کد خبر: 902364
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸
دوچرخه‌سواری

با اعلام سیستم جدید کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ دوچرخه سواری ایران دیگر نمی‌تواند به راحتی در بخش جاده سه سهمیه المپیک را کسب کند.

به گزارش ایسنا، اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری نحوه کسب سهمیه المپیک توکیو در بخش جاده را اعلام کردو با توجه به اینکه سیستم آن متفاوت از دوره های پیش شده است بنابراین ایران کار خیلی سختی برای کسب سه سهمیه  دارد. در دور های قبل براساس رنکینگ تورهای آسیایی، کشور اول ۳ سهمیه المپیک را می‌گرفت و ایران هم که همیشه به واسطه حضور تیم‌های باشگاهی در تور های آسیایی و امتیازاتی که از مسابقات قهرمانی آسیا جمع می کرد، توانسته بود خودش را در صدر این رنکینگ نگهدارد و با سه ورزشکار به المپیک برود اما اکنون سهمیه‌ها بر اساس رنکینگ جهانی داده می شود بنا براین کار ایران هم برای کسب سهمیه (بیشتر از یکی) سخت خواهد شد.

طبق سیستمی که اتحادیه جهانی دوچرخه سواری اعلام کرد در بخش مردان  ۱۲۸ سهمیه توزیع می شود  و دو سهمیه هم میزبان دارد و در کل ۱۳۰ سهمیه داده می شود که نسبت به المپیک ریو ۱۴ نفر کاهش سهمیه داشته است. هر کشور هم حداکثر ۵ سهمیه می‌تواند بگیرد.

آخرین رنکینگ جهانی دوچرخه سواری هم ۲۷ اکتبر ۲۰۱۹ (۵آبان ۹۸) اعلام شود و این رنکینگ براساس حضور رکابزنان و تیم ها در مسابقاتی ( دو رده بزرگسالان و زیر ۲۳) است که از ۲۲ اکتبر۲۰۱۸ تا ۲۷ اکتبر ۲۰۱۹ برگزار می‌شود.

جدول کسب سهمیه با توجه به رنکینگ جهانی:

کشورهای اول تا ششم رنکینگ جهانی هر کدام ۵ سهمیه
کشورهای هفتم تا سیزدهم رنکینگ جهانی هر کدام ۴ سهمیه
کشورهای چهاردهم تا بیست و یکم رنکینگ جهانی هر کدام ۳ سهمیه
کشورهای بیست و دوم تا سی و دوم رنکینگ جهانی هر کدام ۲ سهمیه
کشورهای سی و سوم تا پنجاهم رنکینگ جهانی هر کدام ۱ سهمیه

 

*اگر کشوری در این بخش نتوانست سهمیه ای کسب کند ، رنکینگ انفرادی جهانی مورد محاسبه قرار می‌گیرد و اگر آن کشور ورزشکاری بین ۲۰۰ نفر اول جهان داشته باشد یک سهمیه دریافت می کند.

*توزیع ۶ سهمیه در قهرمانی قاره

زمانی که کشوری که براساس رنکینگ جهانی( کشوری و انفرادی)  موفق به کسب سهمیه المپیک نشد این شانس را دارد از طریق قهرمانی قاره ها سهمیه بگیرد.

در مسابقات قهرمانی آفریقا، آسیا و آمریکا هر کدام دو سهمیه توزیع می شود. یعنی براساس نتیجه استقامت جاده قهرمانی قاره ها در ۲۰۱۹ ، به دو کشوری که تاکنون موفق به کسب سهمیه المپیک نشده اند و بالاترین جایگاه را دارند هر کدام یک سهمیه داده می شود.

*حضور ۴۰ ورزشکار در ماده تایم تریل انفرادی

کشورهای که سهمیه استقامت جاده گرفته اند می توانند در ماده تایم تریل انفرادی هم شرکت کنند. در بخش تایم تریل انفرادی هم حداکثر ۴۰ ورزشکار شرکت می کنند و بیشترین تعدادی هم که می‌تواند یک کشور در این ماده نماینده داشته باشد، دو نفراست.

ایران هم اکنون در رده ۳۶ جهان است  و  از آنجا که قطعا کشورهای دیگر به دنبال حضور پرتعداد در المپیک توکیو هستند بنابراین ایران هم باید به دنبال بهتر شدن جایگاهش در رنکینگ جهانی باشد تا حداقل بتواند دو سهمیه را بگیرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار