کد خبر: 902381
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۷
سال گذشته پنج هزار و ۱۴۷ طرح اشتغال‌زایی با اعتبار ۶۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان برای مددجویان سیستان وبلوچستان ایجاد شده است.

رمضان پودینه، معاون کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان با عنوان کردن مطلب فوق و با اشاره به اینکه این طرح‌ها در بیش از ۲۰۰ رشته شغلی مختلف مانند کشاورزی، دامپروری، شیلات، صنایع دستی و خدمات اجرا شده است، افزود: قالب اجرای طرح‌های اشتغال در بخش مشاغل خانگی و کسب و کار خرد بوده و در طول زمان اجرای طرح، سطح دانش و آگاهی های فنی و مهارتی مددجو افزایش داده شده تا بتوانند بعد از خودکفا شدن بدون اتکا به حمایت های این نهاد فعالیت خود را ادامه دهد.

وي گفت:  براساس آخرین آمار سامانه BPMS تاکنون پنج هزار و ۱۴۷ طرح اشتغال با اعتبار ۶۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان ایجاد و به ثبت رسیده است و ارایه خدمات همچون برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی  اعم از مقدماتی و تکمیلی،  کمک در بهسازی کارگاه‌های کسب و کار و کمک در تهیه نهادها و کمک به بازاریابی  و فروش محصولات تولیدی و پرداخت حق بیمه سهم کارفرما بخشی از بسته‌های تشویقی در زمینه خودکفایی مددجویان است.

پودینه یادآور شد: باتوجه به بازدیدهای میدانی و ارزیابی‌های دوره ای طرح‌ها خانواده‌های مشمول خودکفایی از نظر کمی و کیفی مشخص و شناسایی می شوند.

وی با اشاره به اختصاص ۸۰ درصد تسهیلات قرض الحسنه اشتغال‌زایی به مددجویان و ۲۰ درصد به اقشار نیازمند این استان، گفت: در این مدت هزار و ۷۳۲ شغل با اعتبار ۱۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات صندوق قرض الحسنه امداد ولایت استان سیستان و بلوچستان پرداخت شد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان افزود: سه هزار و ۴۱۲ فرصت شغلی نیز با اعتبار ۴۳ میلیارد تومان با استفاده از تسهیلات بانکی ایجاد شده است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار