کد خبر: 903063
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۴
مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم گفت
مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: ظرف یکسال گذشته برای 12 هزار و 250 نفر در حوزه های مختلف در این جزیره اشتغال ایجاد شد.

مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: ظرف یکسال گذشته برای 12 هزار و 250 نفر در حوزه های مختلف در این جزیره اشتغال ایجاد شد.

سلیمان رنجبری افزود: از سال 92 تا 95 حدود 7هزار و 417 نفر در این جزیره مشغول به کار شدند  و از این تعداد یاد شده 6 هزار و 140 نفر در حوزه شرکت ها و بیمه شده جدید در تامین اجتماعی هستند و 2 هزار و 147 نفر نیز در حوزه گردشگری و بومگردی دارای شغل شدند.
رنجبری ادامه داد: در حوزه تجارت با توجه به افتتاح مجتمع های تجاری و راه اندازی آن با ظرفیت بیش از5 هزار واحد پیش بینی شد حدود 10 هزار شغل ایجاد شود که اما فقط 3 هزار و 963 شغل در حوزه اصناف و تجارت ایجاد شد.  
وی گفت: در سال 96 با هدف ثبات جمعیت روستایی مردم در روستاها 63 طرح اشتغالزایی بررسی و 43 طرح با 550 میلیارد ریال اعتبار تصویب شد که طرح ها برای دریافت وام به بانک معرفی شدند.

این مقام مسئول اجرای این طرح ها با بیش از 800 فرصت شغلی را بیشتر در روستاهای غرب جزیره مانند سُهیلی، دوستکو، سَلَخ، دِفاری، سوزا، باسعیدو، تولا، برکه خَلَف، رَمکان، هنگام، لارک و دولاب معرفی کرد .
مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم اظهارداشت: سال گذشته یک هزار و 500 نفر از مردم این جزیره در واحدهای وابسته به این اداره در شهرستان قشم مهارت های لازم فنی و حرفه ای را فرا گرفتند.
رنجبری با بیان اینکه بیشتر این افراد در رشته های تاسیسات ساختمان، مکانیک، برق کشی، طراحی، نسب تابلو های صنعتی، جوشکاری، گلدوزری، خیاطی، پرورش قارچ، اخلاق حرفه ای رانندگان تاکسی و قایقداران مهارت کسب کردند تصریح کرد: برگزاری این دوره های مهارتی یک میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه در برداشت که از سوی سازمان منطقه آزاد قشم تامین اعتبار شد.


 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر