کد خبر: 902428
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
دستيابي به موفقيت همان اندازه که نيازمند تلاش و کوشش است، نيازمند حمايت و همدلي نيز هست. در واقع تلاش و کوشش در کنار همدلي و حمايت است که جواب مي‌دهد و مي‌تواند موفقيت‌هاي قابل توجهي را به دنبال داشته باشد.

دنيا حيدري

دستيابي به موفقيت همان اندازه که نيازمند تلاش و کوشش است، نيازمند حمايت و همدلي نيز هست. در واقع تلاش و کوشش در کنار همدلي و حمايت است که جواب مي‌دهد و مي‌تواند موفقيت‌هاي قابل توجهي را به دنبال داشته باشد. خصوصاً که ورزش ايران امسال، سال پر رويدادي را پيش رو دارد. از جام جهاني و بازي‌هاي آسيايي جاکارتا گرفته تا جام‌ملت‌هاي آسيا، ليگ ملت‌هاي واليبال، مسابقات واليبال مردان جهان، بازي‌هاي آسيايي و جهاني کشتي و. . . که هر کدام مي‌تواند فرصت خوبي باشد براي ورزشکاران ايران تا علاوه بر عرض اندام در مجامع بين‌المللي، بر سکوهاي جهاني و آسيايي ايستاده و عنوان‌ها و مقام‌هايي درخور توجه کسب کنند و افتخاري تازه براي ورزش ايران به دست آورند؛ موفقيت‌هايي که البته دستيابي به آن در سايه حمايت و همدلي همه‌جانبه مسئولان از جامعه ورزش به دست خواهد آمد. خصوصاً که با توجه به تصميماتي که اواخر سال گذشته در راستاي تخصيص بودجه گرفته شده، ورزش کشور امسال از نظر بودجه‌اي به شدت در مضيقه خواهد بود و روزهاي سختي را در پيش دارد که بدون حمايت و همدلي مسئولان، نمي‌تواند روزهاي پرباري باشد.
کاهش چشمگير بودجه آن هم در شرايطي که معاون قهرماني وزير از نياز 11 هزار ميلياردي تنها براي تکميل پروژه‌ها مي‌گويد، بدون شک روزهاي سختي را در آينده به تصوير مي‌کشد که براي تبديل آن به روزهايي خوش و مملو از موفقيت ، بايد برنامه‌اي حساب شده داشت و عزمي راسخ براي حمايت از جامعه ورزشکاري که بدون ترديد با توجه به تقسيم‌بندي‌هاي مالي که شده، با سختي‌ها و دشواري‌هاي زيادي روبه‌رو خواهند بود. کاهش 4 درصدي سهم پارالمپيکي‌ها و افزايش تنها 5 ميليارد تومان به بودجه کميته ملي المپيک رقم قابل توجهي نيست که بتوان اميد زيادي به آن بست، براي مهيا کردن شرايط مناسب و به دست آوردن بهترين عنوان‌ها و مدال‌ها و از طرفي نياز به گفتن نيست با اين شرايط فدراسيون‌هايي که همواره در گرفتن سهم بودجه خود تا پايان سال با مصيبت مواجه هستند،ورزشكاران با چه شرايط سختي بايد خود را مهياي مسابقات و رويدادهاي مهم و پرتعداد سال 97 کنند.
با اين وجود، مشکلات مالي، داستان تازه‌اي نيست براي جامعه ورزش که با آن غريبه و بيگانه باشند. بي‌پولي يا كمبود بودجه، يکي از مسائل و مشکلات هميشگي ورزش در راه رسيدن به موفقيت‌هايي است که تاکنون بسياري از آنها با تلاش و همت بازيکنان و مربيان به دست آمده اما واقعيت اين است که امروز ديگر نمي‌توان تنها به تلاش و پشتکار ورزشکاران دل بست وقتي رقبا تا بن دندان مسلح هستند و براي کنار زدن حريفان ايراني خود از هيچ تلاشي چه در عرصه‌هاي ورزشي و چه ديگر زمينه‌ها فروگذار نخواهند كرد. مشکلات مالي هميشه هست اما مي‌توان براي جبران اين معضل بزرگ که در بسياري از مواقع دليل اصلي ناکامي‌ ورزشکاران ايراني است، دست به دست هم داد و يک دل بود براي گام برداشتن در مسير موفقيت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار