کد خبر: 902528
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۷
استاندار سمنان بر دوری جستن از نگرش‌های قومی و سرزمینی تاکید کرد و گفت: باید نگاه قومیتی و سرزمینی را کنار گذاشته شده و همگی به ارزش‌های جاودانه انسانی و الهی که متعلق به کل جامعه بشری است؛ توجه کنیم.

سید شهاب الدین چاوشی در نخستین مجمع سلامت استان در سالن زکریای رازی پلی کلینیک تخصصی داندانپزشکی سمنان بر ضرورت تامین سلامت عمومی تاکید و اظهار کرد: باید تلاش کنیم‌ تا در جامعه ما کسی دچار بیماری و رنج درمان نشود .

وی با اشاره به وجود دو دانشگاه علوم پزشکی در این استان افزود: دانشگاه علوم پزشکی شاهرود و سمنان ؛ دو بال پرواز بهداشت و درمان در استان سمنان هستند.

استاندار سمنان با بیان اینکه در آموزه‌های دینی ما از انسان به‌عنوان ترکیبی از کالبد مادی و روح الهی یاد شده گفت: انسان به حکم انسان بودنش، دارای حقوق مسلمی است که به واسطه کرامت ذاتی ناشی از آفرینشش شایسته حضور در عرصه گیتی شناخته شده است .

رئیس مجمع اسلامت استان سمنان با بیان اینکه همه جای استان برای ما ارزشمند است بر لزوم توجه به زیرساخت‌های حوزه سلامت در جای جای استان تاکید کرد.

چاوشی با اشاره به برخی ویژگی‌ها و توانمندی‌های استان سمنان بر لزوم جامعه‌نگری و پرهیز از نگاه جزیره‌ای در استان تاکید و اضافه کرد: همه جای این مرز و بوم در میهن اسلامی دارای ارزش و اعتبار است باید نگاه قومیتی و سرزمینی کنار گذاشته شده و به ارزش‌های جاودانه انسانی که متعلق به کل جامعه بشریت است؛ بپردازیم.

استاندار سمنان با بیان اینکه حقوق بشر در مفاهیم دینی، ریشه‌ای به قدمت تاریخ دارد گفت: غربی‌ها به دنبال شعار جامع حقوق بشری هستند و این در حالی است که حقوق بشر در مفاهیم دینی ما ریشه ای به قدمت تاریخ دارد .

وی با اشاره به توانمندی بالای مردم استان سمنان در گسترش فرهنگ و تمدن این سرزمین یادآور شد: اهالی استان سمنان؛ امروز مسئولیت‌شان سنگین است و در این راستا باپد پرچم‌دار حقوق بشر باشند .

رئیس مجمع سلامت استان؛ از سلامتی به‌عنوان نعمتی عظیم از سوی خداوند یاد کرد و افزود: سلامت بخشی از حقوق بشر است که همه باید برای تحقق آن تلاش کنند.

چاووشی با بیان اینکه باید نام ایران را پرآوازه کنیم تصریح کرد: بی تردید یکی از زمینه‌های پرآوازه‌کردن نام وطن، افتخارات عرصه بهداشت و سلامت است .

وی با اذعان به اینکه بی سلامت عمومی با تلاش همگانی میسر می‌شود بر لزوم مشارکت همه آحاد مردم در برنامه‌های سلامت‌محور تاکید کرد.

استاندار سمنان با اشاره به فلسفه وجودی انسان و زندگی گفت: هر یک از ما بر اساس اراده ی خداوند در نظام هستی ؛ صاحب نقش و در معرض آزمون الهی هستیم خداوند ما را می آزماید تا گوهر وجودی انسان را به نمایش بگذاریم .‌

چاوشی با اشاره به نقش فرزانگان و اندیشمندان متخصص در تامین سلامت عمومی از دکتر سید محمود طباطبائی ؛ چهره ماندگار پزشکی کشور به‌عنوان طبیبی حاذق که دیانت و اخلاق را در طبابت خویش با هم در آمیخته یاد و اظهار کرد: افتخار می‌کنیم به وجود افراد فرهیخته و فرزانگانی که در عرصه سلامت برای این ‌مرز و بوم درخشیده و دریغا که هنوز هم برای بسیاری از مردم ما ناشناخته‌اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار