازمند تأمین به‌موقع و کافی اعتبارات هستیم که توجه بیش از پیش مسئولان و دست اندرکاران را می‌طلبد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر