کد خبر: 902900
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹
عضو سابق عضو سابق شورای شهر تهران گفت: طرح جدید ترافیک ۹۷ عادلانه نیست و این در حالی است که طرح جدید ترافیک تهران نه برای خود شهرداری مشخص و واضح است و نه شورای شهر و نه برای مردم. بنده تعجب می‌کنم که چرا فرمانداری تهران این طرح را تایید کرده است. گفت: طرح جدید ترافیک ۹۷ عادلانه نیست و این در حالی است که طرح جدید ترافیک تهران نه برای خود شهرداری مشخص و واضح است و نه شورای شهر و نه برای مردم. بنده تعجب می‌کنم که چرا فرمانداری تهران این طرح را تایید کرده است.
 
تسنیم: عضو سابق شورای شهر تهران گفت: طرح جدید ترافیک ۹۷ عادلانه نیست و این در حالی است که طرح جدید ترافیک تهران نه برای خود شهرداری مشخص و واضح است و نه شورای شهر و نه برای مردم. بنده تعجب می‌کنم که چرا فرمانداری تهران این طرح را تایید کرده است.

اسماعیل دوستی عضو سابق شورای شهر تهران،اظهار کرد: طرح جدید ترافیک تهران نه برای خود شهرداری مشخص و واضح است و نه شورای شهر و نه برای مردم. بنده تعجب می‌کنم که چرا فرمانداری تهران این طرح را تایید کرده است. این طرح، طرحی کاملا مبهم است که شکل دقیق اجرایی ندارد و مشخص نیست که هدف از ارائه آن چیست. معلوم هم نیست که هدف از این طرح کنترل ترافیک، کسب درآمد است یا مبارزه با آلودگی هوا و یا مورد دیگر. این طرح ایام خاصی را در نظر نگرفته است و به نظر من اجرای آن هم با مشکل همراه خواهد بود.

وی تصریح کرد: از نظر بنده این طرح اجرایی نیست و اگر هم که اجرایی باشد، خیلی سخت است که از سوی شهروندان و طراحان این طرح قابل قبول نخواهد بود. می‌توان گفت: مدیریت آقای پورسید آقایی در این رابطه جای سؤال و تردید دارد، چرا که پرونده این طرح که قرار بود اسفند ماه بسته شود، هنوز مشخص نشده است. البته طرح قبلی ترافیک هم نمی‌توان گفت که طرحی کامل و بی نقض بوده و کاملا عادلانه بوده است، اما قطعا این طرح جدید عادلانه نیست. در طرح قبلی هم اشتباهات و اشکالاتی به چشم می‌خورد که در اجرا هم به درستی اجرایی نشده بود. اما طرح فعلی اصلا عدالت مدار نیست و البته اجرایی هم نیست. اساساً مشکل اصلی این طرح، مسئله ترافیک است و شاید اصلا به موضوع عادلانه بودن هم در آن توجهی نشده باشد. در واقع مشکلی که الان در تهران داریم، مشکل آلودگی و ترافیک تهران است نه عدالت ترافیکی؛ بنابراین باید کاری کرد که این محدوده‌های طرح ترافیک شامل محدوده زوج و فرد و طرح ترافیک به درستی اجراشود و برای مردم هم قابل فهم باشد.

دوستی با اشاره به مدیریت سابق طرح و مقایسه آن با مدیریت جدید گفت: مدیر سابق طرح ترافیک تهران جناب اقای حسینی بسیار آگاه و با دانش بودند و با ما در کمیسیون عمران مدت‌ها همکاری داشتند و طی چهار سال هم آن طرح بسیار عملیاتی‌تر از این طرح بود و می‌توانستیم در آن اصلاحاتی ایجاد کرده و مشکلاتش را برطرف کنیم و دوباره اجرا کنیم و نه اینکه آن طرح را به طور کامل کنار بگذاریم و طرح جدیدی ارائه دهیم که قابل فهم هم نباشد. این طرح جدید ترافیک که در نظر دارد همه مردم به شکلی از آن استفاده کنند اگر براساس محور درآمد تهیه شده باشد، هیچ تاثیری بر آلودگی هوای شهر تهران نخواهد داشت و نمی‌تواند به کاهش آن کمکی کند.

دوستی در پایان گفت: در نهایت اینکه به نظر من این طرح به هیچ وجه عملیاتی نیست و باید درباره آن تجدید نظری جدی صورت گیرد. همچنان که مشاهده می‌شود طرح علیرغم مدت زمانی که برای اجرایی شدن در نظر گرفته بود، هنوز به اجرا در نیامده است. قرار بود پرونده طرح در اسفند ماه بسته شود، ولی هنوز با گذشت یک ماه خبری از آن نیست و مشخص نیست تکلیف نهایی آن چه شده است. بنده پیش بینی می‌کنم این طرح با این جزئیات قابلیت اجرایی شدن نداشته باشد و اگر قرار است اجرایی ش. ود باید اصلاحات و تغییراتی در آن صورت گیرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار