کد خبر: 902551
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۵
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی:
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی به برنامه های سال جاری اشاره کرد و گفت: 41 بنای تاریخی در سال 1396 با اعتباری بالغ بر 70 میلیارد ریال مرمت شد و امسال نیز 60 بنای دیگر از جمله بازار تاریخی ارومیه، خانه اربابی دیزج سیاوش و پل تاریخی باراندوز مرمت می شود.

جلیل جباری افزود: در بخش موزه ها نیز طراحی موزه مهاباد، احداث ساختمان جدید موزه میاندوآب و موزه صلح سردشت در دستور کار قرار می گیرد.

وی ایجاد زیرساخت گردشگری برای تخت سلیمان تکاب، کمپین گردشگری برای قره کلیسا، زیرساخت گردشگری برای کوه سیر و تکمیل کمپین گردشگری تپه تاریخی حسنلو را از برنامه های دیگر سال جاری خواند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌ غربی گفت: در نوروز سال جاری استان میزبان 2 میلیون مسافر بود که شاهد افزایش 84 درصدی بازدید از جاذبه های تاریخی بودیم.

جباری اظهار داشت: اقامت مسافران نوروزی استان در سال جاری به 196 هزار و 656 نفر رسید که در مقایسه با نوروز سال گذشته 51 درصد افزایش داشتیم.

وی افزود: در اقامت مسافران نوروزی شهرهای ارومیه، ماکو، مهاباد و خوی رتبه های نخست و شهرهای سلماس، شاهین دژ، چایپاره و چالدران رتبه های آخر را در اقامت مسافران نوروزی را کسب کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌ غربی با اشاره به این که در نوروز سال جاری 177 هزار و 82 نفر از موزه ها و اماکن تاریخی استان بازدید کرده اند، گفت: این میزان نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل 33 درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه در تعطیلات نوروزی به منظور استقبال شایسته از مسافران نوروزی برنامه های متنوعی در محوطه های بناهای تاریخی برگزار شد، افزود: این برنامه ها در کنار معرفی فرهنگ و آداب و رسوم استان به مسافران، اوقات شادی را برای میهمانان فراهم کرد که از شاخص ترین آنها برپایی 19 نوروزگاه در اماکن تاریخی و اجرای برنامه هایی چون تکم گردانی و موسیقی عاشیقی بود.

جباری راه اندازی کمپ های استراحت موقت برای مسافران، راه اندازی اتوبوس های گردشگری و آماده سازی مجموعه های اقامتی و هتل ها را از فعالیت های دیگر ستاد خدمات سفر برای پذیرش مسافران نوروزی دانست.

وی با بیان اینکه افزایش اقامت در اقامتگاه های بوم گردی از برنامه های اولویت دار بخش گردشگری این استان به شمار می رود، گفت: در هفت واحد اقامتگاه بوم گردی موجود در استان 530 نفر اقامت کردند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر