کد خبر: 902822
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۹
سعيد مستغاثي رئيس پيشين انجمن منتقدان و نويسندگان سينماي ايران معتقد است: توجه به فيلمسازان ضداستكبار، آزاديخواه و مستقل كه در جشنواره‌هاي دنيا بايكوت مي‌شوند بايد هدف اصلي برگزاركنندگان جشنواره جهاني باشد.

اين كارشناس فرهنگي افزود: مسئولان برگزاركننده جشنواره جهاني فيلم فجر بايد تمام اهتمام خود را به كار گيرند و فيلمسازان مستقل و آزاديخواه جهان را شناسايي و از آنها براي حضور در اين رويداد سينمايي دعوت كنند و فيلم‌هاي آنها را در اين جشنواره به نمايش بگذارند و به اين فيلم‌ها جايزه دهند اما متأسفانه تا به امروز ما شاهد اين عملكرد از سوي مسئولان برگزاركننده اين رويداد سينمايي نبوده‌ايم و چنين اقدامي از سوي آنها صورت نگرفته است. اين جشنواره باید يك ملجأ، پناهگاه و مأمن مناسب براي يكايك فيلمسازاني باشد كه استكبار جهاني مانع ديده شدن و پخش آثارشان در سطح بين‌الملل مي‌شود. وي ادامه داد: برگزاري جشنواره جهاني فيلم فجر زماني مي‌تواند توجيه پذير باشد كه فيلم‌هاي دست دوم و دست سوم جشنواره‌هاي ديگر در آن نمايش داده نشود. اين براي جمهوري اسلامي ايران مايه مباهات نيست كه فيلم‌هاي دست چندمي را كه بارها در جشنواره‌هاي ديگر دنيا به نمايش درآمده‌اند و هيچ نشاني از استكبارستيزي در آنها ديده نمي‌شود را به نمايش بگذارد و به اين آثار جايزه بدهد!
اين منتقد سينما سپس با تأكيد بر اينكه نبايد با كپي‌برداري از جشنواره هايي نظير «كن» و «برلين» عنوان «فجر انقلاب» را زير سؤال ببريم، تصريح كرد: همانطور كه جشنواره هايي نظير «برلين» با اهداف سياسي خود برگزار مي‌شوند و همواره به فيلمسازاني كه عليه انقلاب و نظام اسلامي موضع دارند بها مي‌دهند و لابي‌هاي سلطه اجازه حضور سينماگران انقلابي را در اين جشنواره‌ها نمي‌دهند و امثال اصغر فرهادي‌ها و جعفر پناهي‌ها مي‌توانند در آن حضور داشته باشند، جشنواره جهاني فيلم فجر هم بايد مواضع روشن در قبال سلطه‌گران و مستكبران داشته باشد و فيلم‌هاي مورد نظر آنها را هرگز در جشنواره‌اش نمايش ندهد. مستغاثي خاطرنشان كرد: در شأن نظام و انقلاب اسلامي نيست كه جشنواره‌اي با عنوان «فجر» در حالي برگزار شود كه فيلمسازان مورد وثوق جشنواره‌هاي ضدانقلابي در آن حضور داشته باشند!

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار