کد خبر: 902444
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۴
حاشيه‌اي بر صعود استقلال و پرسپوليس به عنوان صدرنشين ليگ قهرمانان ‌
روزگار سرخابي‌هاي پايتخت اين هفته‌ها در آسيا خوش است، اتفاقي که کم پيش آمده همزمان پيش بيايد. همين سال‌هاي گذشته را مرور كنيد...
سعيد احمديان

روزگار سرخابي‌هاي پايتخت اين هفته‌ها در آسيا خوش است، اتفاقي که کم پيش آمده همزمان پيش بيايد. همين سال‌هاي گذشته را مرور كنيد، يک سال استقلال در اوج بود و حتي به يک‌چهارم نهايي هم ‌رسيد، اما پرسپوليس از مرحله گروهي بالا نيامد، يک سال هم مانند فصل پيش آبي‌ها با آن شکست عجيب مقابل العين از يک‌هشتم نهايي کنار رفتند، اما قرمزها تا نيمه‌نهايي و پاي فينال هم بالا آمدند، اما امسال حداقل تا اينجا که بازي‌هاي مرحله گروهي تمام شده و چهره 16 تيم يک‌هشتم نهايي مشخص شده، دو تيم بزرگ پايتخت پا‌به‌پاي هم در آسيا حرکت کرده‌اند. هر دو تيم به عنوان صدرنشين صعود کرده‌اند تا کارنامه برانکو و شفر تا اينجاي کار مثل هم باشد و هر دو نمره قبولي از تماشاگران بگيرند.

وقتي قرعه استقلال در هتل ماريوت کوالالامپور مالزي با الهلال عربستان، الريان قطر و العين امارات افتاد، هم مديران استقلال و هم منصوريان که آن روزها آبي‌ها با او روزهاي سختي را مي‌گذراندند، لبخند تلخي را تحويل دوربين‌هاي تلويزيوني دادند که با مشخص شدن قرعه استقلال در آسيا، روي آنها زوم کرده بودند. گروه مرگ لقبي بود که خيلي از کارشناسان به گروه D دادند تا آبي‌ها که فصل پيش با آن شکست عجيب در يک‌هشتم نهايي از آسيا کنار رفته بودند، در فصل 2018 ليگ قهرمانان هم با حريفاني همگروه شوند که کمتر تيم آسيايي از آن استقبال مي‌کرد. حالا اما با پايان مرحله گروهي و تماشاي جدول گروه D، لبخند تلخ آن روزهاي منصوريان جايش را به لبخند غرورآميز وينفرد شفر داده است، آن هم وقتي که سرمربي آلماني پس از سوت پايان آخرين بازي مرحله گروهي تيمش، روي دستان بازيکنانش در ورزشگاه کويت بالا انداخته مي‌شد.
استقلال در آخرين بازي‌اش در مرحله گروهي دوشنبه شب به مصاف الهلال رفت و توانست حريف سعودي‌اش را با يک گل شکست دهد تا همه چيز براي آبي‌ها به بهترين شکل ممکن به پايان برسد. سه برد، سه مساوي و بدون باخت، 9 گل زده، پنج گل خورده و کسب 12 امتياز و صعود به عنوان تيم اول گروه به مرحله يک‌هشتم نهايي ليگ قهرمانان، کارنامه تيمي است که مربي آلماني براي استقلال ساخته است. تيمي که تا چند ماه پيش با منصوريان با اين قرعه حتي اميد صعود از گروهش را هم نداشت، اما امروز با شفر صعودي مقتدرانه را جشن گرفته است.
آبي‌ها با چنين کيفيت صعودي حالا به گفته شفر آرزوهاي بزرگ‌تري براي ادامه کارشان در آسيا دارند: «من نمي‌دانم که در استقلال مي‌مانم يا نه، ولي هدف من رساندن استقلال به بالاترين سطح آسياست. به اندازه کافي قدرتمند هستيم و ذهنيتي برنده داريم و از اين بابت هيچ نگراني‌اي براي آينده ندارم. اين را هم بگويم که ما مشکلاتي داريم و نبايد همه فکر کنند که شرايط ما مثل بايرن‌مونيخ، الهلال و رئال‌مادريد است. ما براي آينده زمان مي‌خواهيم تا بهتر شويم، شايد حتي يک سال هم کافي نباشد. مي‌توانيم قدم‌قدم پيش برويم و به تيم اول آسيا تبديل شويم.»

همان تيم فوق‌العاده هميشگي!

پرسپوليس هم در آسيا از رقيب ديرينه‌اش کم نياورد و در کنار استقلال از بهترين نماينده‌هاي ايران در آسيا تا پايان مرحله گروهي بود. شاگردان برانکو البته برخلاف استقلال همان روند صعودي فصل گذشته‌شان را در آسيا و ليگ داخلي ادامه دادند. قرمزها که در دو سال اخير در بهترين شرايط يک دهه اخيرشان هستند، امسال علاوه بر اينکه در ليگ برتر توانستند از قهرماني‌شان دفاع کنند، در آسيا هم همان روند فصل پيش را طي كردند، روندي که سال گذشته آنها را حتي تا نيمه‌نهايي و يک قدمي جام قهرمانان بالا آورد. پرسپوليس دوشنبه شب در آخرين بازي مرحله گروهي توانست در ورزشگاه آزادي در مسابقه‌اي که به نوعي فينال سرگروهي بود، السد را با گل به خودي که مرتضي پورعلي‌گنجي، مدافع ايراني تيم قطري وارد دروازه خودشان کرد، شکست دهد و به عنوان صدرنشين و تيم اول گروه C به جمع 16 تيم برتر فصل 2018 ليگ قهرمانان صعود کند.
چهار برد، يک مساوي و يک باخت، هشت گل زده و پنج گل خورده و کسب 13 امتياز سبب شد تا پرسپوليس بالاتر از السد، به عنوان سرگروه به يک‌هشتم نهايي صعود کند. برانکو و شاگردانش اميدوارند تا اين روند را در ادامه بازي‌هايشان در ليگ قهرمانان هم ادامه دهند، اتفاقي که با تيم خوب و محکمي که برانکو ساخته، براي هواداران سرخپوشان رسيدن به آن دور از ذهن نيست. برانکو پس از نتايج تيمش در پايان مرحله گروهي و پس از بازي با السد معتقد است که بازيکنانش قلب‌شان را در زمين بازي براي موفقيت پرسپوليس مي‌گذارند: «قطعاً با استحقاق کامل پيروز شديم و بازيکنانم قلب‌شان را در زمين بازي گذاشتند. قدم بزرگي برداشتيم و در گروهمان اول شدیم. اين بازي به ما اين اميد را مي‌دهد که با هر تيمي مي‌توانيم بازي کنيم. بازيکنانم آماده‌اند و اين مسئله را نيز نشان داده‌اند.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار