کد خبر: 902839
تعداد نظرات: ۲۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۱
سرمقاله مدیر‌مسئول:
امسال بين بيست‌و نهم فروردين که روز ارتش است، با سوم شعبان (سي‌ويکم فروردين) که روز پاسدار است، دو روز فاصله بود.
دکتر عبد‌الله گنجی

امسال بين بيست‌و نهم فروردين که روز ارتش است، با سوم شعبان (سي‌ويکم فروردين) که روز پاسدار است، دو روز فاصله بود. روحاني با حضور در مراسم ارتش هديه تکراري خود را به سپاهيان نيز تقديم کرد. براي فهم مسئله ابتدا به عبارات ذيل دقت فرماييد:
احمدي‌نژاد: بچه‌هاي من جاسوس نيستند. برادرانم کارچاق‌کن نيستند.
بقايي: دختر من جاسوس نيست و 63 حساب شخصي ندارم.
احمدي‌نژاد: مي‌گويند چرا گفته دختر من جاسوس نيست و براي او تشکيل پرونده دادند. خب دختر او جاسوس نيست. هست؟
روحاني در مراسم روز ارتش: «ارتش با آنکه سياست را خوب مي‌فهمد اما هرگز در بازي‌هاي سياسي وارد نشده و به وصيت امام راحل به خوبي عمل کرده است... امروز در هيچ فسادي در کشور ما نامي از اميران و بزرگان ارتش وجود ندارد و اين به معناي پاکي و دست‌پاکي و اخلاص ارتش جمهوري اسلامي ايران است.»
حالا تصوير کنيد يک طلبه ميانسال در خيابان پاستور حاضر شود و فرياد بزند: «ايهاالناس روحانيت هزارساله تشيع با زهد و تقوي و رياضت درس خوانده‌اند و پس از کسب مقامات علمي و معنوي باز به همان شيوه زاهدانه زيسته‌اند. به خدا قسم قيمت لباده و قباي من ميليوني نيست و پارچه آن از ايتاليا نمي‌آيد. برويد از فلان خياط در قم بپرسيد.» آيا از او مي‌پذيرند که منظور او صرفاً خودش است و تمام؟ و از او نمي‌پرسند چرا اين حرف را در اين مکان مي‌زني؟
ممکن است گفته شود اين جملات هيچ تعرضي را متوجه سپاه نمي‌کند و ايشان هيچ هديه‌اي(!) به سپاه نداده است. ابتدا اجازه دهيد صغري و کبري موضوع را به عيار منطق بسپاريم و ادامه مطلب را بخوانيد: جملات فوق روحاني منطقاً از دو حالت خارج نيست و در خلأ سخن نمي‌گويد. يا فرماندهان و اميران ارتش از سوي فرد يا جرياني متهم به فساد و سياست‌بازي شده‌اند و روحاني به عنوان مدير اجرايي کشور با دفاع از آنان در صدد اصلاح اذهان و دفاع بجا و بحق از ارتش است يا با اين کار در صدد «قياس» است که مخاطب با پيدا کردن غيريت و «ديگري» معنادهي به موضوع را به صورت اجتهادي درک کند. همانند اينکه بدون متهم شدن به موضوع بگويند «دختر من جاسوس نيست» و مخاطب نتيجه بگيرد، پس دختر ديگري جاسوس است.
نتيجه اينکه کسي فرماندهان و عزيزان ارتش‌مان را به آنچه روحاني دفاع مي‌کند متهم نکرده است. پس منطقاً و يقيناً بايد نيت وي را آلوده دانست و به قضاوت قطعي در قياس رسيد و اما بعد:

1- بي‌اعتبارسازي «بازوهاي توانمند نظام» که رهبري در سال 1383 بر آن تأکيد کردند سال‌هاست در دستور کار قرار دارد و هدف از اين «بي‌اعتبارسازي» مقدمه‌اي براي «بي‌ثبات‌سازي» است. همين کار را با شوروي سابق نيز کردند و قبل از فروپاشي، سيستم‌هايي مانند «ک،گ،ب» دادگاه قانون اساسي و دستگاه قضاي شوروي را بي‌اعتبار کردند (به کتاب اصلاحات و فروپاشي در شوروي سابق و طرح بازسازي شده آن در ايران مراجعه نماييد).
2- در يک سال گذشته سپاه، صدا و سيما و قوه قضائيه (خصوصاً در انتخابات) مورد حمله روحاني بوده‌اند و هر سه در همين يک سال تحريم شده‌اند. اين اشتراک نگاه و اشتراک فهم بين غرب و روحاني به اين سه دستگاه را چطور مي‌توان توجيه و تفسير کرد؟
3- نگارنده در دو روز گذشته تفحصي پيرامون صحت و سقم سخن روحاني کردم. فقط يک مورد در ميان سپاهيان وجود دارد که حدود 10 سال در خارج سپاه مأمور بوده و همانجا متهم به مسائل مالي شد و از قضا توسط خود سپاه نيز موضوع مورد شناسايي واقع و با وي برخورد شد که آن هم هنوز به مرحله حکم و محکوميت نرسيده است و بعيد است روحاني تريبون ملي روز ارتش را براي اين مورد خرج کرده باشد، لذا ابهام‌سازي براي ايشان موضوعيت‌ دارد نه شفاف‌سازي.
4- ماهيت و مأموريت سپاه و ارتش کاملاً متفاوت است؛ آنان صرفاً در عالم حقوق و استخدام هر دو نظامي‌اند اما ارتش مأموريتي که روحاني را ناراحت کند، ذاتاً ندارد. فرض کنيد فرماندهان ارتش و سپاه را با هم جابه‌جا کنند. آنچه امروز روحاني را مي‌آزارد باز هم از سوي سپاه خواهد بود. همان فرماندهان ارتشي که در رأس سپاه قرار گرفته‌اند، حسين فريدون را رصد خواهند کرد، رئيس بانک ملت را دستگير خواهند کرد، دري اصفهاني را در تيم هسته‌اي شناسايي خواهند کرد، برادر معاون اول را در کرمان دستگير مي‌کنند و اگر اين کار را نکنند بايد به آنها شک کرد و فرماندهان سپاه که به ارتش رفته‌اند آنجا همين کار را خواهند کرد که امروز خود فرماندهان ارتش مي‌کنند، پس مأموريت تعيين‌کننده است نه افراد.
5- تعرض روحاني به سپاه در مراسمات ارتش مسبوق به سابقه است اما فرماندهان ارتش و سپاه بزرگ‌تر و هوشمندتر از آنند که در اين قياس‌ها گرفتار آيند. بدون ترديد روحاني به ارتباط صميمانه، رفت‌وآمدها و تعاملات برادرانه آنها کمک کرده است. آنان رسالتي بزرگ دارند که با روحاني و بدون روحاني بايد ادامه دهند و حوادث زمان لطمه‌اي به اين «برادري مقدس» وارد نخواهد کرد. غيريت آنان نه روحاني است و نه خود آنها و دشمن کمين‌گرفته را گم نخواهند کرد.
6- روحاني براي تحقق شفافيت و رفع فساد از کنار خود شروع کند و به ملت توضيح دهد چرا ماده 29 قانون برنامه پنج‌ساله ششم درباره سامانه شفافيت حقوق مديران را عملي نمي‌کند. چرا بايد رئيس‌جمهور افغانستان ليست اموالش در اختيار مردمش باشد اما در ايران براي مديران در هيچ سطحي چنين نيست و قانون آن خاک مي‌خورد. مبارزه با فساد قطعاً از طريق «تريبون درماني» محقق نمي‌شود، بلکه به فرموده امام صادق (ع) «بغير السنتکم» محقق خواهد شد.
7- گيريم روحاني به غرب فهماند که «من از اينها نيستم» و «اينها با من نيستند»، باز هم مطمئن باشد غرب هويت انقلاب اسلامي را نشانه رفته است و اين هويت را در روحاني نمي‌يابد و تا اين هويت در اين کشور برقرار است به تعهدات خود مقابل روحاني نيز عمل نخواهد کرد و برجام نمونه بارز آن است که اگر روحاني از سرتا پاي نظام را نيز شيلنگ بگيرد، آنان راضي نخواهند شد.
8- اگر دستمال سپاه در مبارزه با فساد کثيف بود، دانه‌درشت‌ها امروز در معرض تهديد آن نبودند و خواب راحت‌شان آشفته نبود. همين‌جا از فرماندهان سپاه و خانواده سرداران و شهداي مظلوم سپاه از ميرجاوه تا درعا، خان‌طومان، حلب و دوما مي‌خواهم در مظان استجابت براي دکتر روحاني دعا کنند تا براي حل مسائل کشور و ملت توفيق يابد و ثبت زندگي سياسي وي در فرداي تاريخ صرفاً حصر در «تريبون درماني» نگردد. حزب‌الله بايد سنگ زيرين آسياب باشد و بدي را به سنت الهي با خوبي پاسخ دهد تا زمينه تحقق توفيقات الهي براي خود را فراهم آورد. فرض کنيد در پس سخن روحاني چند نفري هم برايش کف بزنند، تا رسانه‌های غرب معرکه بگیرند نتيجه آن چه سودي عايد روحاني و کشور خواهد کرد.

گيرم گلاب ناب شما اصل قمصر است    /     اما چه سود حاصل گل‌هاي پرپر است

غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۱
عبدالله منتقد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
0
1
ولی بنده که یک عضو سپاه هستم امیدوارم ... نیز به درد بنی صدر گرفتار شود . وقتی که مسئول ارشد دولت روحانی نجومی بگیران را ذخایر نظام می داند دیگر معلوم است که سپاه که مدافع اسلام ناب است را دشمن خود بدانند . انشاءالله هر چه زودتر شاهد نابودی آمریکا و دنباله رو هایش ، این ارباب مودب قفل ساز خواهیم بود .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
0
0
روزی خواهید، این شیخ ... است . صبرو باشید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
0
1
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، این شجره طیبه ضمن خود سازی ، ارتقاع علمی ، اعتقادی و باورهای دینی باید با قدرت بیشتر در دفاع از کشور و نظام مقدس اقدام کند و کسانیکه در عمل و گاها در سخن خود سد راه این نهاد مقدس و نهاد های دیگر انقلاب هستند ، آیا نوکر و مهره غربیان (آمریکا ) نیستند ؟!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
0
0
با سلام . جامعه ای می توانند به رشد اقتصادی برتر تبدیل شود .که قانون کار قوی داشته باشد . قبل از انقلاب و اوائل دهه 60 اکثریت نهاد ها .سازمانها . شرکت ها از قانون کار مدیریت خدمات کشوری تبعیت میکردند . در قانون مدیریت خدمات کشوری. کارگر از بدوا استخدام تابع طبقه بندی مشاغل می شود به تبعیت ان از مزایای مدرک تحصیلی . درمان . بیمه تکمیلی . بازنشستگی . صندوق ذخیره . عیدی . هزینه خوابار . مسکن . اولاد .ایاب و ذهاب .تعطیلات . استفاده می کند .در اوائل دهه 70 تصمیم گرفته شد که غیر از صدا و سیما .نظامیان و ..... مابقی . با مدیریت شخصی و قانون کار وزار کار اداره شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
0
0
احسن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
0
0
همانطور كه آتيش رو نميشه داخل دست پنهان كرد خدمات سپاه و بسيج رو هم با چندتا حرف طعنه آميز نميشه پنهان كرد بالاخره براي انحراف افكار عمومي از كلاه گشاد برجام بايد حاشيه سازي كرد
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
0
0
جناب گنجی " می دانید اشگال کار در کجاست " در اینجاست که
هرزمان اقای روحانی درجهت مصالح کشور ورهبری صحبت کرد"
فکر کردید اقای روحانی دولت یازدهم و زمان انتخابات دولت دوازدهم تغییر تفکر در مدیریت دولت خود ایجاد کرده ست " اما اینگونه نیست " روش مدیریتی روحانی برای پوشش خود در هر زمانی که در بن بست قرار گیرد " بیان سخنان ضدونقیض
می باشد " ایشان در سخنان جدید خود " بیان تفکر انقلابی رهبری را تفسیر کرده " که همانا رفع مشگلات مردم می باشد " هیچ کس حق دخالت در امور دولت را ندارد " ایا؟ اینگونه سخن گفتن ایشان نشان از ان ندارد " که اقای روحانی هیچ وقت تغییر تفکر و روش مدیریتی تا پایان دوره ریاست خود نمی دهد ؟روحانی همانا باز در بن بست " گرفتار شده ست.
ناشناس
|
United Kingdom
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
0
0
ارتشی سپاهی ......دو لشکر الهی
از شعارهای اصلی 98 درصد مردم در اوایل پیروزی انقلاب بود
امروز هم این شعار که با شعور مثال زدنی ملت همراه است هنوز سر داده می شود با روحانی بدون روحانی.....با برجام بدون برجام
ناشناس
|
United Kingdom
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
0
1
اگر بیابید چه کسی این جملات ساختار شکن را برای روحانی دیکته کرده انوقت می توان سرچشمه نفوذ را شناسایی کرد
مثل جمله من سرهنگ نیستم من حقوقدانم که بعدها مشخص شد از خودش نبوده و دیکته شده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
0
0
بسیار عالی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
0
0
این حرف تهمت به نظام است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
0
0
ارتش وسپاه دوبازوی توانمند کشور برای دفاع ازمردم واب وخاک این کشورند وهمه انها فرزندان این مملکت هستند من زمان جنگ درارتش خدمت کرده ام وصداقت وپاکی ارتش وسپاه رادردفاع ازکشور دیده ام حساب ناکثان ودزدان بیت المال ازاین نیروهای سالم جداست ومردم همه چیزرا خوب میدانند
فریبرز منصوری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
0
1
کاش سیمای جمهوری اسلامی فیلم سخنرانی آقای روحانی در مجلس شورای اسلامی را که ایشان خواستار مجازات شدید عناصر ارتش در نماز جمعه بوده که شهید چمران در آن جلسه پاسخ متقن و انقلابی به ایشان دادند را پخش می کرد تا مردم با عقیده واقعی روحانی آشنا شوند !
ترکمانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
0
0
جناب روحانی براساس قانون، روسای جمهور بایستی اموال و ثروت خود و نزدیکان را به قوه قضائیه اعلام نمایند . در غیر اینصورت مرتکب تخلف از قانون شده اید . پس ما مصرانه از مسئولان قوه قضائیه خواستاریم تا ثروت و اموال اطرافیان رئیس جمهور محترم که طبق قانون بایستی در اختیار قوه قضائیه قرارد میداد اعلام نمایند . در غیر اینصورت ایشان بعنوان رئیس جمهور مرتکب خلاف شده اند و قطع یقین ایشان فریبکاری نموده و ثروت و اموالی که در این مدت بدست آورده اند سرپوش میگذارند . در غیر اینصورت آقای روحانی مانند رئیس جمهور کره جنوبی از مردم عذرخواهی نموده و استعفا نمایند . و اتهام زدن هنری نیست که بتوان با آن مردم را فریب داد .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
1
1
اگر سباه نبود کشور هم نبود امام راحل اقای روحانی یادتان است در مناظره انتخابات هم به موشک های سباه ایراد گرفتید که چرا بر بدنه ان مرگ بر اسراییل می نویسند ...
ناشناس
|
United States
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
0
1
به زودی ریشه ... و تمام نفوذی های وابسته به استکبار را می خشکانیم!
ابوالحسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
0
0
سپاه وبسیج نور چشم ماهستند.باهرکه بخواهد با این دونهال طیبه انقلاب اسلامی دشمنی کند دشمنیم.چه داخلی باشد چه خارجی ،چه ریئس باشد چه مرئوس.
هادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
0
0
همانطور که امیرالمومنین (ع) معیار ایمان و نفاق بود در دوران معاصر سپاه نیز به همینگونه است.

سپاه در مقابل تمام دشمنان داخلی و خارجی ایستاده تا ناموس ایرانی توسط یانکی ها هتک حرمت نشود، نمیفهمند یا خود را برای مشتی دلار به نفهمی زده اند.
محمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
0
0
آقای روحانی به دستور امام عمل نمیکند. امام فرمود مشاوران خود را از بین انسان های صالح انتخاب کنید. مشاوران آقای روحانی وی را در این دام ها می اندازند و باعث خوشحالی دشمن در کمین میشوند. ایشان دقت کنند و مثل سه ریس جمهور گذشته بیش از این گرفتار نشوند. چون پس از سه سال به این حرفها باید جواب دهد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
0
0
با سلام . وقتی سازمان نظام وظیفه هدیه رهبری منبی بر معافیت و یا کسر خدمت یکی از فرزندان ایثاگر از نظام وظیفه با ابلاغ اینکه این هدیه شامل غایبین نمی باشد . معلوم است که روحانی نیز چنین حرفی بزند
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۷
0
1
چراغی راکه ایزدفروزدهرانکس پف کند ریشش بسوزدارتش وسپاه وبسیج وتمام نیروهای نظامی وانتظامی حافظا امنیت هستند مردم قدرشانرا میدانندودوستشان دارندودشمنان امنیت واسایش امت اسلامی ارزو به گورخواهند برد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار