کد خبر: 902679
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸
مدیرکل هواشناسی استان اردبیل:
مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد با ورود سامانه ناپایدار از روز شنبه هفته آینده به طور متناوب تا روز دوشنبه در کنار ابرناکی و کاهش دما، در بیشتر مناطق استان اردبیل بارش باران و وزش بادهای تند لحظه‌ای رخ می‌دهد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، علی دولتی‌مهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بررسی نقشه‌های پیشیابی هواشناسی نشان می‌دهد با ورود سامانه ناپایدار از روز شنبه هفته آینده به طور متناوب تا روز دوشنبه در کنار ابرناکی و کاهش دما، در بیشتر مناطق استان اردبیل بارش باران و وزش بادهای تند لحظه‌ای رخ خواهد داد.

وی افزود: با توجه به شرایط دینامیکی لازم برای ایجاد ابرهای جوششی در این فصل به ویژه در نواحی کوهستانی استان، امکان تشدید بارندگی‌های رگباری با احتمال رعد و برق پراکنده به ویژه در روز یکشنبه وجود دارد که لازم است این امر مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد:‌ نکته‌ای که قابل اهمیت است تمرکز بارندگی‌های رگباری توام با رعد و برق و تگرگ در سطح استان اردبیل در این ایام سال با تاکید خاص در اردیبهشت‌ماه در ساعات بعدازظهر تا شب است.

دولتی‌مهر تصریح کرد: با توجه به این امر آب گرفتگی معابر عمومی و در مناطق مستعد سیلابی شدن مسیل‌ها محتمل بوده و با توجه به پیش آگاهی فوق برنامه‌ریزی و آمادگی‌های قبلی توسط مسئولان و دست اندرکاران درگیر با مخاطرات محیطی توصیه می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر