کد خبر: 902645
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۱
فرداي آشوبي كه دراويش گنابادي در آن چهار نيروي نظامي كشور را به شهادت رساندند...

فرداي آشوبي كه دراويش گنابادي در آن چهار نيروي نظامي كشور را به شهادت رساندند، مدير سايت مجذوبان نور (رسانه حاميان نورعلي تابنده) براي مصاحبه و تطهير فرقه‌شان از اغتشاش و جنايت شب قبل، به طور همزمان هم خبرگزاري دولتي ايسنا را براي مصاحبه در اختيار داشت و هم راديوفردا را! طبيعتاً راديوفردا كارش قابل درك بود اما خبرگزاري دولتي ايسنا چطور؟! خبرگزاري ايسنا در آن روزي كه خانواده‌هاي چهار شهيد ناجا و بسيج داغدار جنايت بودند، رسماً در اختيار مصاحبه مدير رسانه اصلي دراويش قرار گرفت، بدون آنكه كوچك‌ترين جهت گيري خاصي در آن مصاحبه وجود داشته باشد. فرهاد نوري، مدير سايت مجذوبان نور در آن مصاحبه هر گونه عامليت دراويش در شهادت چهار نيروي حافظ امنيت شهر را تكذيب كرد؛ فرصت دفاع از فرقه خودساخته را يافت كه ما آغازگر خشونت نبوديم و راهپيمايي ما مسالمت آميز بود و ... اين در حالي بود كه حداقل قاتل سه مامور ناجا كه از دراويش گنابادي بود، سر صحنه دستگير شده بود! آيا ايسنا بايد در خدمت تطهير اغتشاشگران و اخلال‌گران امنيت مردم قرار مي‌گرفت؟

نمونه‌هاي ديگري هم وجود دارد كه نشان مي‌دهد خبرگزاري ايسنا گرچه از بودجه بيت المال اداره مي‌شود و وابسته به دولت جمهوري اسلامي ايران است، اما به شكلي نامحسوس مسير ديگري را در خبررساني طي مي‌كند.

نوع خبررساني ايسنا در مورد ادعاي كذايي غرب پيرامون استفاده دولت سوريه از سلاح شيميايي گاه نوعي تأييد را القا مي‌كند؛ گويا كه در واقع دولت سوريه چنين كاري را انجام داده است. اجازه بدهيد تيتر يكي از اخبار كانال تلگرامي ايسنا را با هم مرور كنيم: «پاريس: در صورت استفاده مجدد از سلاح شيميايي، براي حمله به سوريه ترديد نمي‌كنيم. » اين تيتر وقتي در متن خبر اشاره‌اي به عدم حمله شيميايي و كذب بودن كلمه «مجدد» نمي‌شود و وقتي حتي در تيتر ايسنا كلمه مجدد براي تأكيد بيشتر داخل گيومه قرار گرفته، يعني كه منتشر دهنده پذيرفته كه حمله شيميايي بار اول هم دروغ نبوده و ممكن است براي بار دوم هم انجام شود! آيا موضع دولت جمهوري اسلامي كه ايسنا موظف است مواضع خود را بر آن تطبيق دهد، اينگونه است؟!

به نظر مي‌رسد برخي رسانه‌هاي دولتی در سايه حمايت مالي و معنوي دولت به جاي پيشبرد اهداف نظام، تبديل به دفاتر داخلي رسانه‌هاي معاند شده‌اند. چنين رسانه‌هايي وقتي از بيت المال تغذيه مي‌شوند و رسانه دولت هستند، طبيعتاً نمي‌توانند حسب سليقه شخصي و مطابق نظرات معاندين نظام مصاحبه و خبر بزنند. روشن است وظيفه خبررساني با اين مدل اداهاي بي طرفي كه در واقع جهت‌گيري‌اش به سوي معاندين نظام است، متفاوت خواهد بود. در دنياي رسانه تغيير يك كلمه كلي تغيير در معنا ايجاد مي‌كند. نقل قول مستقيم در مورد اينكه «دراويش هرگز آغازگر خشونت نبودند» را مي‌توان با «مدير سايت مجذوبان مدعي شد آغازگر خشونت نبوده‌اند، اما شاهدان عيني اين اظهارات را تأييد نمي‌كنند» جايگزين كرد و مفهومي متفاوت را انتقال داد. آيا مديران ايسنا اين موارد را نمي‌دانند؟!

اصلاح‌طلبان و گريز از انتخاب شهردار زن

با استعفاي نجفي و بي شهردار شدن پايتخت، حالا اصلاح‌طلبان مجدد در صدد انتخاب يك شهردار هستند. خبرها حكايت از بررسي غيررسمي گزينه‌هاي پيشنهادي دارد و آنچنان كه رسانه‌هاي اصلاح طلب مي‌گويند دو سه نفري شانس بيشتري در اين ميان دارند. اما باز هم به رغم ادعاهاي اصلاح طلبان در اعطاي مديريت‌هاي كلان به زنان، نام هيچ زني به گوش نمي‌رسد.
سايت مشرق در اين زمينه مي‌نويسد: «اصلاح‌طلبان دوباره و همچون زمان انتخاب شهردار مستعفي، در گلوگاه يك آزمايش هميشگي قرار گرفته‌اند و آن اينكه آيا اصلاح‌طلبان كه دائم بر ضرورت رئيس‌جمهور شدن يك زن و يا چرايي نبود وزير زن در كابينه آقاي روحاني تأكيد دارند و مدام نيز به شوراي نگهبان فشار مي‌آورند كه بانوان را نيز به عنوان مصداق «رجل سياسي» به رسميت بشناسد؛ آيا خودشان حاضرند يك «شهردار زن» را براي تهران انتخاب كنند!؟... جالب آنكه در ايام چينش كابينه رئيس‌جمهور روحاني در دولت دوازدهم نيز اصلاح‌طلبان يكي از اصلي‌ترين مطالبات و انتقادات خود را بر محور «چرايي نبود وزير زن در كابينه روحاني» قرار دادند. »
مشرق مي‌افزايد: «در همين رابطه برخي معتقدند كه اصلاح‌طلبان از آنجا كه خود به برخي واقعيت‌ها آگاه هستند؛ براي شهردار جديد نيز هرگز يك خانم را انتخاب نخواهند كرد و ترجيح مي‌دهند اين مسئله را به صورت يك پروژه نق‌زني عليه دولت و شوراي نگهبان ادامه دهند. »

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
یزدی زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
0
0
از این دولت بوقلون صفت میخواهی خبرهای ملون تولید نشه؟؟؟!!!! زهی خیال باطل.
درکوزه همان تراود که در اوست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار