کد خبر: 902879
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۳
وزیر خارجه ایران می‌گوید در صورتی که رئیس‌جمهور آمریکا این کشور را از برجام خارج کند ایران فعالیت‌های هسته‌ای خود را با سرعت بیشتر آغاز می‌کند.

جوان آنلاین: «محمد جواد ظریف»، وزیر خارجه ایران در مصاحبه‌ای که بخش‌هایی از آن بامداد شنبه منتشر شده گفته در صورت خروج آمریکا از برجام، تهران فعالیت‌های هسته‌ایش را «با سرعتی بیشتر» از سر خواهد گرفت. 

ظریف در مصاحبه با برنامه «Face the Nation» که قرار است نسخه کامل آن روز یکشنبه از شبکه سی‌بی‌اس پخش شود، درباره خروج احتمالی آمریکا از برجام گفت: «ما چندین گزینه برای خودمان گذاشته‌ایم و آن گزینه‌ها آماده هستند؛ از جمله این گزینه‌ها این است که فعالیت‌های هسته‌ایمان را با سرعت بیشتر از سر بگیریم.»

این اظهارات ظریف را وبگاه «پولیتیکو» بر اساس بریده‌ای از مصاحبه که به آن دست پیدا کرده منتشر کرده است. 

وزیر خارجه ایران همچنین گفته است: «این گزینه‌ها آماده اجرا هستند و ما در زمانی که مناسب بدانیم، تصمیم لازم را خواهیم گرفت.»

ظریف همچنین گفت در صورتی که ترامپ تصمیم به بازگرداندن تحریم‌ها بگیرد، ایران آماده اقدام است. وی گفت: «بدیهی است بقیه دنیا نمی‌توانند از ما بخواهند به صورت یکجانبه و یک‌سویه توافقی را اجرا کنیم که نقض شده است.»

وی در بخش دیگری از این مصاحبه که چند ساعت قبل منتشر شده بود درباره اعتراف اخیر «مایک پامپئو»، رئیس سیا و گزینه پیشنهادی رئیس‌جمهور آمریکا برای تصدی سمت ریاست وزارت خارجه این کشور مبنی بر اینکه ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نبوده هم واکنش نشان داد. 

مایک پامپئو، گزینه وزارت خارجه امریکا چند روز پیش در جلسه استماع مجلس سنا گفت: «قبل از برجام هم ایران در مسیر دستیابی به بمب هسته ای نبود.»

ظریف گفت: «این حرف پامپئو در جلسه استماع کنگره که گفته برنامه هسته‌ای ایران صلح‌آمیز است، بوده و خواهد بود اعترافی دیرهنگام است، اما نشان می‌دهد که موجودیت تحریم‌ها هیچ دلیل واقعی نداشته است.»

ظریف گفت: «پس آمریکا در حالی تحریم‌هایی به ایران تحمیل کرده که ما به دنبال بمب نبودیم؛ حالا هم می‌خواهد تحریم‌ها را برگرداند چون ما دنبال بمب نیستیم؟»

منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
امین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
0
0
بتن ها رو چیکار میکنه پس؟؟؟؟؟
کدخدا چی ؟ناراحت نشه ی وقت
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
0
0
این حرف های توخالی را 3 سال است از خودت و عراقچی و قاسمی و ... میزنید بس است دیگه برای تولید داخل چه کردید برای اشتغال چه کردید برای ارزونی و ثبات واقعی ارز چه کردید؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
0
0
آقای ظریف؛برجام ناقص الخلقه مدتهاست مرده است؛شما هنوز داری شرط وشروط میگذاری؛ زهی خیال باطل و اوهام شیرین ؛ علی برکت الله با لبخند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار