کد خبر: 902596
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۶
نماینده مجلس: چرا ايران نبايد در اندازه يک کشور آفريقايي شيک باشد
پيراهن‌هاي تيم ملي، داد نمايندگان مردم در خانه ملت را هم درآورد و سرانجام پاي وزير را به مجلس هم کشاند. اتفاقي که شايد بايد زودتر از اينها رخ مي‌داد تا آقايان اندکي به خودشان بيايند و دست بجنبانند!
دنيا حيدري

در روزهايي که دنيا خود را آماده استقبالي باشکوه از رويداد سال مي‌کند، تيم ملي ايران هنوز نمي‌داند در روسيه قرار است چه پيراهني بپوشد؛ آيا آديداس براي ايران هم مانند ساير کشورها طرحي خاص دارد يا همانطور که گمانه‌زني‌ها و اخبار تأييد نشده حکايت دارند، پيراهن تيم ملي ايران در زمره پيراهن‌هاي عمومي آديداس است و قرار نيست پيراهن‌هاي ويژه‌اي به طور خاص طراحي شود! مسئله‌اي که طي روزهاي اخير نه تنها نگراني افکار عمومي و انتقاد رسانه‌ها را به دنبال داشته که مجلسي‌ها را نيز حساس کرده است، به طوري‌که به گفته حسن‌نژاد، نماينده مرند و جلفا در مجلس شوراي اسلامي قرار است طي هفته‌هاي آتي، مسعود سلطاني‌فر، وزير ورزش و جوانان براي پاسخگويي به سؤالات نمايندگان در مورد لباس تيم ملي فوتبال به مجلس ‌دعوت شود: «در جريان کليات قضيه هستيم. ورزشکاران در واقع هويت و پرچم کشور خودشان را تبليغ مي‌کنند، ولي من از اين بابت خجالت مي‌کشم. فوتبال ما مديريت ندارد. چرا لباس تيم ملي ايران نبايد به اندازه يک کشور آفريقايي که در رده دويستم دنيا قرار دارد، شيک باشد. ۸۰ ميليون ايراني قرار است از اين برند و لباس استفاده کنند. همه جاي دنيا اسپانسر لباس به فدراسيون پول مي‌دهد، ولي اينجا برعکس است، گويا از زمين به آسمان مي‌بارد. قول مي‌دهم با ديگر اعضاي فراکسيون ورزش هم صحبت کنم و خارج از برنامه وزير ورزش را بخواهيم.»

مسئله پيراهن‌هاي تيم ملي ايران براي حضور در جام جهاني روسيه مدت‌هاست که به يکي از داغ‌ترين سوژه‌هاي فوتبال ايران تبديل شده، آن هم در حالي‌که مسئولان فدراسيون طي اين مدت هرگز موضع‌گيري مشخصي نداشته‌اند تا مشخص شود طرح اين پيراهن‌ها به چه شکل خواهد بود يا چه زماني قرار است از آن رونمايي شود! مسئله‌اي که گويا علاوه بر مردم، صبر آديداس را هم لبريز کرده است، چراکه طبق گزارش ورزش سه در اين راستا، اين برند پيراهن‌هاي منتسب به تيم ملي ايران در جام جهاني روسيه را در امريکا به فروش گذاشته است. شايد به اين دليل که به جز مراکش و ايران همه تيم‌هاي تحت قرارداد کمپاني آديداس کيت‌هاي 2018 را به نمايش گذاشته‌اند و به فروش مي‌رسانند و اين برند نيز خواهان آن است که درآمدزايي خود را در اين راستا از پيراهن‌هاي تيم ملي داشته باشد، پيراهن‌هايي که بايد ديد آيا به همان سادگي‌ای است که در امريکا به اسم پيراهن تيم ملي ايران در جام جهاني روسيه به فروش مي‌رسد يا قرار است طرح خاصي داشته باشد.

اگرچه هنوز مشخص نيست شايعات و گمانه‌زني‌ها در خصوص طرح پيراهن‌هاي تيم ملي تا چه اندازه درست است، اما طرح‌هاي ساده و پيش‌پا افتاده‌اي که تاکنون منتشر شده، نماينده‌هاي مجلس را بر آن داشته تا تذکري جدي به وزير ورزش و جوانان بدهند تا مبادا داستان لباس‌هاي کاروان ايران براي حضور در المپيک برزيل بار ديگر تکرار شود. موضوعي که به‌زعم محمد حسن‌نژاد، نماينده مرند و جلفا در مجلس شوراي اسلامي اهميت زيادي دارد.
حسن‌نژاد دیروز در یک مصاحبه رادیویی گفت: «اگر در مکاني دزدي ‌ شود، بايد اول با حراست مجموعه برخورد کنيم. در بحث فوتبال هم همين است. اگر بهترين امکانات را داشته باشيم، اما مديريت نداشته باشيم، موفق نمي‌شويم و قطعاً آبروريزي مي‌شود. مدير ما به جاي اينکه بگويد از خير صعود در جام جهاني مي‌گذريم و نمي‌گذاريم غرور ملي خدشه‌دار شود، به پاچه‌خواري افتاده است! به‌عنوان يک ايراني واقعاً خجالت مي‌کشم. اين نشان مي‌دهد مديريت در فوتبال ما وجود ندارد. مگر پول ما پول نيست؟ چرا يک کشور آفريقايي مي‌تواند لباس خوب تهيه کند، اما ما نمي‌توانيم؟! قرار است اين پيراهن را 80 ميليون بيننده ببينند. يعني در بين اين همه کشور فقط ايران است كه طراحي ندارد و بايد با لباس ساده راهی جام جهانی شود؟ آيا کشور ما به اندازه تيم دويستم آفريقا هم نیست؟!»
و ی ادامه داد:« در مسئله لباس تيم ملي ما کارفرما هستيم و شرکت آديداس کارگر. ما مي‌گوييم نقش يوزپلنگ ايراني را روي لباس ما بزند، اگر اين کار را انجام نداد، مي‌رويم سراغ شرکت نايک، اگر او هم امتناع کرد، مي‌رويم سراغ برندي ديگر. چرا بايد کار به اينجا برسد که بگوييم وقت نداريم؟آيا اين از بي‌برنامگي و اشکالات مديريتي نيست؟ متأسفانه زماني که ما سؤال مي‌پرسيم، مي‌گويند تو سؤالاتت را پس بگير ما درستش مي‌کنيم، اما همان راه قبل را ادامه مي‌دهند! بايد مشکلات را جراحي كنيم تا اين مسائل درست شود. وزير هم بايد در مقابل مجلس پاسخگو باشد.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار