کد خبر: 902426
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۷
تمرین تیم ملی والیبال

در فاصله دو ماه مانده به آغاز لیگ ملت‌های والیبال، فدراسیون توانسته تنها دو دیدار دوستانه با تیم ملی صربستان را هماهنگ کند که این در مقایسه به برنامه آماده سازی در سال‌های گذشته افت کمی محسوسی داشته است.

به‌ گزارش ‌ایسنا، در سال ۹۷ تیم‌ ‌ملی والیبال ایران سالی شلوغ و پر از تورنمنت‌های مختلف بین‌المللی را پیش رو دارد که موفقیت در هر کدام از این مسابقات مهم برای والیبال ایران اهمیت ویژه‌ای دارد. به همین منظور اردوهای تیم‌ ‌ملی والیبال در سال جدید با هدایت ایگور کولاکوویچ از هفته‌ دوم فروردین ماه آغاز شد که البته در اردوی اول؛ شش بازیکن اصلی و دو بازیکن لژیونر والیبال ایران حضور نداشتند و بعد ها با توجه به اعلام کادر فنی نفرات اصلی از بیست و یکم فروردین ماه ‌اضافه شدند. با این حال همچنان لژیونرها به خاطر تمام نشدن لیگ‌های لهستان و ایتالیا در تمرینات ملی ایران حضور ندارند.

علاوه بر مشکلاتی از قبیل شرایط نامناسب مالی در لیگ که از نظر ذهنی بر بازیکنان تیم‌ ‌ملی اثر منفی می‌گذارد، یکی از نکاتی  که پس از آغاز تمرینات بسیار نمود یافت، عدم پیش‌بینی  بازی‌های تدارکاتی مناسب و در حد والیبال ایران بود. این‌ در حالی است که نخستین دوره لیگ ملت‌های والیبال در سال ۲۰۱۸ از چهارم خرداد ماه آغاز می‌شود و بلند قامتان ایران باید در ۱۵ دیدار به مصاف حریفان بروند. حضور تعداد زیاد تیم‌ها باعث شده سطح این رقابت‌ها بسیار افزایش یابد و همین امر برگزاری بازی‌های دوستانه آن هم به تعداد معقول را برای آمادگی قبل از مسابقات می‌طلبد.

در فاصله دو ماه باقی‌ مانده به آغاز لیگ ملت‌های والیبال تیم‌ ‌ملی قرار است تنها دو بازی دوستان را در صربستان با این تیم قدرتمند انجام دهد که به نظر می‌رسد برگزاری این دو دیدار هم شاید به خاطر ارتباطات قبلی کولاکویچ با صربستانی‌ها صورت گرفته است و عملا مسئولان فدراسیون نتوانستند در این باره در مقایسه با ادوار گذشته موفق عمل کنند. این‌ در حالی است که پس از لیگ ملت‌های والیبال ملی‌پوشان باید در قهرمانی جهان ۲۰۱۸ که هر چهار سال یک بار با حضور برترین تیم‌های جهان انجام می‌شود، نیز شرکت کنند.

همچنین والیبال ایران باید در بازی‌های آسیایی جاکارتا نیز حضور پیدا کند که با توجه به ارزش مدال در این بازی‌ها نیاز به برنامه‌ریزی و تدارک مناسب بیش از پیش دیده می‌شود. هر چند  که تیم‌ ‌ملی "ب" قرار است در بازی‌های آسیایی جاکارتا شرکت کند، اما هنوز مسئولان فدراسیون والیبال تدبیری برای انتخاب مربی برای تیم‌ ‌ملی "ب" نیز نداشته‌اند.

با این توضیحات اگر نگاهی هم به برنامه آماده سازی تیم‌ ‌ملی در سال‌های  پیش از حضور کولاکوویچ و قبل از تورنمنت‌های مهم بیندازیم. متوجه می شویم که در سال ۲۰۱۴ که هدایت تیم‌ ‌ملی والیبال بر عهده کواچ بود در اردیبهشت ماه تیم‌ ‌ملی والیبال چهار بازی با استرالیا و سپس در مرداد ماه چهار بازی را در آمریکا با این کشور انجام داد و یعنی پس از تعطیلات عید تیم‌ ‌ملی والیبال هشت بازی تدارکاتی و دو اردوی بین‌المللی را تجربه کرد و در پایان ایران به بهترین عنوانش در لیگ جهانی دست یافت.

در سال ۲۰۱۵ که باز هم کواچ سکاندار هدایت ملی‌پوشان بود ، تیم‌ ‌ملی والیبال از بهمن ماه به ترتیب با ایتالیا، بلغارستان و صربستان دیدار کرد و از فروردین ماه به بعد سه بازی با فنلاند، دو بازی با جمهوری چک و یک دیدار با صربستان و فنلاند انجام داد و این یعنی ۱۰ دیدار دوستانه و برگزاری چندین اردوی تدارکاتی برون مرزی. مطمئنا موفقیت در رقابت‌های مهم چنین برنامه‌ریزی ها را نیاز دارد.

در سال ۲۰۱۶ که رائول لوزانو ، سرمربی تیم‌ ‌ملی والیبال ایران شد تیم‌ ‌ملی باید هم در لیگ جهانی و هم در  المپیک حضور پیدا می‌کرد و به همین دلیل در فروردین ماه چند دیدار با فرانسه در این کشور انجام داد. سپس در کشور ژاپن به مصاف لهستان رفت. همچنین در روزهایی که ملی‌پوشان در برزیل حضور داشتند یک بازی با روسیه و دو بازی با برزیل انجام دادند.

در سال ۲۰۱۷ نیز تیم‌ ‌ملی والیبال ایران اردوی نخست خود را از ۱۷ تا ۲۲ اردیبهشت در شهر «پودگوریتسا» پایتخت مونته نگرو برگزار کرد که در این مدت علاوه بر پیگیری تمرینات بدنسازی و توپی دو مسابقه دوستانه با تیم ملی والیبال مونته نگرو داشت. همچنین ملی پوشان ایران از ۲۲ تا ۲۸ اردیبهشت در شهر «لیوبلیانا» مرکز کشور اسلوونی اردو زنند و در این مدت نیز دو مسابقه تدارکاتی و دوستانه با تیم ملی مردان اسلوونی داشتند.پنجمین و آخرین دیدار تدارکاتی و دوستانه تیم‌ ‌ملی والیبال ایران قبل از شروع لیگ جهانی ۲۰۱۷ نیز در کشور لهستان برگزار شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار