کد خبر: 902639
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۱
جعفري دولت‌آبادي خبر داد
دادستان تهران خروج يكي از افراد مرتبط با پرونده محيط‌زيست از كشور را ناشي از نتايج تحقيقات دانست و بيان كرد: اگر عده‌اي فرار را بر قرار ترجيح مي‌دهند، ناشي از اهميت تحقيقات مقدماتي در پرونده است.

جعفري دولت‌آبادي،‌دادستان عمومي و انقلاب با اشاره به آخرين وضعيت پرونده محيط‌زيست گفت: اين پرونده از جمله پرونده‌هاي مهمي است كه دادسراي تهران به آن رسيدگي مي‌كند و خودكشي يكي از متهمان اين پرونده در ابتداي شكل‌گيري آن كه حاشيه‌هايي را به همراه داشت، تحقيقات دادسرا تا مدتي متوقف كرد؛ اما اظهارات برخي از متهمان در جريان تحقيقات، مؤيد خروج اطلاعات مهم و استراتژيك كشور تحت پوشش محيط‌زيست است كه آسيب‌هاي زيادي را در پي داشته است.
جعفري دولت‌آبادي خروج يكي از افراد مرتبط با اين پرونده از كشور را ناشي از نتايج تحقيقات دانست و بيان داشت: اگر عده‌اي فرار را بر قرار ترجيح مي‌دهند، ناشي از اهميت تحقيقات مقدماتي در پرونده است و اگر امروز در برخي از سايت‌ها مي‌خوانيم كه فلان آقا از كشور خارج شده است، به پيش رفتن تحقيقات برمي‌گردد؛ چراكه برخي متهمان فهميده‌اند كه در حال نزديك شدن به آنها هستيم، حال اگر كسي از كشور خارج شده است، بالاخره روزي بر مي‌گردد و به قول معروف، دير و زود دارد، اما سوخت و سوز ندارد.
دادستان تهران ادامه داد: اگرچه متهم اصلي اين پرونده خودكشي كرد، اما برخي متهماني كه اكنون دادستاني مشغول تحقيقات از آنان است، مطالب قابل‌توجهي را بيان كرده و آنچه را كه گفته و رصد شده نيز درست بوده است.
وي در بيان جزئياتي از اين پرونده، چنين يادآور شد: اين افراد پوشش‌هايي براي خروج اطلاعات كشور به خارج بودند و در اظهارات يكي از متهمان عنوان شده كه در خارج از كشور نيز اين كار‌ها را انجام مي‌داده و آموزش ديده وارد كشور شده و در حوزه خارجي اقدامات مشابه انجام داده است.
جعفري دولت‌آبادي تصريح كرد: يكي از متهمان حقوق ماهانه دريافت مي‌كرده، كامپيوتر امن داشته، ماهانه گزارش مي‌داده و به سفارت مرتبط با سرويس در لندن يا كشور‌هاي ديگر مراجعه مي‌كرده و تبادل اطلاعات داشته است و امروز فهميده بهترين راه گفتن حقايق پرونده است.
دادستان تهران نتايج تحقيقات را دليلي براي رد ادعاي مطرح شده از سوي برخي در زمان تشكيل اين پرونده دانست و گفت: تحقيقات نشان داد هياهو‌هايي كه در آن ايام صورت گرفت و دادستاني را متهم كردند كه هيچ چيز در اين پرونده وجود ندارد، درست نبوده است.

تداوم مبارزه با فساد بدون تبعيض

جعفري دولت‌آبادي در مورد عدم دسترسي به فردي كه در رابطه با پرونده كهريزك به دو سال حبس محكوم و حكم جلب وي نيز از سوي اجراي احكام دادسراي كاركنان دولت صادر شده‌است، به اتهاماتي كه برخي در اين زمينه به دستگاه قضايي وارد كرده‌اند، پاسخ داد و با خاطرنشان كردن اين مطلب كه قوه قضائيه با هيچ‌كس از هر گروه و جرياني كه باشد،‌تعارف ندارد، گفت: دادستاني در مورد پرونده‌هايي كه با حيثيت دستگاه قضايي مرتبط است، طبق قانون عمل كرده و خواهد كرد؛ در مورد اين محكوم نيز دستورات لازم براي اجراي حكم به ضابطان داده شده و به كساني كه مسئول پيگيري موضوع هستند، تأكيد شده است كه بايد حكم صادره اجرا شود.

صدور ۳۵۰ فقره كيفرخواست آشوبگران خيابان پاسداران

دادستان تهران همچنين از صدور ۳۵۰ فقره كيفرخواست در مورد متهمان آشوب‌هاي اسفندماه در خيابان پاسداران تهران خبر داد و اعلام كرد تعدادي از پرونده‌ها با صدور كيفرخواست به دادگاه انقلاب اسلامي تهران ارسال شده است.

لزوم توجه به حقوق زندانيان

جعفري دولت‌آبادي با اشاره به اعتصاب غذاي برخي متهمان از صدور دستور به رؤساي زندان‌ها براي رعايت حقوق متهمان، مساعدت پزشكي به زندانيان بيمار و لزوم حفظ جان زندانيان خبر داد و افزود: به مسئولان زندان‌ها دستور داده شده است كه در حفظ جان زندانيان و به ويژه كساني كه اعتصاب غذا مي‌كنند، اقدامات لازم پزشكي را انجام دهند و هيچ كوتاهي و مسامحه‌اي پذيرفته نيست.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار