کد خبر: 902830
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۷
رشد ۶۷ درصدي آمار طلاق زنگ خطري براي پايتخت
عضو كميسيون اجتماعي مجلس شكست در ۶۷ درصد ازدواج‌هاي ثبت شده در تهران را هشداري جدي دانست.

سلمان خدادادي گفت: افزايش آمار طلاق در پايتخت بيانگر وجود ضعف در ساختار اجتماعي و سبك غلط زندگي بوده كه بر اين شهر حاكم شده است و ريشه آن نيز به انتخاب اشتباه زوج‌ها يا عدم سازش ميان آنها برمي‌گردد. نماينده مردم ملكان در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: پيش از اين فقر عامل اصلي بيشترين ميزان طلاق در كشور بود، اما براساس آخرين آمار در تهران تنها 31درصد جدايي‌ها به اين امر مرتبط بوده است؛ چراكه بيشترين ميزان طلاق در شمال شهر به ويژه منطقه شميرانات اتفاق افتاده كه آمار 67 درصدي را نشان مي‌دهد و اين در حالي است كه اغلب اين زوج‌ها از خانواده‌هاي متمول جامعه بوده‌اند.
وي افزود: يكي ديگر از مواردي كه زنگ خطري براي تهران بوده، افزايش سالانه آمار طلاق است كه در گذشته بين پنج تا هفت سال و در بدترين شرايط بين سه تا پنج سال افزايش مي‌يافت. خدادادي اظهار كرد: البته بر اساس آخرين آمار ارائه شده از سوي سازمان بهزيستي و معاونت اجتماعي وزارت كشور طلاق در بيشتر استان‌هاي ايران به غير از پايتخت يا كاهش داشته يا متوقف شده است، كما‌اينكه اين امر در استان‌هاي يزد و قزوين به خوبي مشهود است.
وي تأكيد كرد: هم‌اكنون رفع اين معضل نبايد تنها محدود به برخي دستگاه‌هاي حمايتي اعم از سازمان بهزيستي يا وزارت كشور شود؛ چراكه اين موضوعي فرابخشي است كه بايد با عزمي ملي براي آن چاره‌انديشي شود، ضمن اينكه متوليان امور فرهنگي نقش مهمي در اين مورد دارند. اين نماينده مردم در مجلس دهم يادآورشد: البته مسئولان ارشد كشور پيش از اين با دغدغه كاهش آسيب‌هاي اجتماعي در پنج محور طلاق، اعتياد، بيكاري، حاشيه‌نشيني و ناهنجاري‌هاي اخلاقي هر شش ماه يكبار تشكيل جلسه داده‌اند، هر چند كه براي افزايش خروجي اين جلسات ضروري است دستگاه‌هاي اجرايي نيز نقش خود را به خوبي ايفا كنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار