کد خبر: 902806
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
دو برادر كه با همدستي دو متهم ديگر دست به سرقت‌هاي ميلياردي از خانه‌هاي اعياني شمال تهران مي‌زدند، به زودي محاكمه مي‌شوند.
غلامرضا مسکنی

به گزارش خبرنگار ما، 17 خرداد ماه سال قبل مأموران كلانتري 124 قلهك در جريان سرقت ميليوني از خانه ويلايي در حوالي خيابان دولت قرار گرفتند و راهي محل شدند.
صاحب خانه اعياني در طرح شكايتي گفت: چند روز قبل همراه خانواده‌ام به مسافرت رفتم. ساعتي قبل وقتي به خانه برگشتيم با صحنه عجيبي روبه‌رو شديم. تمامي وسايل خانه به هم ريخته بود كه حكايت از اين داشت سارق يا سارقاني به خانه‌ام دستبرد زده‌اند. بلافاصله سراغ گاوصندوق خانه‌ام رفتم كه ديدم سارقان تمامي سكه‌ها، پول‌هاي خارجي و جواهراتمان را كه حدود 600 ميليون تومان ارزش داشت، سرقت كرده‌اند. با طرح اين شكايت، پرونده به دستور بازپرس دادسراي ويژه سرقت براي شناسايي سارقان در اختيار كارآگاهان پليس آگاهي قرار گرفت.
همزمان با ادامه تحقيقات، مأموران با چند شكايت مشابه روبه‌رو شدند كه نشان مي‌داد سارقان پس از دستبرد به خانه‌هاي اعياني در شمال تهران مبالغ هنگفتي سرقت كرده‌اند.
يكي از شاكيان گفت: شب حادثه به مهماني‌اي دعوت بوديم. نيمه‌هاي شب وقتي به خانه برگشتيم،‌ديديم توپي در خانه تخريب شده است. بعد از بررسي خانه‌ام متوجه شدم اموالم شامل طلاجات و جواهرات، ساعت‌هاي مچي طلا، ۱۰۰ عدد سكه طلا، ۵۰ هزار دلار و حدود ۳۰ ميليون وجه نقد، پنج كيلو طلا و اوراق ديگر به ارزش 5/1 ميليارد تومان سرقت شده است.
همچنين مأموران در بررسي‌هاي ديگر دريافتند سارقان نيمه‌هاي شب وارد چند خانه اعياني ديگر شده‌اند و از هر خانه بيش از يك ميليارد تومان طلا، جواهرات، پول‌هاي خارجي و وسايل گرانقيمت سرقت كرده‌اند. در حالي كه هر روز به تعداد شاكيان افزوده مي‌شد، مأموران با بررسي دوربين‌هاي مداربسته يكي از سارقان سابقه‌دار را به نام محسن شناسايي كردند. در نهايت مأموران محسن را در خانه لوكس و اعياني‌اش در غرب تهران بازداشت و در بازرسي از خانه او مقدار زيادي لوازم سرقتي كشف كردند.
محسن در بازجويي‌ها به دهها سرقت با همدستي برادرش و دو دوستش به نام‌هاي سامان و وحيد اعتراف كرد.
مأموران در ادامه همزمان با دستگيري علي، سامان و وحيد چند خودروي گرانقيمت از سارقان كشف و سارقان در بازجويي‌ها به جرم خود اعتراف كردند.
محسن سردسته باند گفت: من و برادرم پس از آزادي از زندان، باند سرقت چهار نفره از خانه‌هاي ويلايي را تشكيل داديم. ما چهار نفري با موتورسيكلت در خيابان‌هاي شمالي تهران پرسه مي‌زديم و خانه‌هايي را كه صاحب آن در مسافرت بودند، شناسايي مي‌كرديم و شب با خودروهاي گرانقيمت راهي محل مي‌شديم و دست به سرقت مي‌زديم.
پس از تحقيقات تكميلي، قاضي پرونده كيفرخواست چهار متهم را به جرم سرقت‌هاي ميلياردي از خانه‌هاي اعياني صادر كرد. بدين ترتيب سارقان ميلياردي به زودي در دادگاه محاكمه مي‌شوند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار