کد خبر: 903041
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۸
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به بارش برف و باران و سرمازدگی در برخی از مناطق شمالی این استان گفت: پیش‌بینی می‌شود 20 هزار هکتار از باغات استان سمنان در اثر سرمازدگی دچار خسارت شوند .

لطف الله رضائی با اعلام این خبر اظهار کرد: بروز سرمای شدید در مناطق مرتفع و کوهستانی استان در روزهای 27 فروردین و 28 فروردین سبب سرمازدگی شدید در باغات این مناطق شده و خسارت سنگینی به باغداران وارد شد .

وی با بیان اینکه سرمای هوا در برخی از مناطق شمالی استان بسیار شدید بود اضافه کرد: سرمای هوا در 13 شهر و منطقه شمالی استان زیر صفر بود و در منطقه فولاد محله نیز دمای هوا به منفی 8 درجه زیر صفر رسید .

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه این سرمای ناگهانی سبب خسارت به باغداران این مناطق شد تصریح کرد: برآورد سطح باغات آسیب‌دیده و همچنین میزان خسارت از سوی کارشناسان جهاد کشاورزی در حال انجام است .

رضائی با اذعان به اینکه سطح وسیعی از باغات استان در اثر این سرمای شدید دچار خسارت شدند تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود در اثر سرمازدگی حدود 20 هزار هکتار از باغات استان دچار خسارت شده باشند .

وی به برآوردهای اولیه کارشناسان از میزان خسارت به باغات و محصولات باغی این استان اشاره کرد و گفت: تاکنون برآوردهای اولیه خسارت به 98 هزار تن محصول باغی انجام‌شده است .

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان برآورد ارزش ریالی خسارت به این میزان محصول باغی را 4000 میلیارد ریال عنوان کرد

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر