کد خبر: 902714
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹
تیم ملی بسکتبال نوجوانان

مسعود قاسمی تیم ملی جوانان ایران را در شرایطی خوب می‌بیند و معتقد است تیم ملی باید سهمیه جام جهانی را کسب کند.

مدیر تیم‌های ملی بسکتبال در گفت و گو با ایسنا، درباره وضعیت تیم ملی جوانان برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا و کسب سهمیه جام‌جهانی اظهار کرد: برنامه داریم که اردوی تیم ملی جوانان از اردیبهشت ماه آغاز شود. آقای شاه‌علی برنامه خودش را داده و به زودی همه چیز را تنظیم می‌کنیم تا ملی‌پوشان وارد اردو شوند.

قاسمی درباره برنامه‌های تدارکاتی بیان کرد: دو بازی تدارکاتی در چین با یکی از تیم‌های ملی این کشور داریم. سپس ملی‌پوشان قرار است در تورنمنت اطلس چین هم شرکت کنند و یک اردوی ترکیه هم برای تیم ملی جوانان برنامه‌ریزی کرده‌ایم. تورنمنت ویلیام جونز هم بود که قرار است تیم زیر ۲۳ سال ما در آن شرکت کند.

او در پاسخ به این سوال که تیم زیر ۲۳ سال زیر نظر چه کسی خواهد بود؟ بیان کرد: تیم‌ها را محدود نمی‌کنیم و تیم‌های آبی و قرمز مد نظر داریم. به هر حال گاهی لازم است برای تقویت تیم از بزرگسالان وارد این تیم کنیم یا از جوان‌ترها به تیم بزرگسالان تزریق کنیم اما هدف، تحت نظر گرفتن جوان‌ترها با هدف پشتوانه‌سازی است که آقای کوهیان هدایت آنها را زیر نظر دارد.

مدیر تیم‌های ملی بسکتبال ادامه داد: به این دلیل که قرار است این تیم کاملا طبق برنامه‌های تیم ملی بزرگسالان کار کند آقای کوهیان به عنوان مربی تیم بزرگسالان هدایت این تیم را برعهده خواهد داشت.

قاسمی درباره وضعیت نناد ترونیچ بیان کرد: او یک سال دیگر با فدراسیون قرارداد دارد اما به شخصه معتقدم که تاثیر مثبتی در رده‌های پایه داشته‌است. او مدرس خوبی است و قطعا می‌توانیم از توانایی‌های او در بسکتبال پایه استفاده بکنیم. با این حال باید کمیته فنی به طور کامل درباره نحوه همکاری با او تصمیم بگیرد.

او در پاسخ به این سوال که آیا همچنان او به عنوان سرمربی به کارش ادامه خواهد داد یا نه؟ تصریح کرد: گزارش عملکردش در بسکتبال را به کمیته فنی ارائه می‌کنیم و درباره این موضوع هم صحبت خواهیم داشت. با نظر کمیته فنی به طور کامل درباره نحوه ادامه همکاری تصمیم می‌گیریم.

مدیر تیم‌های ملی در پاسخ به این سوال که کادرفنی تیم ملی جوانان تغییر یا تقویت نخواهد داشت؟ بیان کرد: زمانی که انتخابات برگزار شد و تیم جدید وارد کار شد همه این دوستان در کار بودند و تلاش می‌کردند. آقای شاه‌علی نیز مربی خوبی است و واقعا تیم قدرتمندی ساخته است. نتایجی هم که تا امروز گرفته قابل قبول است و به همین دلیل قطعا تاخیر نخواهیم داشت. برای تقویت هم با نظر خود آقای شاه‌علی اگر نیازی به تغییر بود اتفاق خواهد افتاد.

او در پاسخ به این سوال که تیم ملی جوانان را چطور می‌بیند؟ گفت: تیم با جسارت و شجاعی داریم. در این چند سال تیمی به این شکل ندیده‌ام. همه بچه‌ها با اعتماد به نفس بالا و روحیه خوب کار می‌کنند و با قدرت در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت خواهند کرد.

قاسمی در پاسخ به این سوال که تیم ملی جوانان به عنوان مدافع عنوان قهرمانی در آسیا آیا امسال هم می‌تواند سهمیه جام جهانی را بگیرد؟ بیان کرد: باید سهمیه بگیریم. با اعتماد به نفس بالایی که در تیم می‌بینم جهانی شدن تیم ملی دور از دسترس نیست.

مدیر تیم‌های ملی بسکتبال درباره ادامه همکاری با شرکت پیک برای تهیه پوشاک تیم ملی بیان کرد: در چین با این شرکت مذاکرات داشتیم و به نتیجه رسیدیم و شرکت پیک همچنان به عنوان اسپانسر تیم ملی بسکتبال ایران به کارش ادامه خواهد داد. کاتالوگ لباس‌های جدید را هم گرفته‌ایم که خیلی سریع سفارش‌هایمان را بدهیم و لباس‌ها را دریافت کنیم چون موجودی لباس‌های ملی در حال تمام شدن است.

او در پاسخ به این سوال که اکثر کارشناسان بسکتبال معتقد هستند که برای بسکتبال سه نفره نیازی به بازیکن پست پنج کامل نیست پس چرا برای اردوی تیم ملی به این موضوع توجه نشده و اصلا نحوه دعوت از بازیکنان به چه شکل بوده؟ تصریح کرد: بله نکته شما درست است اما با هرکدام از دوستان که صحبت کردیم تاکید داشتند که بازیکنی مثل محمد ترابی آن چابکی و سرعت لازم را هم دارد و بر همین اساس و تفکر، انتخاب‌ها را انجام داده‌ایم. حامد حسین‌زاده فصل خوبی داشت و دعوت شد، محمد جمشیدی که یکی از ملی‌پوشان با تجربه است و امیر صدیقی هم توانایی‌های بالایی دارد. به هر حال از بین نفرات دعوت شده بهترین‌ها انتخاب خواهند شد.

او درباره سرمربی نداشتن تیم ملی سه نفره نیز گفت: آقای کسایی‌پور مسئولیت تیم را بر عهده دارد و کارش را انجام می‌دهد.

قاسمی در پاسخ به این سوال که با توجه به تغییر اتاق‌های خوابگاه‌های آزادی به اتاق‌های اداری آیا اردوی تیم‌های ملی با محدودیت مواجه نمی‌شود؟ تصریح کرد: قسمتی در سالن فضایی بود که به اتاق خوابگاه تبدیل شد تا ملی‌پوشان از آن استفاده کنند. این نکته را هم بگویم که ما سالن افراسیابی را از جودو گرفته‌ایم و از آن هم می‌توانیم برای تیم‌های ملی استفاده کنیم.

مدیر تیم‌های ملی بسکتبال در پاسخ به این سوال که آن سالن هم نیاز به تعمیرات دارد و خوابگاه هم ندارد آیا می‌تواند پاسخ‌گوی برنامه‌های ملی باشد؟ بیان کرد: درست است آنجا نیاز به بودجه دارد تا تعمیر شود. خوابگاه هم نداشته باشد باید به دنبال این باشیم که با رایزنی خوابگاه هم بگیریم. به هر حال هرچه برای بسکتبال بگیریم باز هم کم است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار