کد خبر: 902801
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۸
كناره‌گيري ادامه‌دار تيم‌ها از ليگ برتر فوتسال
فريدون حسن

اوضاع تيم‌‌هاي ليگ برتري فوتسال هر روز بدتر از ديروز مي‌شود تا جايي كه اين روزها بحث انحلال و كنار كشيدن تيم‌‌هاي مطرح و بزرگ‌ ليگ كاملاً عادي شده است. هفته قبل تيم تأسيسات دريايي، قهرمان ليگ و قهرمان آسيا انصراف خود را از شركت در مسابقات ليگ اعلام كرد و متعاقب آن آتليه قم نيز از مسابقات كنار كشيد.
اين دو را بگذاريد كنار خبر منحل شدن يكي از تيم‌هاي باشگاه مقاومت تا متوجه وخامت اوضاع در فوتسال شويد، آن هم فوتسالي كه قهرمان بلامنازع آسيا و تيم سوم جهان است.
آنچه مشخص است اينكه عمده مشكل مسائل مالي است. ‌ليگ فوتسال از رسانه ملي پخش نمي‌شود، بنابراين حق پخشي هم در كار نيست و همين باعث بي‌انگيزگي اسپانسرها شده است. علي كفاشيان، رئيس كميته فوتبال البته فقط مي‌خندد و پاسخگوي سؤالات نيست و كاظم سليماني، دبير سازمان ليگ هم در پاسخي نه‌چندان منطقي به خبرگزاري مهر مي‌گويد: «كميته فوتسال در اين زمينه بي‌تقصير است. ‌مشكلات مالي فوتبال ريشه در مشكلات اقتصادي كشور دارد و ما نمي‌توانيم جلوي انصراف تيم‌ها از شركت در رقابت‌‌هاي ليگ را بگيريم.» شايد بهترين اظهارنظر در اين خصوص را بايد از زبان بازيكنان، ‌مربيان و آنهايي كه به صورت مستقيم با فوتسال سروكار دارند شنيد،‌ شخصي مثل مصطفي نظري، دروازه‌بان سابق تيم ملي فوتسال و تيم تأسيسات دريايي كه حالا از بازگشت به ليگ برتر فوتسال ايران صددرصد ابراز پشيماني مي‌كند. نظري كه مدتي در ليگ فوتسال روسيه بازي كرده، ‌مي‌گويد: «بخش خصوصي در فوتبال حمايت نمي‌شود و همين مسئله عامل كنار كشيدن آنها بعد از سه يا چهار سال تيمداري است. در اين بين ضربه اصلي را كساني مي‌خورند كه براي فوتسال زحمت مي‌كشند. كنار كشيدن تيم‌ها باعث پايين آمدن سطح پرداختي به بازيكنان مي‌شود. فوتسال با اين روند به بن‌بست مي‌خورد. امروز در فوتسال ما هيچ چيز مشخص نيست، چون پشتوانه‌اي وجود ندارد و مسئولان هم درست پاسخگو نيستند.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار