کد خبر: 902800
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۸
با صدرنشيني در جدول گلزنان هلند و يونان
جهانبخش و انصاريفرد، شاگردان جوان کرش روزهاي خوبي را پشت سر مي‌گذارند و در آستانه جام جهاني، موفقيت چشمگيري را در پيش دارند که شايد رفتن به سري آ و بوندس‌ليگا باشد.
شميم رضوان

جهانبخش و انصاريفرد، شاگردان جوان کرش روزهاي خوبي را پشت سر مي‌گذارند و در آستانه جام جهاني، موفقيت چشمگيري را در پيش دارند که شايد رفتن به سري آ و بوندس‌ليگا باشد.

درخشش جهانبخش، ايتاليايي‌ها را خيره کرد

سال 2013 بود که در ازاي 250 هزار يورو به نايمخن رفت. درخشش در داماش چشم پرسپوليسي‌ها را خيره کرده بود، اما انتخاب جهانبخش براي رسيدن به موفقيت هلند بود نه تهران. دو سال بعد نيز راهي آلکمار شد، آن هم با رقمي متفاوت از آنچه نايمخن به او داده بود؛ يک ميليون و 800 هزار يورو پيشرفت مالي خوبي بود، اما شايد تصورش را هم نمي‌کرد اين رقم به 8 ميليون يورو و بيشتر برسد. با اين حال قرارداد پنج ساله او کار را سخت مي‌کند، اما درخشش جهانبخش حالا چشم تيم‌هاي زيادي را خيره کرده است. بعد از لاتزيو که بازيكن ايراني آلكمار چشمش را گرفته بود، حالا نوبت به ناپولي رسيده است، تيمي که هفته به هفته براي جذب ملي‌پوش ايراني آلکمار مصمم‌تر مي‌شود و خوب مي‌داند که براي جذب اين ستاره بايد سرکيسه را شل کند، وقتي آلکمار دو فصل قبل وينسنت يانسن، آقاي گل ليگ هلند را با مبلغ 19 ميليون يورو به تاتنهام فروخت.
در حالي که شرايط امروز جهانبخش که بعد از 24 سال رکورد اين تيم را شکسته، کاملاً متفاوت از وينسنت يانسن است. بازيکن هفته ليگ فوتبال هلند، بعد از 24 سال تا به اينجاي کار براي آلکمار 18 گل به ثمر رسانده است. هت‌تريك در آخرين بازي که با يک پاس گل همراه بود، نه فقط هواداران اين تيم را به وجد آورده و تشويقي آهنگين براي بازيکن ايراني اين تيم ترتيب داده که باعث شده تا آلکمار بعد از سال‌ها به آمار 18 گل زده در ليگ توسط يک بازيکن برسد. بازيکني که حالا صدرنشين جدول گلزنان ليگ هلند است و در يک قدمي عنوان بازيکن سال و همين کافي است تا کريستيانو جيونتولي، مدير ورزشي ناپولي تيم رده دوم جدول سري آ ايتاليا که بارها بازي‌هاي اين بازيکن ايراني را از نزديک تماشا و براي به خدمت گرفتن او با مديران آلکمار گفت‌وگو کرده، نتواند از خير او بگذرد.
جهانبخش خود نيز حالا به پيشرفت و برداشتن گام‌هايي بلند به سوي موفقيت‌هاي بعدي مي‌انديشد: «سال گذشته هم پيشنهادهاي خوبي داشتم، اما فکر کردم که در آن زمان ماندن براي يک فصل ديگر تصميم بهتري باشد، اما اکنون فکر مي‌کنم مي‌توانم قدم جديد‌تري بردارم.» حالا بايد ديد بازيکن سرعتي و تکنيکي تيم ملي ايران مي‌تواند از هلند راهي ايتاليا شود يا سرنوشت داستان ديگري را برايش نوشته است.

انصاريفرد و شايعه شيرين بوندس‌ليگا

انصاريفرد هم در يونان شرايط خوبي دارد. مهاجم تيم ملي ايران با درخشش در خط حمله المپياکوس و به ثمر رساندن 15گل به همراه پروويچ، مهاجم پائوک در صدر جدول گلزنان ليگ يونان قرار دارد و مدعي آقاي گلي اين فصل است، عنواني که مي‌تواند راه او را براي انتخابي موفق در آينده هموارتر کند. او البته مي‌توانست خيلي پيشتر آقاي گلي اين فصل خود را مسجل کند، اما سکونشيني‌هاي ابتداي فصل به دليل اختلاف با مربي آلبانيايي وقت باشگاه اين فرصت را از او گرفت، هرچند که انصاريفرد فرصت‌طلب بلافاصله بعد از ايجاد تغييرات روي نيمکت با به معرض نمايش گذاشتن توانايي‌هايش خود را به ترکيب اصلي تحميل کرد و خيلي زود به مرد اول خط حمله المپياکوس تبديل شد و تغييرات فراوان در نيمکت رهبري المپيا هم نتوانست جايگاه او را متزلزل کند تا همين درخشش در روزهاي پاياني فصل شايعات کوچ او به باشگاهي بزرگ‌تر در ساير ليگ‌هاي معتبر را داغ‌تر از هميشه کند.
رسانه‌هاي يوناني از يک باشگاه بزرگ آلماني مي‌گويند، خصوصاً که در هفته‌هاي گذشته استعدادياب‌هاي اين باشگاه با حضور در يونان عملکرد ستاره ايراني المپياکوس را زير نظر گرفته بودند. پنج‌شنبه هم بيشتر روزنامه‌هاي يونان با انتشار عکس انصاريفرد، از جدايي او در تابستان و اينکه المپياکوس برچسبي 10 ميليون يورويي روي ستاره ايراني خود چسبانده است، خبر داده بودند.
البته گفته مي‌شود بعيد است مشتري آلماني بخواهد تا اين اندازه براي جذب مهاجم تيم ملي ايران در جام جهاني سر کيسه را شل کند. با وجود اين، آقاي گلي ليگ يونان در هفته‌هاي پاياني، رقابت انصاريفرد با مهاجم صرب باشگاه پائوک را چند برابر مي‌کند و مي‌‌تواند سکوي پرتابي براي مهاجم تيم ملي ايران باشد، خصوصاً که المپياکوس و پائوک دوئلي ديدني براي نايب‌قهرماني و سهميه ليگ قهرمانان دارند و در اين بين چشم اميدشان به مهاجمان و مدعيان اصلي آقاي گلي‌شان است، آقاي گلي که نه فقط سرنوشت تيم که سرنوشت خودش را نيز تغيير مي‌دهد، مي‌خواهد کريم انصاريفرد باشد يا پروويچ.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار