کد خبر: 902646
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۱
رهبر انقلاب در ديدار خانواده شهداي فاطميون:
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي فرمودند: بنده از قديم به برادران هزاره افغانستان نگاه ستايش‌گرانه‌اي داشتم چرا كه از نزديك ديده بودم طلبه‌هاي‌شان با ما مأنوس بوده و از قديم با آنها آشنا بودم.

به گزارش فارس، در ايام نوروز 97، مقام معظم رهبري (مد ظله العالي) بار ديگر با اعضاي خانواده شهداي مدافع حرم لشكر فاطميون ديدار كردند. در اين ديدار صميمانه كه در روز پنج‌شنبه نهم فروردين ماه در تالار آيينه حرم مطهر حضرت علي‌بن موسي الرضا(ع) انجام شد، خانواده‌هاي شهيدان اخلاقي، موسوي، سيد حسن حسيني (سيدحكيم)، محمداكرم ابراهيمي (حاج رئوف)، مهندس مصطفي كريمي، سيد روح‌الله موسوي (سيدپيمان)، حسين داداحمدي، نعمت‌الله نجفي، جاويد يوسفي و محمد توسلي حضور داشتند.
اشتياق به ديدار يار ميان خانواده‌هاي شهداي افغانستاني در جغرافياي مقدس مشهد كه معطر به وجود هشتمين امام شيعيان است، وصف‌ناشدني است. اين اشتياق با ورود رهبر معظم انقلاب به سالن، بروز يافته و فرياد شعار و صلوات را در استقبال از رهبرشان نثار كردند. وقتي احوالپرسي گرم و صميمي مقام معظم رهبري با خانواده شهداي فاطميون در قاب محل اين ديدار صميمانه نقش بست، معظم‌له به ايراد سخناني در مورد خانواده‌هاي شهداي افغانستاني پرداختند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به سابقه انقلابي خانواده‌هاي افغانستاني فرمودند: بنده از قديم به برادران هزاره افغانستان نگاه ستايش‌گرانه‌اي داشتم چرا كه از نزديك ديده بودم طلبه‌هاي‌شان با ما مأنوس بوده و از قديم با آنها آشنا بودم. جمعيت زيادي از خانواده‌هاي افغانستاني به ايران آمدند و در انقلاب و دفاع مقدس با ما همراهي كردند.
ايشان در ادامه با اشاره به پيشقدم بودن خانواده‌هاي فاطميون در قضاياي مختلف، گفتند: در قضاياي سوريه، دفاع از حرم حضرت زينب(س) و حرم‌هاي مطهر در عراق و مسئله داعش، برادران افغانستاني و هزاره از مجموعه‌هاي پيشقدم در اين قضايا بودند كه هم خوب شركت كردند و هم خوب جنگيدند. ما براي شهداي شما [فاطميون] ارزش قائل هستيم و اين قضايا از جمله حوادثي است كه در طول تاريخ اسلام نظير آن را كم داشتيم.
رهبر معظم انقلاب در ادامه تصريح كردند: آنها [شهداي مدافع حرم لشكر فاطميون] در پاسخ به احساس وظيفه ديني و شيعي و ولايي، وارد ميدان سختي شدند و امتحان خوبي پس دادند و به‌ شهادت رسيدند. از نظر من، خانواده‌هاي شهدا از لحاظ صبر و مقاومت بلافاصله پشت سر شهدا قرار دارند چرا كه در عين حال خانواده‌ها صبر مي‌كنند و شكايت نمي‌كنند.
ايشان با اشاره به صبر خانواده‌هاي شهداي فاطميون گفتند: اگر صبر خانواده‌هاي شهداي لشكر فاطميون نبود، مطمئناً اين حماسه بزرگ شكل نمي‌گرفت و اين صبر خانواده‌هاست كه علاقه‌مندان را پيش مي‌برد. اميد من اين است كه در قيامت از شفاعت شهداي شما [فاطميون] و در اينجا از دعاي شهداي شما بهره‌مند شويم. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي اظهار داشتند: بعضي از خانواده‌ها دو شهيد دادند و اين به‌خاطر احساس دِيني است كه دارند. پاره جگر آنها به ميدان خطري برود كه سرنوشتش معلوم نيست. خانواده‌ها قدر اين زحمت‌ها را بدانند كه پيش خدا عزيز هستند. شهيدي با چهار فرزند به‌شهادت رسيده است، اينها خيلي باارزش است. خداوند به شما صبر و اجر بدهد و در دنيا و آخرت عزيز هستيد. ان‌شاءالله ما هم به‌بركت شهداي شما عاقبت‌به‌خير باشيم و در قيامت با شما محشور شويم. بعد از پايان بيانات معظم‌له ديدار رودررو و خصوصي با خانواده هر شهيد صورت گرفت.
در اين ديدار رهبر معظم انقلاب خطاب به مادر شهيد مصطفي كريمي گفتند: «شما هم دختر شهيد، هم خواهر شهيد و هم مادر شهيد راه ولايت هستيد. بايد اسم و خاطرات شهيد را نگه داريد و به‌صورت مقاله نوشته و نگهداري كنيد». دكتر علي كريمي برادر مهندس شهيد مصطفي كريمي نامه‌اي را در محضر مبارك امام خامنه‌اي (دامت بركاته) قرائت كرد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار