کد خبر: 902897
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به ضرورت تجهیز تحت نظرگاه‌ها به دوربین و پایش تصویری رفتار متهم و مأمور گفت: تا پایان شهریور ماه همه تحت نظرگاه‌ها در کشور مجهز به پایش تصویری و دوربین خواهند شد.
 
فارس: سردار شرفی رئیس پلیس پیشگیری ناجا در خصوص طرح تحول کلانتری‌ها گفت: یکی از موارد مهم در هر کلانتری موضوع تحت نظرگاه‌ها و مراکز نگهداری متهمان و مجرمان بوده است.

وی افزود: ما این مشکل را داشتیم که در تحت نظرگاه‌های پلیس باید می‌دیدیم چه اتفاقی می‌افتد، اما نمی‌توانستیم به این موضوع دسترسی داشته باشیم.

شرفی گفت: بعضی وقت‌ها سوال بود که آیا نظارت بر تحت نظرگاه‌ها هست یا خیر و به همین دلیل قرار شد تا این تحت نظرگاه‌ها تحت نظارت و پایش تصویری قرار گیرد از این جهت پروژه نصب دوربین شبکه‌ای در تحت نظرگاه‌ها آغاز شد.

رئیس پلیس پیگیری ناجا گفت: امسال در ۶ ماهه اول هیچ کلانتری و تحت نظرگاه بدون دوربین نخواهیم داشت و این باعث پایش رفتار هر فردی می‌شود حتی متهمی که هنوز جرمی برای وی ثابت نشده است.

وی همچنین درخصوص نب دوربین بر روی البسه پلیس نیز گفت: نصب دوربین بر روی البسه مأموران پلیس هم از اهمیت بالایی برخوردار بود، زیرا هم باعث کنترل رفتار مأمور می‌شد و هم بررسی رفتار متهم و مجرم.

سردار شرفی ادامه داد: برای مدیریت صحنه جرم و رفتار متهم و مأمور دوربینی بر روی البسه مأموران نصب شد تا هر لحظه از فعالیت‌های مأمور را پایش کند.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا افزود: در فاز اول ۱۰۰۰ دستگاه دوربین در سال ۹۶ خریداری و واگذار شد و در تهران و مشهد و اصفهان و تبریز و ارومیه و فرودگاه امام از آن استفاده می‌کنیم.

وی افزود: امسال قصدمان این است که تعداد این دوربین‌های البسه به بیش از ۲ هزار مورد برسد. تا برای هر دو طرف شرایط بهتری ایجاد شود.

سردار شرفی خاطرنشان کرد: ما خروجی بسیار خوبی از این دوربین‌ها گرفته ایم وقتی دو طرف دعوا به یک محکمه رفته اند براساس تصاویر این دوربین‌ها هر دو راضی بوده اند.

وی ادامه داد: ما از نظر کمیت عدد پلیس با مقایسه با سایر کشور‌ها بسیار پایین است یعنی ما فقر نیروی انسانی داریم و حتی این موضوع در حوزه میزان کلانتری‌ها هم هست و در برخی موارد گفته شده است که باید ۴ هزار کلانتری اضافه کنیم. اما باید بپرسیم امکان افزایش این تعداد کلانتری را داریم؟

رئیس پلیس پیشگیری ناجا گفت: ما طرحی دادیم برای میانبر برای افزایش کمیت پلیس و آن هم توانمند سازی واحد‌های سیار پلیس هست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار