کد خبر: 902500
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹
با حضور قائم مقام توليت آستان قدس رضوی؛

با حضور قائم مقام توليت آستان قدس رضوی عمليات اجرايی مجتمع آموزشی امام رضا(ع) در انابد و مجموعه ورزشي امام رضا(ع) در روستای محمدآباد رشتخوار آغاز شد.

سيد مرتضی بختياری با اشاره به تاكيد مقام معظم رهبری در منشور ٧ گانه مبنی بر رسيدگی به شهرها و روستاهای موقوفه دار اظهار كرد: آستان قدس رضوی صيانت و بهره‌وری موقوفات را رسالت اصلي خود می‌داند.
وی تصريح كرد: با دستور و موافقت توليت آستان قدس رضوی و در راستای محروميت زدايی، اين ٢ پروژه در روستاهای محمدآباد آستانه و انابد كاشمر احداث خواهد شد.
قائم مقام توليت آستان قدس رضوی افزود: در  اين شهرستان‌ها موقوفات بزرگی متعلق به امام رضا(ع) وجود دارند كه جزء موقوفات خاص هستند و بنا بر نظر واقف مصارف آن دقيقا تعيين شده است.
بختياری با اشاره لزوم رعايت غبطه وقف و هزينه عوايد موقوفات بنا بر نيت واقفان اظهار كرد: آستان قدس رضوی به عنوان امانتداری امين شناخته مي‌شود و در طي قرنها مردم اموال و داراييی‌هايشان را وقف حضرت رضا(ع) كرده‌اند تا در جهات مختلف رفاه زائران، مفروش كردن حرم مطهر، اطعام و روشنايي بيوتات و ... خرج شود و مردم عزيز ما در مناطق موقوفه دار همواره پاسدار و نگاهبان حقوق موقوفه بوده اند.
بختياري گفت: ما مصمم هستيم كه در حد بضاعت آستان قدس نسبت به محروميت زدايي و اشتغال پايدار در اين مناطق اقدام كنيم.
مديرعامل سازمان عمران و توسعه رضوي نيز اظهار داشت: هر ٢ پروژه ظرف مدت ١٨ ماه پس از آغاز عمليات اجرايي به بهره برداري خواهد رسيد.
مهندس اسماعيلي گفت: مجتمع آموزشي امام رضا(ع) در زميني به وسعت ٣ هزار متر مربع و در ٢ طبقه با اعتبار ٤٠ ميليارد ريال و مجموعه ورزشي امام رضا(ع) نيز با ٢ هزار متر مربع فضاي مسقف سرپوشيده با اعتباري بالغ بر ٢٠ ميليارد ريال احداث می‌شوند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار